Czech NEXIA Club - pro vsechny majitele Daewoo Nexia

založil:
milos
dne:
1.8.2002 10:12:18
odkaz:
www stránky
kategorie:
Auto a Moto
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 mcl (xxx.xxx.45.164)reagovat 25.10.2002 11:11:28
fabie
na dialnici vas moze predbehnut iba fabia 1.4 16V (74kW) - neviem ci sa vyraba aj silnejsia, max. rychlost je cca 195 km/h. avsak v akceleracii je aj tak slabsia, mam vyskusane. Samozrejme treba mat aj dobre nastavenu NEXIU (pouzit hlavne sviecky NGK).
 bosch (xxx.xxx.139.247)reagovat 25.10.2002 10:26:43
nexia
fuha ta nexia toho anglicana ma nieco do seba. sam mam nexiu 5dv. GL cize 1.5 8ventil, ktora nema 55kw ale 57,xx kw cize 78koni (nema posilovac) a mam najazdenych 99500km spotreba v meste ak sa velmi velmi krotim je 6.67 (merane plna nadrz - plna nadrz, az po hrdlo) spotreba na dialnici plne nalozeny + 4 dospelaci na ceste Bratislava-Zadar+okolie a spat 6.6litra, tiez som jazdil umiernene - max. 110km/h a nemyslim, ze fabia ma sancu ;) teda ak to nie je daky dvojliter. a este maximalka na dialnici Zilina - Bratislva sa rucicka priblizila velmi tesne k 180 ;) p.s. neviete mi poradit dake dobre firmy, ktore sa zaoberaju upravami nexii -> chip tuning, kotucove brzdy na zadne kolesa apod ;) dik
 123 (xxx.xxx.189.10)reagovat 24.10.2002 16:27:48
pre webmastra
nieje pravda, ze nexia sa prestala vyrabat v roku 1998. vyroba nexie pokracuje, ale nedovaza sa uz do sr a ani do cr. nexia sa vyraba napr. v rusku /pod zmenenim, ale aj pod takymto istym nazvom/, ale aj v inych zavodoch v rozncyh castiach sveta /skor v europa a azia/ P.S.: stranky sa mi velmi pacia...
 svatmen (xxx.xxx.96.98)reagovat 24.10.2002 9:47:25
RE: SPOTŘEBA
Mě moje Nexie (taky r.v.95, 1.5 8v) žere taky okolo 7.5 ale dřív mi taky brala míň,ale dobrý je , že ať ji honím furt 160 nebo 80 žere pořád stejně. S tím předjížděním FABIE-hodně dlouho jsem ji měl, pokud tam držíš otáčky tak těch 170-180 po rovině více či méně udržíš ale je to síla, ale na rozjezd pokud tě někdo na dálnici třeba zpomalí, se nemůže Nexii rovnat ani v nejmenším.
 mcl (xxx.xxx.45.164)reagovat 24.10.2002 8:45:01
Predne repro
to: webmaster, predne repro som vymienal. je tam trochu zly pristup, ale slo to. Kupil som tam SONY 2-pasmove, typ presne neviem, ale na krabici je napisane, aj v navode, ze do akeho auta a na ake miesta sa daju montovat. zvuk maju o dost lepsi ako povodne (hlavne vysky). Pri kupe musis dat pozor na hlbku a priemer repro. Chystam sa menit aj vzadu. chcem tam 3-pasmove, ale zatial som videl len elipsovite.
 MatyDC (xxx.xxx.127.204)reagovat 21.10.2002 8:48:27
Spotreba
Zdar lidi!Jsem rad,ze se nekdo v cechach zabyva typem aut, ktereho jsem take majitelem. Mam jeden z prvnich kousku 1.5GLX v cechach z 95ho roku. A muj dotaz je: Kolik vam Nexia zere? Mne kolem 7,5L, ale zravalo to min. Da se s tim neco delat? Jezdi dobre, ale vytknul bych mu horsi ucinnost brzd a fakt, ze me na dalnici predjizdeji Fabie 1.4.
