Czech NEXIA Club - pro vsechny majitele Daewoo Nexia

založil:
milos
dne:
01.08.2002 10:12:18
odkaz:
www stránky
kategorie:
Auto a Moto
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Jirka (xxx.xxx.232.6)reagovat 26.09.2002 8:18:41
Nová duše
Čau Daewáci, náhodou jsem při brouzdání Internetem narazil na tuhle stránku a jsem moc rád, že vznikla. Jsem majitelem Nexie, čtyřdveřák,DOHC, 16 ventil, r.v. 1997, kterou jsem kupoval v dubnu 2001 jako druhý majitel a tehdy byl dost problém sehnat o tomhle autu nějakou informaci. Měla tehdy najeto 140.000 Km a vypadala, že je ve slušném stavu. Protože jsem ji kupoval z bazaru a to si člověk nikdy není moc jistý :)), putovala hned do značkového servisu na kompletní prohlídku, výměnu náplní apod. Při té příležitosti měnili také rozvodový řemen plus pár dalších maličkostí. Všechno, včetně scan. motoru to přišlo na 7.000. Dnes mám najeto 170.000 Km a jedinou závadou byla výměna zadní a střední části výfuku, brzdové destičky a lanko ruční brzdy. Celkem za 6.000 Kč. Byla to výměna ve značkovém servisu a nemohu si je vynachválit. Auto si odvážím vždy ještě týž den. Jinak se nevyskytla jediná závada a musím říct, že jsem fakt spokojený. Je pravdou, že kvalita zpracování interiéru je spíš nižší, ale je třeba si uvědomit také pořizovací cenu. Na druhou stranu třeba kufr s 530 l je skutečně maxi. Ocenil jsem ho loni na horách. Lyžařské vybavení a bagáž pro čtyři lidi jsem nacpal do kufru a nepotřeboval jsem nic dávat na střechu. Jak jsem četl předchozí přispěvky, je problém stahování pravého předního okna asi opravdu pro Nexii typické. Také se potýkám s jakoby línějším pravým okýnkem. Ale pokud shrnu svoji zhruba jeden a půl letou zkušenost s tímhle autem, jsem opravdu spokojen. Celkem nenáročná údržba, spotřeba okolo 7,5 l. (hodně město), dobré jízdní vlastnosti, které jsem ocenil zejména v zimě a taky nízká pořizovací cena je, myslím, dobrý důvod si tohle auto nechat. Zdravím všechny a doufám, že nás přibude, protože dostupných informací a názorů není nikdy dost:)). Jirka
 mcl (xxx.xxx.45.164)reagovat 20.09.2002 8:31:42
Nazdar
Caute, Lewis, s tymi brzdami si mal pravdu, jedna platnicka sa poriadne neodtahovala a druha bola zaseknuta. vymenil som komplet oblozenie predne aj zadne, cena zhruba 2000 v neznackovom servise. Servisak pouzil kvalitnejsie oblozenie. Teraz to uz konecne BRZDI a bez trasenia. Odporucam to asi vymenit vsetkym co maju problem s trasenim pri brzdeni. Ak ma Nexia 130000 a rozvodove remene boli vymenene cca pri 70000 (bezna vymena podla serv. knizky), mas pomaly najvyssi cas spravit dalsiu vymenu, v neznackovom servise cca 5000 - 6000 SK, ale oproti poskodeniu ventilov a hlavy je to smiesna suma. Ak mate problemy s motorcekami vo dverach, je najlahsie najprv skontrolovat kontakty vypinacov na stahovanie okna, mozu byt skorodovane, je tam vacsi odpor a motor nevladze.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 19.09.2002 10:24:07
co sa tyka motorceka
co sa tyka motorceka, tak aj moj na pravom prednom okne ide akosi pomalsie, ako keby sa trapil ... je zaujimave ze sa kazia prave na prednom pravom okne, asi to bude tym, ze to okno sa najviac pouziva ... myslite, ze to trapenie je zlym kontaktom? alebo sa pomaly blizi jeho odchod na odpocinok
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 19.09.2002 10:20:41
pre Vladca
skontrolovat rozvody moze len odbornik, lebo na prvy pohlad neuvidis nic, keby si nieco na prvy pohlad spozoroval, uz je zle ... co sa tyka tych 130 tis. km, tak velmi zalezi na tom, kto auto mal, ako s nim jazdil, ako bolo servisovane - vymena olejov atd... ci je tych 130 tis. originalnych ... no a potom na cene, za ktoru by si to auto mohol zadovazit
 Vladco (xxx.xxx.98.166)reagovat 19.09.2002 9:06:03
Zase mam otazky
Zaujimalo by ma, ako sa da zistit, ci na motore (nexie) uz boly menene rozvody,ked je to z bazaru, a tam mi o stave nic nevedeli povedat.., a ma najazdenych cca 130 000 dalej, ked viem ze casom sa chladic klimy prederie, a vyfuci chladiaca zmes, ako tomu mozem dopredu zabranit ked to uz viem...stale este nexiu nemam, ale uz som velmi velmi blizko...oplati sa mi to vobec menit ked to uz ma 130 000? co vsetko by mi tam uz mohlo pomaly odchadzat? rv je 96 16v plna vybava..
