AKTA: Jaroslav Foglar

založil:
molka
dne:
05.03.2001 18:50:55
odkaz:
www stránky
kategorie:
Zábava
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Roko, Svaz Vontů v ČR (xxx.xxx.195.162)reagovat 30.05.2001 10:24:22
Ostuda demoracie
Je příznačné pro tuto dobu dobu ,že jako hyeny se chovají určití lidé a zakaždou cenu se snaží urvat co se dá, ačkoliv pro děti nikdy nic neudělali,s J.Foglarem neměli nic spoleného a v jeho stáří i nemoci pro něj nehnuli ani prstem. Zářným příkladem je jeden nejmenovaný úřad městské části Praha s náhlým ustavením "nadace J. Foglara. Možná by to bylo k smíchu, kdby to nebylo k pláči. Takže to chce klid.I kdby na některých zvěstech bylo něco pravdy, může vůbec něci zastínit dílo J.Foglara ??? Motto: Psi štěkají a karvana jede dál. Pozdrav p.Molkovi.
 Šebestová Václava (xxx.xxx.112.72)reagovat 01.06.2001 10:25:41
Čest panu Jaroslavu Foglarovi
Tato země nemá tolik osobností, aby s nimi mohla mrhat. Jestřábe mi Tě neopustíme.
 Ken (xxx.xxx.99.106)reagovat 08.06.2001 9:02:25
Hle další nechutná absurdita
Národe český, hle další důkaz nechutné absurdity naší nové doby! Soudem a pomluvami je pošlapáváno krédo nejlepšího českého spisovatele pro mládež. V přímém rozporu s jeho ideami vítězí podlost a vypočítavost ve vztahu k jeho osobě samé. "Pojď se mnou tam, kde je nebe vysoké a modré, kde oblaka rychleji než kde jinde plují..." Ještě dnes to umím nazpaměť. Dětské slzy dojetí z jeho knížek se proměnily v dospělé slzy znechucení z jeho osudu...
 Petr Krampl (xxx.xxx.197.100)reagovat 20.06.2001 21:18:58
Nevidim to tak cerne
Oc vlastne jde? Dokazat, ze Jaroslav Foglar byl lump nad lumpy? Ze mel dve tvare? Zakazat vydavat a cist Foglarovky? Shrabnout slusny balik penez? Kdo nekdy cetl Foglarovy knizky a zil jejich pribehy, jen stezi uveri nejakemu panu Hanzelovi (ktery by mozna rad "prorazil" alespon jako spoluautor soudnich spisu). Neprijal by asi ani verdikt soudu, pokud by znel ve Foglaruv neprospech. A neni se cemu divit. Jaroslav Foglar se stal jiz za sveho zivota legendou a symbolem pro urcite hodnoty a moralni postoje. Nemam strach, ze by jakakoliv soudni pre mohla tyto hodnoty zpochybnit. Pokud se domniva pan Hanzel, ze jej Foglar poskodil a chce to dokazat, prosim. Tim jeste symbol neprestane byt symbolem. Karbous
 Jana Bělehrádková (xxx.xxx.4.33)reagovat 22.06.2001 8:55:04
Podpora provolání na obranu J.F.
Chci vyjádřit svůj souhlas s provoláním známých českých osobností na obranu Jaroslava Foglara.Je smutné,že právě jeho jméno je teď špiněno záležitostmi,kterým byl Jestřáb za svého života bytostně vzdálen.Znala jsem ho osobně přes dvacet let,několikrát ročně ho jezdila navštěvovat.Není mi také vůbec jedno,jak zatím rozhodl soud,totiž že se dědicem jeho majetku a autorských práv má stát jeho synovec Petr Foglar.Všichni Jestřábovi přátelé dobře vědí,že se synovec o strýce celý život vůbec nezajímal,nenavštěvoval-zájem projevil až tehdy,kdy bylo zřejmé,že Jestřábovi příliš dní života nezbývá.Je to všechno dost smutné a nezbývá mi než věřit,že spravedlnost a pravda nakonec v této kauze zvítězí.
