O metalových klišé

založil:
ctu
dne:
10.12.2000 20:49:27
odkaz:
www stránky
kategorie:
Kultura a Umění
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 OSI (xxx.xxx.116.60)reagovat 12.12.2000 21:42:54
Už to funguje
Tak snad to už bude fungovat. Čekám Vaše příspěvky k článkům.
 ...Mach... (xxx.xxx.109.60)reagovat 17.02.2001 15:05:54
Reakce na "metalová klišé"
Óóóó, milý ANte, ani nevíš, jak hluboce na mě zapůsobila tvoje slova. Konečně zase někdo s rozumným názorem, který byl navíc vyjádřen tak skvělými slovy!!! Ponechám stranou pentagramy, kříže apod.,(ne, že bych v tomhle s Tebou nesouhlasil!!!) ale absolutně mě zaujala slova o "odlišně" oblečeném člověku na metalovém koncertě! Lidi, z tohohle jsem vždycky úplně v prdeli na letních metalových festech...vedro jako kráva, 30 stupňů ve stínu a frajeři chodí v koženejch gatích a křiváku...jen aby zachovali image. Většinou mají taky černý brejle, zřejmě proto, aby nebylo vidět, jak se jim z toho vedra protáčejí panenky...haha. Když jde kolem nich člověk v bermudách a tílku, tak jen pohrdavě zdvhnou nos a odkráčí za zbytkem "své kožené party"...eheheh! A docela živě si dovedu představit, když po dvou dnech strávených na festu přijedou domů a pokoušejí se vysléci...haha...úplně jasně vidím, jak se jim z nohavic sype "penicilin", ne-li něco mnohem horšího...a kolem se line neutuchající vůně, kterou nepřerazí ani Channel No.5. A to vše proto, aby si pak (odmáčejíc své tělo již druhou hodinou ve vaně) mohl říct: "Kurva, ale jsem tvrdej metalista!!!" Chacha, vždycky když s přítelkyní vidíme tyhle týpky na festu, tak jdeme smíchy do kolen. A ruku v ruce s tímto jde i stylová omezenost a ortodoxnost....absolutně přesně jsi to, milý ANte, vystihl při kombinaci DJ Trávy a Iron Maiden....já to necháááááááááááápu...proč jsou lidi pořád tak zabednění a chrání si jenom tu svou škatuli a "běda ti mně jenom pustit doma něco jiného než ten můj death (black, grind....)!!!!!" Ale největší sranda je, že se o tom pořád píše a mluví a každej je proti ortodoxnosti a všichni tvrdí jak je kombinování stylů fajn, v rozhovorech každej druhej muzikant uvádí, jak poslouchá NILE a hned vedle toho U2 apod......potom přijdete na koncert, kde hraje 4 - 5 kapel různého žánrového zaměření a když budete pozorní, tak za ten jediný večer uslyšíte kolem sebe tolik ortodoxně-zabedněných hlášek, že se Vám o tom ani nesnilo. Je mně z toho celkem smutno, protože jestli si mladí lidé, podobně jako zabedněně lpí na své milované hudbě, takto vytvářejí i životní názory a postoje, tak bude jejich život pěkně černobílý a chuďounký. A to je škoda jako prase, protože se dá dělat a zažít tolik věcí, že je mně spíš líto, že to všechno nestihnu....a ještě bych se měl upínat pouze k jednomu. ...Mach...
 ANt (xxx.xxx.112.219)reagovat 20.03.2001 21:48:05
RE:
Zdravim. Koukam ze prispevek je tu uz bezmala mesic, vubec jsem si jej nevsiml ... Co se tyce vykriku o napsteru: to je chyba, nedopatrenim se to dostalo do textu z minuleho clanku o metallice (ten jsem ja nepsal, pro zajimavost CD palim minimalne - prave proto, ze nektere to zivi a je mi to blbe, at je to v souladu se zakonem nebo ne). Jinak samozrejme s prispevkem souhlasim. Ze je veda take nabozenstvi je bez debaty, protoze jediny rozdil mezi nabozenstvim a vedou zrejme je ten, ze znamenim vedy je pokrok (snazi se sve uceni drzet v souladu s pozorovanim), coz se o nabozenstvi zhusta rici neda. Malou poznamku k lidem omezeno rozhledu a jejich ortodoxnosti - jak vystizne, ze zrovna tito lide jsou typy hazejici rajcaty na kelly family a podobne kapely a pak se tim chlubi ... Diky za ohlas Petr
 madmax (xxx.xxx.22.81)reagovat 22.03.2001 13:58:28
Že by zase totalita?