 Stano S3Z (xxx.xxx.177.72)reagovat 18.09.2002 23:07:56
Predne reproduktory
Ahojte vsetci fanusikovia znacky Daewoo. Nedavno som narazil na tuto stranku a napriek svojej jednoduchosti ma zaujala. Som rad ze sa niekto podujal na tuto cestu. Ale nie o tom som chcel. Mame Nexiu z 97 roku a ma najazdenych 80 000 km. S autom sme spokojny aj ked minuly mesiac nas trocha potrapila. Predne bocne okno odmietlo poslusnost a tato drobnost nas prisla na 950 Sk. Vymena v autorizovanom servise trvala kratko, ved ako povedal servisak nebola to ani prva ani posledna vymena motorceka (jeho casti). Je to vraj casta porucha. Inac jazdi perfektne len z nej netreba robit pretekarske auto pretoze podvozok je ladeny dost makko a motor vo vyssich otackach aj viacej papka (pije :-) ).Mam jednu otazku a dufam ze ma niekto na nu odpoved. Chcel by som vymenit predne reprodutory a potreboval by som ich rozmer. Podla odhadu budu asi 10 cm. Dalej by som chcel vediet ci je ich vymena zlozita. Nerad by som daval dole celu pristrojovku. Za radu vopred DAKUJEM.
 mcl (xxx.xxx.45.164)reagovat 18.09.2002 15:43:33
To: Robo
Skus skontrolovat, ci nemas skorodovane kontakty na spinacoch na okna. staci, ked je tam vacsi odpor a motor netaha. V horsom pripade mas zhoreny motor.
 Robo (xxx.xxx.1.102)reagovat 17.09.2002 22:55:11
Nexia (1,5 16V) versus Espero (1,5 16V)
Nexia je super auto, spotreba nízka, priestoru dostatok, vezie sa v nej pohodlne, kufor veeeliky (4 dvere) a Espero je to iste len je vsetkeho trocha viac (pri tej spotrebe nie az tak vyrazne). V Nexii som sa par krat viezol a Espero vlastnim. Kedze mam Espero, priklanam sa k Esperu (logicky, ci samolubo). Ale skutocny dovod je, ze sme chceli s manzelkou naozaj VELKE auto a Espero take je, aj ked minule, ked som sa pozrel na parkovisko a moje Espero stalo pri Forde Scorpio mal som pocit, ze to je nejaky angliciak (to Espero). Sme spokojny, az na tie problemy okolo toho, co som spomenul uz minule. Ozaj, UZIVATELSKU PRIRUCKU uz mam, pozicanu, takze nemusite sa zbytocne namahat. Napriek tomu dakujem velmi pekne. Robo zo Slovenska (vobec mi nevadi, ze to je CESKA stranka a Vam?) PS1: Dnes rano mi riadne "zredlo", stiahol som zadne prave okno (el.), bolo zarosene, a neslo vytiahnut (z miesta vodica)! Spomenul som si, ze niekde na I-nete som o podobnom probleme cital a tomu cloveku to neslo vytiahnut. Ja som ho nastastie vytiahol z dotycnych dvery. Neriesil uz niekto podobny problem? Ak ano, daj vediet ako, ale vopred upozornujem, ze klucky nechcem. PS2: Cim dalej,tym som radsej, ze sme si kupili Daewoo Espero. PS3: Som rad, ze existuje tato stranka (aj ked je len Ceska - Ha, ha, ha) PS4: Len srandujem, rozumiem aj po Cesky, aj po Rusky, aj po Anglicky, len politikom nerozumiem. Ale po volbach (21. a 22. 9.) mi bude zase vsetko uplne jasne!?!?!? (Ten problem s oknami ma serie viac.)