 vladimir (xxx.xxx.77.196)reagovat 18.10.2002 23:59:21
selestivy zvuk
Tak jsem trosku zapatral po pricinach toho seleztive-zvoniveho zvuku, ktery se chvili po nastartovani zacne linout z predni casti motoru. Mam zname ze servisu Daewoo Motor, kteri mi rekli, ze tento zvuk vyluzuje alternator, ktery si timto zpusobem zada o vymenu svych lozisek. Neni to nijak nebezpecne, takze je na kazdym majiteli auta, jetli to necha opravit, nebo se na to vykasle. Pry to ale casem zacne delat drtiva vetsina Nexii. Je to stejne chronicky problem, jako ten prodreny chladic u klimatizacni jednotky.Alternator Nexie je nastesti rozebiratelny a snadno opravitelny, takze lze usetrit za jeho vymenu, ktera prijde na nejakych 11.000,- kc (znackovy servis). Tot vse. Co se tyce hodinek na palubovce, tak ty zbyvajici tlacitka nemaji zadnou funkci. Tak zatím nashle. V.
 Igor (xxx.xxx.166.78)reagovat 16.10.2002 11:38:48
Zvuk motoru+nexie
Taky jsem mel ze zacatku tento zvuk(takovy selestivy zvuk, ktery po chvilce ustane).Znamy(automechanik) rikal, ze to je opotrebovanym olejem.Zvuk vznikajici pri nastavovani vacek.Ale nemuzu se zarucit. Jinak od 03/2002 jsem II majitel cervene nexii rv.98 1.5 GLX 16V(DOHC-41260km najeto).Predtim jsem mel 6let formana 1.3 rv 8/94.No a kdyz jsem koupil nexii, tak jsem mel jeste forman asi 2mesice. Prvni, kdyz jsem sedl do nexie, tak bylo serizeni sedacky uplne na "zem" a nastaveni volantu(jako v zavodnim aute).Pocit, ktery jsem zazil po nasednuti do zminovaneho formana byl zajimavy-citil jsem ze jako ridic v autobuse!!!!Takze jestli mi ted nekdo bude srovnavat forman/felice s nexii, tak jedine to musi byt 1.6 s vyskove stavitelnym sedadlem a volantem+posilovac rizeni. Kupoval jsem nexii jako mirne tuklou na levy svetlo(vymena svetla+prestik kapoty).Nove svetlo je bez motorku jeho vysku nastaveni.Nevite jestli by se dal do toho svetla dodat ten motorek, pripadne kolik by stal(nechce se mi kupovat cele svetlo za nekoli 1000kc). Jaky doporucujete olej, kdyz nevim jaky byl predchozi.?? Protoze nexie je dovoz ze svycarska(manual italsky),chtel jsem se zeptat co znamenaji ty prepinace u hodinek(mam tam 4prepinace,H-hours,M-min a co zbyle dva). Pak mam ted potize, kdyz vytocim motor do vyssich otacek, tak z vyfuku jde takovy zvuk jakoby byl vyfuk deravy(neni, kontrolovali jsme to).Asi je uvolnena prepazka.Musim vymenit cely vyfuk,nebo jde to nejak spravit. A u nastaveni teploty mam spinac AC.Kdyz ho zapnu tak sviti.Akorat chybi klimatizacni jednotka(chladic, rozvody, kompresor).Myslite, ze predchozi majitel toto vyndal??
 Vladco (xxx.xxx.98.166)reagovat 14.10.2002 14:00:22
Dakujem za povzbudive slova...
Zatial som max spokojny -s jazdnymi vlastnostami..malo to pravidelny servis.. aj mne trosku chyba servo (ale co bich chtel za pětset korun... :) cena tomu zodpoveda.. este jedna vecicka...jedna z mala veci ktore su elektronicke(GL) je ovladanie vysky svetiel, a nefunguje.. :)) ani to len nesvieti - chcem sa spytat, ako to mam rozobrat? musim celu palubovku rozoberat nevie nahodou niekto poradit? vopred dakujem, idem tam co najrychlejsie vrazit LPG, ale asi pockam kym schvalia certifikaciu pre LOVATO - je to jednoduhsie a lacnejsie ako BRC..BRC je u nas cca25 000 , ze vraj by to mohlo byt cca do 1 mesiaca...
 Vladimir (xxx.xxx.78.194)reagovat 14.10.2002 11:56:53
to: Vladco - gratulace!