Nechci tady kecat na tema metal a naboženství, zaujala mě otazka image metalistů. Já mam taky dlouhý vlasy, nosím metalové trika a vůbec nekritizuju ty lidi o které se tady otírate! Vzpomínam jak za totality, když jsem na učnáku měl na sobě triko Megadeth, Slayer nebo Helloween jak jsem měl problémy s některými lidmi. Jak mě vyhrožovali když jsem si nechal narůst dlouhé vlasy. Ostříhej se nebo tě vyrazíme, proč máš na sobě triko s lebkou, obraceným křížem,proč poslouchaš takový randál apod.? A když jsem ještě na nějakou akci vzal kazetu např. Manowar? Měli jste to vidět! Metal byl, je a bude součásti mého života, takže proč bych si na sebe nedal triko mé oblíbené kapely? Trochu mi připomínate tyhle lidi! A že v horku někdo na nějakém festivalu chodí v kůži jenom aby si zachoval image? Tak ho nechte ať si chodí. Je mi jasné že zhruba polovina těchto lidí chce svou image provokovat, ale byl někdo z Vás jiný! Jenom si vzpomeňte na své školní (učňovské)léta! Ja jsem taky nosil trika s motivy obracených křížů, smrti, aniž jsem znal jejich význam. A když dnes někoho takové vidím? Jenom si vzpomenu na své ranné mládí. Proto nikoho neodsuzuju za jeho image.
 vanena (xxx.xxx.109.84)reagovat 29.03.2001 20:13:23
RE:Že by zase totalita?
Nestras totalitou! Tady jenom normalne diskutujem. A nediv se, ze se mi nelibi "metlosi". Nejde vubec o obleceni, to je vec kazdyho. Jde spis o to, ze oni s oblecenim prebiraji i jakysi "balicek" nazoru, ktere hloupe papouskuji. A to, ze rikam ze to delaji z hlouposti neznamena ani to, ze jim v tom chci branit, ani to, ze na to nemaji pravo. Znamena to prave a jenom to, ze jsou hloupi. A pak si nemuzeme stezovat, ze se ostatni divaji na metal jako na provokaci a randal. Pro me je metal jen muzika. Neni to zadna image, kuze, satanismus, proste jenom muzika. A kdyz mam na sobe triko, je to proste jenom triko. Nerikam tim, ze jsem takovy nebo makovy. Kdyz ma ale nekdo privesek s obracenym krizem, to uz je podle me neco jinyho. At si to klidne treba napise na celo, ale je to podle me blbecek...
 madmax (xxx.xxx.22.81)reagovat 02.04.2001 13:14:21
RE:RE:Že by zase totalita?
Samozrejme beru tvuj nazor, v necem s nim dokonce souhlasim.Rikas ze se ti nelibi "metlosi", dobre, ale nehazej je do jednoho pytle. Copak je kazdy metlos hloupy? Ja si myslim ze ne. Vim ze nekteri metaliste maji velice ortodoxni nazory.Ale neberu jim je. Jo beru ze je to jenom muzika, ale copak i skupiny nemaji image? Vzdyt si samy zakladaji na image. Nektere zpivaji o urcitych tematech (satanismus apod) na podiu se ukazuji v kuzi, maskach, k jejich image patri krev, ruzne symboly apod. Samozrejme vzdyt je no jenom show. Jenomze pro urcite lidi je to styl zivota. Oni tou muzikou ziji. Nosi privesek na krku,no dobre,vim ze o nich nic nevi, ale hlavne ze provokuje. Urcite to vsak nejsou jenom metlosi, ale ji fanousci jinych stylu muziky (staci se poradne podivat kolem sebe. A co kdyz potkas "metlose" s obracenym krizem na krku? Pomyslis si ze je blbecek. A co kdyz tento "metlos" vi co to znamena, je to trebas jeho vira? Urcite tento clovek nechce provokovat. Takze si myslim ze by se nemeli vsichni hazet do jednoho pytle.
 ANt (xxx.xxx.108.207)reagovat 02.04.2001 21:39:06
3RE:Že by zase totalita?