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 17.09.2002 12:42:27
spotreba
1,5 16V 66 kw mi pri ľahkej nohe žere cca 6,95 l/100 km (Natural 95) cca 60 % mesto, 30% landstrasse, 10% dialnica. Pri beznej jazde (ziadne zavodenie) 7,5 l/100 km. Raz (davnejsie) som sa tu pytal o povode Nexii, kde sa vyrabali, a odkial sa k nam dovazali. Nema niekto prehlad?
 Dan (xxx.xxx.138.10)reagovat 17.09.2002 12:03:38
Spotřeba
Ahoj Nexiáři, tak jsem taky z vaší rodiny. Asi před měsícem jsem přitáhnul ze SRN Nexii 1,5i 55kW, pětidvířko, r.v.’96. Mámě se to auto zalíbilo, tak plní teď funkci druhýho rodinnýho vozu místo Peugeota 205 D. Najeto to má asi 80.000km a celkem mě překvapilo, jak to auto hezky jede, motor má opravdu celkem tah!!! Kolik vám to žere?
 Lewis (xxx.xxx.1.34)reagovat 15.09.2002 20:02:46
Trasenie volantu
MCL...ak mas problem s trasením volantu a ako píšeš kolesa máš vyvážené geo je tiež OK .ja som mal problem s hrdzavejucim valčekom na kotúčovej brzde ktorý sposobil to, že sa dobre neodťahoval až jedneho krasneho dňa cestou (štreka 80km) sa mi zadrel a ostalo koleso pribrzdené prehrial sa mi kotuč a jemne zdeformoval pri brzdeni (hah puklica bola ako plastelina) no, alebo mas vybrzdenu plôšku na pneumatike....ja jednu mam no a už tróni v priestore pre rezervu. PS:..........to su len tipy, alebo to môže byť vozovkou, ale to iba na vyjazdených koľajách na ich hrane...
 Lewis (xxx.xxx.1.34)reagovat 15.09.2002 19:52:26
Tlaky v kolesách
Robo ja mam sice Nexiu, ale v manuale mi pisali na predne kolesa 1,9 a zadne 2,1 - plus prifúkať ak je veľmi zaťažená zadná náprava. Noo ked som kupil gumy šupli mi v pneuservise všetky na rovnaký tlak 2,3 a odvtedy ich plnim na tlaky 2,1 - 2,3 kPa. povedali že je to OK, no a zatial som nemal problem....ak by ti to robilo problem tak len odpustis no nie ,,,,,,ale pochybujem že by si s tým nejaký problem mal...