Gratuluji ! Myslim, ze ta cena je dobra. V Cechach by to stalo myslim tak kolem 100 000,- Kc. Na Vasem miste bych nechal hned zkontrolovat, pripadne vymenit rozvody, pokud predchozi majitel neprokaze, ze byly v 80 000km vymeneny. Neni treba jezdit do znackoveho servisu. Kontrola, ci vymena rozvodu je celkem rutinni zalezitost a zvladaji to bez problemu i male servisy (jde o cenu). Ja osobne mam taky verzi "GL" osmiventil a musim rict, ze mi elektricka okna a tvarove vyplne dveri ani nechybi. Jinak to ma airbag, nastavitelnej volant, radio a klimatizaci, ktera nejde (prodreny chladic).Moje Nexie ma najeto 106 000km a slape jak hodiny. Jediny co mi opravdu zchazi je posilovac rizeni (servo). Ted jsem na ni nasadil zimni pneu o rozmeru 165/70R13, ktery jsou trochu nizsi a uzsi, nez predepsany gumy 175/70R13, ale volant jde trochu lehceji. Motorovy olej a filt mente kazdych 10 000km a doporucuju pouzivat minimalne SAE 10W-40 (polosynteticky olej). Ja sam pouzivam syntetiku. Hodne stesti, mnoho bezproblemovych km a hlavne zadny strachy - Nexia neni BMW a opravy vychazeji cenove celkem priznive. Jedinej opravdovej pruser je prasklej rozvodak, tak bacha na to ! Vladimir
 Vladco (xxx.xxx.98.166)reagovat 10.10.2002 15:42:36
Tak asi uz budem patrit medzi VAS
dnes kupujem nexiu 5dv,96000km,r.v.95,biela,trosku skrabnuta, GL-uplne bez vybavy (aspon sa nema co pokazit.. :))) cena 120 - co VY na to? oplati sa to? (dufam ze odpovie majitel... :)) a este motor - obycajny 8ventil..
 webmaster (xxx.xxx.76.251)reagovat 7.10.2002 11:45:55
aktualizace webu
Vazeni navstevnici, provedl jsem zase nejaky upravy mojich-vasich stranek, pridal naky technicky udaje o aute a par novych odkazu. Jen co koupim digital (snad do konce roku) tak dodam jeste naky foto a zmeny na aute. Uz jen cekam, az mi zacnete posilat fotky vasich Nexii, ale stale nic. Zlepsit !!! :)) Vas webmaster
 pavpol (xxx.xxx.151.2)reagovat 7.10.2002 10:51:26
olej
minerální olej nezabrání vzniku usazenin v motoru po nějaké době. Syntetický olej pak usazeniny začne uvolňovat a může, ale nemusí, dojít někde k nějaké ucpávce.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 7.10.2002 9:06:06
prečo?
pavpol, prečo by si nedával syntetický olej, keď sa predtým používal minerálny?
 pavpol (xxx.xxx.97.46)reagovat 5.10.2002 20:58:01
Pro Milana
Když jsem si v roce 97 kupoval Nexii, 16V v plné výbavě, také jsem čelil mírnému opovržení či pohrdání a zaručeným radám, že lepší by byla Felicie. Já se však nechtěl zařadit do té šedi škodovkářů s jejich pocitem jistoty, že za každým rohem mají laciný servis. A Nexie se mi za to odvděčila bezproblémovými 80ti tisíci kilometry. Horší to bylo s jejím prodejem, kdy opět silně zapracovala rozšířená, avšak neoprávněná nedůvěra. A ještě jedna slabost, klimatizace. Fungovala jenom tři roky. Na výměníku je totiž ventilátor uchycen vruty přímo do jeho žebrování, takže po čase dojde zákonitě k jeho poškození a úniku média. Bohužel jsem veškerou dokumentaci prodal s autem, takže v tomto neposloužím. Doporučuji však pro 16V kvalitní syntetický motorový olej, nejméně 10W40. Pokud tam však původní majitel lil minerální, pak syntetiku už ne!
 Jolana (xxx.xxx.78.194)reagovat 3.10.2002 18:44:56
Zvuk motoru
Ahoj Nexiáři, mám Nexii HB-5dveří 1.5i 55kW (osmiventil). Chvíli po nastartování motoru se ke klasickému zvuku běžícího motoru přidá jakési "šustivé ševeleni" vycházející jakoby z přední části motoru. Všiml jsem si tohoto jevu u více aut tohoto typu. Nevíte někdo čím to je, resp. co to je a jestli se nejedná o předznamenání nějakého problému ? Rozvody jsou vyměněné, olej je taky nový. Najeto 106 000km. Myslel jsem, že ten zvuk dělají ventily, ale přijde mi to na ně až příliš hlučný. Ten zvuk nijak nevadí a s otáčkama motoru se nijak nezvyšuje, ale přeslechnout se přesto nedá a už se mě pár známých ptalo, co mi to v tom šustí - sám nevím. Poradí někdo ??? S autem jsem jinak moc spokojen a proto bych nerad něco pokazil. Dík. PS: Nejvíc mi na autě vadí, že ta můj kousek (GL)nemá servořízení. Je to pěkná dřina, ale jinak super. :)
 Bella (xxx.xxx.48.65)reagovat 27.9.2002 12:33:06
To Jirka
OK, díky za radu, vyzkoušíme...