Presne o tomhle ale ten clanek je !! O tom, ze ne kazdy je takovy jak navenek vypada a kdyz vidim manika v cernem, pouze cernem, nemusi byt nutne metlos; stejne tak s melirovanym disco-looking typem si poklabosim, nez ho hodim mezi bandu jinych do nejakeho pytle ... Slo mi o osobni zkusenost, pouze jsem komentoval, ze nejen v ramci stylu "metal" jsem pro nekoho zasranym blekosem (cituji), ale i v ramci hudby obecne jsou vsichni vyjma metlosu "zasrani diskari" apod. A co se tyce toho image kapel - napr. corpsepaint dlouho letel, protoze to fans zrali a bylo to "in", neslo o nejake filozoficke graficke vyjadreni exstatickych pocitu, ale vsichni se maluji, cili se budeme malovat taky, navic nam to doporucil menezment. Obecne - hlopy je ten metlos, co si upira pravo na VLASTNI NAZOR.
 madmax (xxx.xxx.22.81)reagovat 10.04.2001 13:01:46
RE:3RE:Že by zase totalita?
Jo, v podstate s tebou souhlasim.
 Omarion (xxx.xxx.66.226)reagovat 10.04.2001 17:58:40
RE:RE:Že by zase totalita?
...skoda slov, ty patris medzi tych, ktori zozrali vsetku mudrost a len tvoj sposob zivota je pseudonormalny, nie kazdy chce prezentovat svoj nazor na svet len slovami, skus sa trocha zamysliet, ci by vonec nieco existovalo bez toho aby to tvoje tricko znamenalo len tricko, to je maximalna stupidita a dogmatika komunistickeho mozgu a preboha aj satana co nevhodne je na provokacii?, kedy to uz je a nie je provokacia? ak sa ti to nepaci pozeraj sa do zrkadla, alebo zaloz stranu exorcistov...na toto len jedno slovo (nazov posledneho alba Soulfly)
 Lenka (xxx.xxx.74.10)reagovat 02.08.2004 13:17:01
RE:legracni, tihle satanisti...
Miluji vše svobodne a nikomu to neberu
 dave@page (xxx.xxx.199.133)reagovat 24.04.2001 11:58:10
kladivo na ortodoxnost
Z velke casti s tebou naprosto souhlasim. Nechci se zde vyjadrovat k satanismu a podobnym vecem. Podle me, ortodoxnost zabiji nekonvencnost, ktera by mohla celou metalovou hudbu vyrazne pozvednout. Ty zde zminujes ( sice jen jako priklad) DJ Travu. Chci rici, ze mam rad jak metal, tak i tanecni hudbu. A kdyz srovnam tempo vyvoje v techto dvou "stylech", musim se ptat proc to nejde i v metalu, proc kapeli povecinou vydavaji desky, ktere zneji jako ty minule a obhajuji se nejakou ortodoxnosti. V tanecni scene vznikaji prelomove desky prakticky kazdy mesic. nebo snad i tyden. Ortodoxnost je zde defacto tabu. Je prece pitomost vydavat neco co jiz prakticky vyslo, a jeste na to stavet. Do toho maleho formulare se fakt spatne pise.`, takze koncim. Naschledanou nekdy priste, nekde jinde Vas dave@page
 ANt (xxx.xxx.112.72)reagovat 28.04.2001 4:02:01
RE:kladivo na ortodoxnost
Mno, o vyvoji v tanecni hudbe by se asi dalo diskutovat, ja to vsak delat nebudu, zas tak do toho nevidim. Podle meho nazoru je jediny rozdil mezi rekneme mym oblibenym blackmetalem a nekterymi melodickymi hausofkami jen v kytarach a vokalu, zbytek - silny rytmus, melodie, delka skladeb - je prakticky stejny. Co se vsak vyvoje metalu tyce, nenech se mast povrchnim dojmem - kapely typu Demimonde, VUVR, Aghora, Rhondian apod., ktere stale s trochou optimismu (zejm. co se Aghory tyce) za metal povazovat lze, nemaji s ortodoxnim metalem spolecneho vubec nic... Do tohohle pole se pise fakt blbe, cili jsem k dispozici jako ANt_39 na o mnoho prijemejsim serveru Cyberspace, otevren diskusi.
 Heavy (xxx.xxx.102.191)reagovat 06.09.2001 22:51:15
???