 Robo (xxx.xxx.1.102)reagovat 15.09.2002 1:52:36
ESPERO
Som rád, že aspoň niečo o značke Daewoo... Kúpili sme s manželkou nedávno (IX. 2002) Daewoo Espero, po zvážení finančnej situácie a našich nárokov na komfort. Trafili sa do toho aj Renault 21, VW Pasat, Audi 100 atď, ale už asi tušíte, že ďaleko staršie! (ja viem, super značky, niektoré aj pozinkované, ale cca 10 ročné!) Doteraz som jazdil na Š-105 L. Zlaté auto, opravíte si všetko (99%) doma, ale na dlhšie jazdy, okrem únavy z "komfortu", som si netrúfal, hlavne po skúsenosti, keď sa nám odtrhlo koleso. Až to číta škodovkár, tak príznaky sú ŠKRIPOT z kolesa ktoré sa "chce" odtrhnúť a škrípe ich po SR cestách dosť. (vtedy som to nevedel) Ale nie o tom som chcel. Je to super auto a som rád, že sme sa nenehali odradiť od "tiež" Daewákov. Ale pri kúpe nás poriadne obabrali v Autobazáre Auto Alles v Turanoch. Nebudem to ďalej rozpisovať, ale radšej sa im vyhnite až sa to dá, alebo si najprv dajte auto preveriť v nejakom spoľahlivom servise. To naše bolo riadne "zanedbané". A ešte to chvíľku potrvá, kým ho vyliečime! Peňazí niet nazvyš, ale hlavné veci sa už odstraňujú. Prečo vlastne píšem... ??? Potrebujem od nejakej dobrej duše tzv. Manuál (dôležité tech. údaje, intervaly údržby atď.)!!! Neviem ani len ako mám fúkať kolesá. Čo ma dosť prekvapilo, na of. Daewoo stránkach o Espere nič nieje, iba fotka. Moc by mi to pomohlo. Ináč bezhlavo sme sa do Daewa nevrhli, mám pár kamarátov, ktorí majú Daewoo (nie ESPERO) a nedali naň dopustiť (aj na Nexiu), čo bolo v príkrom rozpore s nie Daewákmi. No uvidíme. Za prípadnú pomoc vopred ďakujem. Robo zo Slovenska PS1: Máme ESPERO 1,5 16V v plnej výbave (´96) PS2: Jednen kolega PREDAL Nexiu!!! Nevedel som prečo, ale keď si kúpil DAEWOO Leganza, tak to bolo jedno, lebo si zase kúpil Daewoo, len "trocha" väčšie a novšie.
 ML (xxx.xxx.76.251)reagovat 13.09.2002 13:44:29
Bily budiky na pristrojovce
Ac jsem webmaster, potreboval bych helpnout :) Pokud jste si uz nekdo stahnul z ty polsky stranky ty bile budiky, zajimalo by me, jestli a pokud jo, tak jste v pohode pridelali misto tech puvodnich cernych. Me to nejak neslo. Navod s fotofokumentaci by nebyl na skodu zde uverejnit, stejne jako jiny upravy - vyfoceny. co rikate, kolegove? :)
 mcl (xxx.xxx.45.164)reagovat 13.09.2002 8:29:37
Nexia, 12/96, 16V 1500
Caute, Problem s trasenim volantu pri rychlosti cca 120 - 140 km/h mam aj ja. Disky vyvazene su - daval som pre istotu vyvazit aj druhy krat. Geometria a capy su tiez OK. Najazdene mam 80000 km. Takze zatial neviem v com je problem, mozno coskoro to dam znovu pozriet a uvidime. Brzdy si tiez myslim, ze nie su dost ucinne pri intenzivnejsom brzdeni, ale zatial som vzdy ubrzdil, mozno je to len pocit. Inac auto je super, menim len bezne veci ako olej, filtre, rozvodovy remen podla servisnej knizky sa meni pri 80000 km, pre istotu som menil pri 70000. Znackove diely a servis su prilis drahe, preto treba pouzivat iny servis, ale aspon taky kde uz maju nejake skusenosti s nexiami.