 Jirka (xxx.xxx.120.151)reagovat 27.9.2002 11:50:57
Pro Bella
Sundat čalounění není nijak obtížné. Podívej se po všech šroubech, které jsou po obvodu dveří (je jich tuším 5). Potom uvolni šroub u opěrky ruky a opatrně začni čalounění uvolňovat (je při tom potřeba trochu síly :), ale pokud ti nepůjde sundat, podívej se jestli jsi na nějaký šroub nezapomněl). Uvolni krytku u kolíku zámku a čalounění přez nej převleč. V opěrce je ovládání stahování okének a kabel je celkem krátký. Je proto třeba počítat s tím, že čalounění moc daleko neodtáhneš, ale kabeláž i připojení je dost masivní, tak nemusíš mít strach, že ho utrhneš. No a potom už zbývá jen odpojit kontakty od ovladače v čalounění a dveře jsou volné. Budou samozřejmě zakryty fólií, ale lepidlo je elastické a při troše opatrnosti jde fólie sundat a znovu nalepit zpět bez nutnosti na ni přidávat nové lepidlo. Hodně štěstí.
 Bella (xxx.xxx.48.65)reagovat 26.9.2002 14:47:35
Čago Nexiáři. Jeden dotaz - jak moc obtížné je sundat ze dveří čalounění! Důvod? Taky mne trochu trápí el. stahování oken, dále bych chtěl promazat zámky a v neposlední řadě kouknout, jak to vypadá s korozí zevnitř dveří. Kontakty k motorkům jsou předpokládám taky za čalouněním. Díky.
 Jirka (xxx.xxx.232.6)reagovat 26.9.2002 8:18:41
Nová duše
Čau Daewáci, náhodou jsem při brouzdání Internetem narazil na tuhle stránku a jsem moc rád, že vznikla. Jsem majitelem Nexie, čtyřdveřák,DOHC, 16 ventil, r.v. 1997, kterou jsem kupoval v dubnu 2001 jako druhý majitel a tehdy byl dost problém sehnat o tomhle autu nějakou informaci. Měla tehdy najeto 140.000 Km a vypadala, že je ve slušném stavu. Protože jsem ji kupoval z bazaru a to si člověk nikdy není moc jistý :)), putovala hned do značkového servisu na kompletní prohlídku, výměnu náplní apod. Při té příležitosti měnili také rozvodový řemen plus pár dalších maličkostí. Všechno, včetně scan. motoru to přišlo na 7.000. Dnes mám najeto 170.000 Km a jedinou závadou byla výměna zadní a střední části výfuku, brzdové destičky a lanko ruční brzdy. Celkem za 6.000 Kč. Byla to výměna ve značkovém servisu a nemohu si je vynachválit. Auto si odvážím vždy ještě týž den. Jinak se nevyskytla jediná závada a musím říct, že jsem fakt spokojený. Je pravdou, že kvalita zpracování interiéru je spíš nižší, ale je třeba si uvědomit také pořizovací cenu. Na druhou stranu třeba kufr s 530 l je skutečně maxi. Ocenil jsem ho loni na horách. Lyžařské vybavení a bagáž pro čtyři lidi jsem nacpal do kufru a nepotřeboval jsem nic dávat na střechu. Jak jsem četl předchozí přispěvky, je problém stahování pravého předního okna asi opravdu pro Nexii typické. Také se potýkám s jakoby línějším pravým okýnkem. Ale pokud shrnu svoji zhruba jeden a půl letou zkušenost s tímhle autem, jsem opravdu spokojen. Celkem nenáročná údržba, spotřeba okolo 7,5 l. (hodně město), dobré jízdní vlastnosti, které jsem ocenil zejména v zimě a taky nízká pořizovací cena je, myslím, dobrý důvod si tohle auto nechat. Zdravím všechny a doufám, že nás přibude, protože dostupných informací a názorů není nikdy dost:)). Jirka


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42