Lidi to se mi snad zda!! Poslouchate vubec ten metal?? Sem jsem se dostal nak tak nahodou a ne vse jsem dopodrobna procetl, ale jak to ja chapu, tak jedine o co vam jde je, ze se navazite do image metalu !! Co vy si muzete dovolit kritizovat, kdyz jste sami na tom tak spatne, ze nekoho odsuzujete za to, ze se svym zjevem :-) prihlasuje ke svemu oblibenemu stylu metalove hudby (nejen furt ten black). Ze se opici po kapelach? A v cem by meli chodit?? Hlavne tyto svoje revolucni nazory byste meli jit vykladat lidem co zerou disco, techno, ctou Bravo a holkam co nedaj ranu bez novych rad v CosmoGirl !!! Moc me mrzi, ze na strankach metaloveho magazinu (jestli teda opravdu je, protoze jsem ho jen tak prolit) dochazi ke kritice metalove image, hudby a stylu teto kultury se prezentovat !! Misto toho, aby byla vychvalovana do nebes !! :-) :-/ :-(
 dave@page (xxx.xxx.199.133)reagovat 19.09.2001 20:05:27
RE:???
Pises, ze te mrzi kritika metalove hudby...a metal by se mel vychvalovat do nebes. Ja si myslim opak (mozna silny slovo), pokud mam metal rad, mel bych na nej jako cast kultury tlacit, kritizovat, postuchovat a ja nevim co jeste, aby dosahl dal, nebo si myslis, ze bylo dosazeno dokonalosti a nejlepsi reseni by bylo ho zalit do vosku? Tim, ze se toho zdraham, metal podcenuji. Je potreba oddelit zrno od plevele. Pokud si stavim metal vedle ostatnich proudu na poli soucasne kultury, nemuzu prehlednout u mnoha kapel (velkych a rekneme vudcich) stagnaci a lpeni na metalu osmdesatych let, takovou merou, ze se opravdu divim. Nadruhou staranu ale taky vidim plno kapel, ktere se neboji TVORIT a ne prezentovat jiz udelane. Nemam nic proti metalu osmdesatych nebo jinych let, ale ten metal patri do te doby. My zijeme v tretim tisicileti, uplynulo pomalu dvacet let od tech chvil... A Metalova image, ta je mi u pr@#$%^le. At si kazdej chodi jak chce, ja budu delat to sami. A nespojoval bych tanecni scenu (klubovou a UG) s Bravem. Mymochodem, zkus se zeptat nejakyho cloveka metal neznaleho a svuj oblibeny styl. Bude tak maximalne znat metalindu a kabaty, coz jiste nenema s metalovou scenou nic spolecne. Ty se v tuto chvili chovas stejne. Budu rad pokud mi napises. s pozdravem dave@page >> dopletal@centrum.cz
 Heavy (xxx.xxx.102.191)reagovat 06.09.2001 23:07:53
Jeste neco...
... co vas asi nepotesi. Zitra se chysta akce, ze si par lidi namaluje obliceje temi klise barvami cernou a bilou (nekdo pry i cervenou pozor-zmena!) a vezme se magnetak a vyrazime do ulic.. bude nas tak 10-15 .. asi to zakoncime v RC Kain na Hard Music Live! .. nevim nejsem organizator .. budem samozrejme pit ten klise alkohol a strasit bezbranny starenky, maly deti a technouse.. :-) Ne..ne ..vazne.. nikoho strasit-ohrozovat nebudem (aby tady zas nekdo nevymyslel neco o metalu a nasily apod.) a ani treba nic rozbijet.. nas jenom tesi jak na nas lidi budou koukat a jak pak v kainu zaparime.. :-) a v nejhorsim je ohlidam.. :-)) PS: jeste jsem chtel napsat, ze posloucham i jinou hudbu nez metal, tak jenom ze nejsem ortodoxni fundamentalista.. :-)
 Nekromaniac (xxx.xxx.141.14)reagovat 07.10.2001 17:37:08
vyserte se na.....
vyserte se na zbytečný diskuse je dobrý mít svuj názor ale nehádat se kvůli tomu (když už sme ty metalisti).žíte si jak chcete ale hlavně si ten život užívejte noste na sobě co uznáte za vhodný nenechte si do toho kecat a buzerovat od druhejch protože máte svuj život a oni taky svuj..a každej ho žije jinak takže je jasný že dochází k výměně názorů(někdy zbytečným myslim třeba mezi metalistama)..no to je asi tak všechno čau
 dave@page (xxx.xxx.199.133)reagovat 09.10.2001 12:01:26
RE:vyserte se na.....