 Vladimír (xxx.xxx.78.194)reagovat 12.09.2002 16:42:04
RE: Rozvody
Ano, je to mozne. Ve znackovem servise muze stat vymena rozvodu az 8.000,-. Je potreba si ale uvedomit, ze nejvetsi polozkou je prave ta "znackova" prace a cenu dal zvysuji "znackove" originalni dily. I tak Vas ale myslim celkem dost natahli. U nekolik let stareho auta bych ale ja osobne neresil vymenu rozvodu ve znackovem servise. Tuto operaci si moje predchozi auto odbylo v neznackovem servisu, ktery je ale partnerem site ELIT a vse probehlo naprosto bez problemu za min jak polovicni cenu oproti Vam. Kouzlo Nexii je prave v tom, jak levne se daji poridit a provozovat. Nema proto smysl platit vic za neco, co jinde dostanu ve stejne kvalite za mensi penize. (je naivni si myslet, ze korejske originalni remeny jsou kvalitnejsi, nez evropska druhovyroba).Na dily jsem samozrejme od Elitu dostal zaruku a rozhodne se nejednalo o nejake lacine a nefunkcni nahrazky originalnich dilu. Je to ale vec nazoru a preferenci kazdeho z nas. Jeste bych chtel doplnit, ze podle manualu pro servisy znacky Daewoo se rozvody u Nexii meni kazdych 80 000km, nikoli 60000km, jak jsem uvedl drive - omlouvam se za to nedorozumeni. Preji vsem jen ty nejlepsi zkusenosti s jejich vozy Daewoo. V.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 11.09.2002 9:58:49
rozvody
co sa tyka vymeny rozvodov, tak podľa mojej skúsenosti nie je to taký lacný špás, lebo keď odrátam cenu vymeny filtrov, vodn. čerpadla, sviečok, predného brzdového obloženia a ešte zopár iných drobností, tak len za výmenu rozvodov (remeň, kladka a este jedno koliesko - neviem ci tiez kladka) som dal v jednom nemenovanom bratislavsom orig. daewoo servise cca 8000 SK aj s prácou
 Lewis (xxx.xxx.1.36)reagovat 09.09.2002 22:16:54
Moje nová maximálka :-)))
Xcem sa pochvaliť novo dosiahnutou max. rýchlosťou a to je hodnota 195 km/h pri 4500 ot/min a zdalo sa že by sa dostala aj na 200 km/h, ale to už som nexcel riskovať lebo motor som počul aj cez rádio a nohu už pomaly zabáral do podlahy apropo na diaľnici z trnavy do Senca išiel som z autosalonu v Nitre a chytila ma xut to skusiť nuž a podarilo sa, ale už stačilo viem čo dokáže a o to mi išlo...
 Vladimir (xxx.xxx.78.194)reagovat 09.09.2002 17:09:17
odpoved Vladcovi
Rozvodovej mechanizmus, jak znamo, slouzi k pohonu a ovladani sacich a vyfukovych ventilu ukrytych pod hlavou motoru - cili velmi pdstatna soucast motoru. U nexii a vetsiny dalsich aut ruznych znacek se o pohon stara ozubenej remen a jeho vuli vymezuje napinaci kladka - z duvodu udrzeni potrebneho napnuti remene, aby to fungovalo spravne a remen neproklouznul.(receno velmi laicky, ale doufam spravne). Remen se nesmi pretrhnout, jinak se saci a vyfukove ventily "potkaji" a dojde k vaznymu a dost drahymu poskozeni motoru. Zivotnost remene a napinaci kladky je zhruba prave tech 60 000km, po kterych by se mely remen i napinaci kladka z preventivnich duvodu vymenit (kazdych 60000km samozrejme). Remeny totiz praskaji jenom jednou a bez varovani ! Oprava je fakt dost drsna a draha a auto je zcela nepojizdny. Vymena rozvodu (rozumej remene + kladky) stoji cca. 800 Kc remen + 1.500 kc kladka + prace. Tahle investice se ale rozhodne vyplati. U skody Favorit se o pohon rozvodu stara ocelovej retez, kterej se malo kdy pretrhne, ale zato se vytaha a motor pak na volnobeh chrasti. Muj popis je dost laickej, ale snad je z toho patrny, ze kdyz na to clovek nedba, tak si muze dost nasrat do bot. Preju hodne stesti ! Vladimir
 Vladco (xxx.xxx.98.166)reagovat 05.09.2002 16:10:43
som sama otazka ale co uz.. :)
este som sa chcel spytat, ze te vymena rozvodu - co to vlastne znamena - konkretne, ci je to len remen alebo co je to fsetko a kolko to moze stat..:) - to co treba robyt po 60 000..a da sa tomu predratiu tej klimi nejako predist, ked uz viem ze to ma taku chybu? za odpoved dakujem!


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42