 Petr Valach (xxx.xxx.30.69)reagovat 25.07.2001 16:06:30
Vážení a milí příznivcï bratra Jestřába: Chtěl bych jako skaut připojit svůj souhlas s Vaším stanoviskem. Byl jsem po celou tu dobu, kdy se zajímám o skautskou ideologii, velmi ovlivněn bratrem estřábem a dá se říci, že mě svým způsobem vychvával -mnohem důkladněji, než se to kdy podařilo mým rodičům. Byl to právě Jestřáb, který mě svými knihami a články do skauta přivedl. Dnes bych Junáka nevyměnil ani za nic. A co se týče údajné kolaborace s StB - neznám a nikdy jsem neznal Jestřába osobně, přesto o něm leccos vím, takže mohu celkem jednoznačně říci, že jsou to plané žvásty. Snad to bylo správné, možná ne, ale mrzí mě, že nebylo v Prohláení uvedeno jméno toho, kdo kladl Jestřábovi nůž na krk za jeho života a ani teď mu nedá pokoj. Je to smůla a bohužel asi i celková image dnešního Junáka - každý si může na něj plivnout a provokovat - vždyť to znám z vlastní zkušenosti... Dnes každý, kdo je skautem, je ihned považován minimálně za společensky nepřijatelného, úchyláka apod. Jelikož Jestřáb měl s Junákem mnoho společného - byť jeho systém se ve Dvojce poněkud odlišoval od té "oficiální" verze - platí totéž i o něm. A útoky i po smrti svědčí o bezpáteřnosti takového člověka. Znám jednoho kolegu ze Štefánikovy hvězdárny - je to bývalý Dvojkař - a i on se vyjadřoval velmi negativně k současné aféře kolem Jestřába. I on moc dobře ví, že pomluvy a drby kolem této věci se nezakládají na pravdě. Ten, kdo dané věci trochu rozumí, mi dá zajisté za pravdu. A Vám nezbývá než poděkovat, že se snažíte Jestřábovo dílo obhajovat v každé době - vláště dneska, po invazi komunistů (údajně) i do nejvyšších míst Junáka, je to velmi důležité a potřebné... Chtěl bych tímto způsobem poděkovat konkrétnímu signatáři, dr. J. Grygarovi, který mě, podobně jako Jestřáb, dlouhou dobu vedl a vede (ovšem poněkud odlišným způsobem). Petr valach K Havlínu 721 Praha 16 - Zbraslav 156 00
 neni dulezity (xxx.xxx.79.163)reagovat 09.09.2001 18:58:15
RE:
Tady neni jediny opacny nazor nebo je mazete ? Dedictvi dostal a dostane pravomocne synovec, protoze notarka porusila zakon a zavet je neplatna. Nic vic v tom neni. Zadne petice Vam nepomuzou, marne se to snazite zpolitizovat a medializovat,kdyz uz Vam to nejde cestou prava, doufam ze se Vam to nepovede a bude se dodrzovat zakon. Vztah Jestraba k STB se brzy vyjasni. Pripadate mi jak maly deti, Jestraba mate za poloboha a nejste schopny ani teoreticky pripustit ze by mohl spolupracovat.
 Michal (xxx.xxx.99.2)reagovat 18.02.2002 12:51:37
RE: Jmeno neni dulezite
Pokladam jmeno za dulezitou cast jakekoliv diskuze, schovavat se za anonymitu dokaze jenom zbabelec. Kdyz mam nazor tak si za nim stojim a jsem schopen tento nazor obhajovat prio otevrene i prime osobni diskuzi. Myslim si, ze v teto diskuzi je spousta prispevku od zakomlexovanych grafomanu, kteri ani nevedi o cem je rec.Prosim. kdyz nekomu udela dobre nakydayt hnuj na cloveka, ktery se nota-bene dnes uz sama nemuze branit - ale cela zalezitost ma mnoho podobneho s promyslenymi akcemi proti J.Foglarovi-Jestrabovi roku sedesatych. Clovek by snadno uveril tomu, ze to cele je jakasi zorganisovana akce nejake skupiny, ktere ze zahadneho duvodu Foglar neni po chuti.
 F. Valer (xxx.xxx.169.49)reagovat 13.09.2001 9:45:11
Buďme svorni! - Pravda je barva naše.
Mírná parafráze jednoho z rčení Vontů je i přáním pro každého, kdo vyznává ideály Jaroslava Foglara. Nemůžeme se nechat otrávit ani články v MF Dnes nebo (Oranžovém) Právu. Pamatuji se, když v roce 1972 nebo 1973 snesli v Rudém Právu spoušť kritiky na jeho dílo. Mělo to být něco, po čem slušný člověk nesáhne. Jaké to mělo dopady jsme se přesvědčili. Jestliže tehdy šlo o ideologii, o co jde dnes? Podle mého zase o totéž. Jenom se vyměnila rudá barva za propagaci spotřební společnosti, kde je vše dovoleno a nic ctěno. Protože věřím, že o nás Jaroslav Foglar ví, prosím ho za přijmutí omluvy za to, že ho nebráníme tak, jak se sluší k dílu, které po sobě zanechal. František Valer, Kroměříž
 Dotaz (xxx.xxx.25.92)reagovat 05.10.2001 22:21:55
Ví se, jaká je situace s dědictvím po Mistru Foglarovi dnes???????