mno, debaty by snad mely byt, protoze co je metal, nemusi byt zarucene dobry a je treba oddelit zrno od plevele a je potreba propirat jiste nesvary, ktere se zde vyskytuji.. Samozrejme je vlastni nazor dulezity, ale pokud posloucham metal (nebo cokoliv jineho) protoze je to metal, tak neni rozdil jestli posloucham michala davida nebo novy kryptokocky. Nejvic se bojim dogmat, ktere se zde nekteri lide snazi sirit, ze metal (semo ze ten jejich substyl jako death, black) je jidiny pure and true. A ja jakozto krysa vsestylova jsem urcen k zaniku. Pokud se nekomu neliby ten a ten styl, protoze ... budiz, ale pokud te je te schopen omezovat za tvuj nazor, tak... U zadniho jinyho stylu jsem se nesetkal s predsudky takoveho razu jako prave u metalu a punk/HC.
 Yenneffer (xxx.xxx.121.33)reagovat 23.06.2002 14:12:21
Untitled
Souhlasim s tebou, že řada lidí si zakládá svou image na věcecech (a symbolech), o kterejch nic neví. Často tak činí proto, aby si připadali drsný a zapadli mezi podobný střeva jako jsou oni sami (pár příkladů znam z vlastní zkušenosti). V lidský povaze je prostě agrese a tohle je jejich způsob, jak ji vybít - já jsem nějakej a protože ty seš jinej, dostaněš přes hubu. Jenomže nemá smysl tyhle lidi násilně potlačova nebo se tak člověk dostane na jejich úroveň (a z týhle představy se mě osobně chce fakt blejt).
 chuana (xxx.xxx.14.58)reagovat 29.07.2002 15:10:40
RE:Untitled
Ráda bych se v týhle zemi dočkala toho, že se lidi budou starat sami o svuj vzhled a nebudou se na nikoho dívat skrze prsty kvuli tomu, co nosi na sobe, v co veri atd. Vzdyt proto jsme (alespon nekteri) chteli demokracii, aby se nepopirala individualita a aby nikomu nebyla narizovana tuctovost. At si kazdy nosi na svem tele cokoliv,je to jen a jeho vec a vas to nemusi zajimat.Jestli vas to i tak vytaci,tak vas opravdu lituju,ze si zbytecne kazite naladu vecma,do kterych vam nic neni.Kde je psano, co je normalni a co ne?
 Mordorus (xxx.xxx.112.180)reagovat 15.01.2003 19:01:14
Co to ksakru kecate
Je mi spatne kdyz ctu clanky od filosofuatoru o tom jak sou vsichni co nosi jen cerne veci a poslouchaji jen... .Ja napr posloucham Vyhradne BLACK.Je mi uplne jedno ze nekdo rekne ze sem omezenej.Neni to treba nahodou tim ze black dokaze uspokojit vsechny me pozadavky od hudby?.A k tomu "trapnemu" pomlouvani krestanu:Mozna si to neuvedomujete ale i v dnesni dobe se organizuji protesty proti koncertu te ci one kapely a ne vzdy takovy protest zkonci nezdarem viz.Marduk v Nemecku nemuze hrat nektere skladby.To je dost padny duvod pro JAKIKOLI boj proti ovcim.Dokud se nepouci a nezalezou nekam hodne hluboko(alespon tak aby o nich nebylo slyset)Pokud staci aby posranej papez rekl:"je to minulost ale je nam to lito" a vsechny zlociny budou odpusteny,pak by i nackove mohli volat o odpusteni zlocinu nacismu.Jsem mnohem radeji kdyz vidim na cizim krku kriz obraceny(i kdyz doticny nevi co to znamena)nez kriz klasicky-krestansky.Pro svou hudbu ziji a nehodlam byt fanouskem typu "cerne veci jen na koncert a az se vratim ze skoly,coby si o me lide rekli".Ta krasna prvotni myslenka metalu se zacina vytracet a nahrazuje ji filosofie "death"metalovych kapel v teplakach a s texty o znecisteni prirody nebo o spolecnosti. Doufam ze sem se nikoho nedotknul.AVE!!