 PAVEL (xxx.xxx.84.122)reagovat 13.10.2001 17:43:35
skvelý čurak
blec fghsl.fkg.kbg-rlkfghůskjrfkg.s-ů-gr-tghsg-rrrkghgsggg_Sssssssg WShhdggggshgggggsdd--sggssssg sgsdgkh§slkfgs
 Vendula (xxx.xxx.241.29)reagovat 16.11.2001 8:28:52
Díky pane Foglare
V nedávné době jsem jedním dechem přečetla knihu " Díky pane Foglare ". A chci říci " Díky autoři a vydavatelé " Díky, vám všem, kteří hájíte čest pana Foglara. Vendula Šebestová
 Michal (xxx.xxx.99.2)reagovat 11.02.2002 13:21:37
RE:skvelý čurak
blec fghsl.fkg.kbg-rlkfghůskjrfkg.s-ů-gr-tghsg-rrrkghgsggg_Sssssssg WShhdggggshgggggsdd--sggssssg sgsdgkh§slkfgs Az mi to nekdo prelozi do srozumitelnych slov a budu si moci udelat obrazek o co vubec jde, tak pripadne zvazim, jestli vubec ma cenu reagovat na uvedeny titulek v nemz je slovo, ktere Jestrab 100%ne za cely zivot nevzal do ust. Uz slovo "blbec" melo pro cleny Foglarova oddilu spatny zvuk a kdyz nekomu nahodou uklouzlo(coz se stalo jednou za uhersky rok)tak se stydel jeste pristi tyden. Je videt, ze si pri psani a hovoreni dnes nebereme servitek Ahoj Michal
 Molka (xxx.xxx.254.162)reagovat 25.06.2002 22:14:41
RE:skvelý čurak
Velmi zajimavy prispevek do diskuse
 Milka (xxx.xxx.80.100)reagovat 30.07.2002 13:19:15
J. Foglar
I já se ptám: kdo je dnes, tedy 30.7.2002 dědicem autorských práv pana Foglara? Poslední, co vím je, že tuším 1.3.2001 soud vyhrál P. Foglar a protistrana se odvolala. Dík za odpověď.
 Molka (xxx.xxx.172.126)reagovat 02.08.2002 23:58:51
RE:J. Foglar
Dan Loukota - právní zástupce Nadace Jaroslava Foglara dnes obdržel rozhodnutí Městského soudu v Praze z květnového neveřejného jednání v němž je zrušeno rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 3. Spor o dědictví po Jaroslavu Foglarovi vede jeho synovec Petr Foglar a Nadace Jaroslava Foglara. Ovodní soud bude tedy ohledně dědictví znovu jednat a rozhodovat.
 ivan rzounek (xxx.xxx.126.107)reagovat 31.08.2002 11:07:12
Jestrab nemel dedice v rodine
Dlouho jsem byl "jaksi mimo" deni okolo Jestraba. Naposled na jeho pohrbu a i tam jsem nechapal, ze jako clen oddilu dostavam nejakou "propustku" do salu za Jestrabem... Dnes se mi chce zvracet. Jestrabuv synovec, clovek o kterem se v oddile z respektu k Jestrabovi ani nemluvilo, hazi spinu jak muze, hlava nehlava... Styd se !!! Styd se !!!
 Mirek Pátek (xxx.xxx.64.17)reagovat 19.12.2002 21:53:33
Když se dva perou...
Foglar nezanechal za sebou pouze literární dílo, o jehož autorská práva nyní vedou spor dědicové, ale z marketingového pohledu vytvořil také několik hodnotných "značek". Nejznámější z nich je značka Rychlé šípy, kterou si ovšem obě sporné strany patrně nechají vyfouknout před nosem. Vyhledáním na www.trademark.cz zjistíte, že 31. července 2002 podala firma Bonaparte Games s.r.o. (www.bonaparte.cz) přihlášku s žádostí o zápis označení Rychlé šípy do rejstříku ochranných známek, a to pro kategorie: výrobky z papíru a lepenky, knížky, pohlednice; papírové hry, hrací karty, společenské hry, stolní deskové hry; reklamní činnost; vydavatelská činnost. Přihláška číslo 182333 byla posouzena Úřadem pro ochranu průmyslového vlastnictví a 13. listopadu 2002 zveřejněna v jeho Věstníku. Do 12. února 2003 mohou osoby, definované v zákonu o ochranných známkách (137/1995 Sb.) podat proti této přihlášce námitku. V případě Rychlých šípů může námitku podat majitel autorských práv k dílu zaměnitelnému s přihlášeným označením – protože se však dědicové o Foglarova autorská práva soudí, žádný z nich majitelem není… MUDr. Miroslav Pátek, MBA P.S. Samozřejmě nelze vyloučit ani vazbu firmy Bonaparte Games na některou ze stran dědického sporu.
 Tereza (xxx.xxx.16.70)reagovat 17.02.2003 8:46:26
Myslím.že je blbost všechny tyto pomluvy.
 nikola (xxx.xxx.160.115)reagovat 07.03.2003 8:41:25
spina
je to hruza.lepsi uz to byt nemuze


stránky: 1 2 3