Husité - Ktož jsú boží bojovníci

založil:
Votan
dne:
02.03.2001 19:53:03
odkaz:
www stránky
kategorie:
Věda a Technologie
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 17.04.2003 15:43:35
RE:Pro Sabina
Nazdárek Pavlo! Tak v tomhle se asi neshodneme. Ježíš nás přece vede ke skromnosti a k pokoře a ne ke shromažďování soch, obrazů, ač jsou umělecky sebedokonalejší. Nežádal stavět pro Boha kostely nebo chrámy, ač jako bývalý stavař musím uznat jejich krásu, ale jako milovník historie vím, že většina z nich je poslepována krví a potem sedláčků. Vždyť Ježíš i apoštolové kázali pod širým nebem, v jeskyních i stokách. Samozřejmě, že kvůli tomu nezbouráme domy Páně a uznávám, že si zaslouží Bůh naší úctu. Například jsem stejného názoru jako byl Jan Žižka, když se rozkmotřil s Tábority, když nechtěli provádět kázání v ornátech. Nemyslím si ale, že všechny ty pozlátka jsou tam kvůli Bohu, protože mu jde o jinou věc. Nezáleží přeci na tom, jak jsi krásný na venek, ale jak jsi krásný uvnitř. Myslím si, že tam jsou jenom kvůli lidem. Úplně vidím toho starého sedláčka, který žije půlku života na samotě a člověka vidí 2x za rok a to ještě z dálky a pak má najednou nařízeno šlapat na nějakou pouť. Vejde do kostela, nad ním se rozprostře ta obrovská nebeská klenba ze které na něho koukaji andělé. Všude sochy nějakých pánu, lesk zlata a zpěv dětiček. To se z něho začnou sypat grošíky za svaté obrázky, aniž ho o to někdo poprosí. Musím ti taky vysvětlit, že já nějsem v žádné církvi. Jsem zatím věřící vlk samotář samouk. Moji rodiče, prarodiče i sourozenci nejsou věřící a tak musím hledat cestu sám. Nejsem ještě duševně připraven na to, abych nešel do sboru jenom pro nějaké gesto nebo postoj a k tomu se nechci snížit. Nevím jestli mi rozumíš, ale chci tam přijít, otevřít dveře a říct si:" Ano, toto je můj domov". Jinak ale sympatizuji s Československou církcí husitskou. Ptala ses na postavení žen. Myslím si, že je velice dobré, protože například v Olomoucké diecézi je biskupem žena a dalších spousta žen je v různých diecézních radách. Na ty ostatní otázky ti bohužel odpovědět nemůžu. Ne, že bych nechtěl, ale prostě to nevím. Promiň. Možná by jsi mohla zkusit najít odpovědi na www.ccsh.cz. Musím tě Pavlí, ale taky pokárat, protože jsi mi neodpověděla na mojí otázku ohledně svatých. Teď je to pro mě docela aktuální téma, protože jsem se dočetl v MF Dnes, že papež blahořečil posledního císaře Rakouska-Uherska Karla . Jestli tomu dobře rozumím, tak to je přeci předehra k tomu aby z něho uděli svatého, ne? Jenom mu musí nějaká Vatikánská komise dokázat 3 zázraky. Rozumím třeba tomu, že máš doma obrázek sv.Vojtěcha, já mám doma Mistra Jana. Já si ale s ním nepovídám. Mám ho tam spíš jako takový strážný maják důležitosti věcí v životě. Vojtěch byl odvážný, chytrý a vzdělaný člověk , který šiřil křesťanství v pohanské Litvě. Nerozumím ale tomu proč je svatý. Páni, já jsem se zase rozkecal, fuj, fuj, stydím se. Tak papapapa a ozvi se.
 Šulc (xxx.xxx.127.204)reagovat 22.04.2003 18:04:27
Sháním Ktož jsú ...
Ahoj. Jak se prosím jmenuje album od Landy s písní Ktož jsú boží bojovníci? Případně, dá se píseň sehnat v původnějším znění? Díky Šulc
 Votan (xxx.xxx.1.155)reagovat 25.04.2003 15:05:37
RE:Sháním Ktož jsú ...
Album se jmenuje "Valčík"...
 roman (xxx.xxx.108.162)reagovat 24.04.2003 17:31:56
vyborny dekuji za informace
 kris (xxx.xxx.107.144)reagovat 08.05.2003 22:16:58
Tyhle stranky jsou moc dobry pro prehled o Husitech, jediny co mi tu chybi je celkove zhodnoceni Husitskeho hnuti konkretne jak jejich era zmenila nase uzemi a obyvatelstvo.
 DALI (xxx.xxx.255.205)reagovat 23.07.2005 1:12:06
HUSITI A PITOMOSTI:
JO PODLE MNE TO BYLA BANDA SPINAVYCH ,ZANICENYCH SILENCU KTERYCH SE VSICHNI BALI. PROTOZE TAKOVEHO POTKAS NA ULICI A KOUKAS JAK ZMIZET.DAS MU CO CHCE A PRCHAS NEZ TE NECIM PICHNE PRI NEJAKE "INTELEKTUALNI" DISKUSI. MIMOCHODEM-CO TO JE "EXTROVNI"? DALI ANGL.SI PRELOZIM,JE TO OD EXTRA?
 polok (xxx.xxx.108.90)reagovat 14.05.2003 20:03:11
co
co
 Dajdee (xxx.xxx.76.11)reagovat 25.05.2003 19:17:28
Čauky
Čauky právě jsem tady hledala nějaký informace o Honzíkovi Husovi,tak jse vás chtěla pozdravit!
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 27.05.2003 10:33:01
Bitva u Ústí
Nazdar Votane! Tak zase budu štourat do tvých stránek. Předem se omlouvám. Takže o co mi jde. Jde o bitvu u Ústí, kterou tady prezentuješ jako III.křížovou výpravu. V tomhle tě, ale musím opravit. Máš pravdu v tom, že 16.6.1426 proběhla Na běhání u Ústí bitva mezi husitskými vojsky a vojsky ze Saska, Míšně, Durynska a Horní Lužice. Nebyla to však křížová výprava, protože před ní nebyl papežem vyhlášen kříž proti Českému království. Byla to pouze mobilizace vojsk z iniciativy markraběnky Kateřiny na obranu obleženého Ústí. Byl to opěrný bod pro vpády katolíků do naší země. Pokud by Ústí padlo, karta by se obrátila. Chci ale zdůraznit, že tím nijak nesnižuji důležitost a velikost této bitvy. Myslím si, že byla skoro důležitější, těžší a krvavější než všechny kruciáty dohromady. Hlavně než ty poslední dvě, které by se dali shrnout do 3 fází: 1.útěk, 2.rychlý útěk, 3.nadávky z dálky. Takže na závěr, bitva u Ústí byla "pouze" bitvou a tudíž proti Čechám vyhlásil papež "pouze" 4 kruciáty: I.Vítkov, II.Žatec, Kutná Hora, Německý Brod, III.Tachov, Stříbro, IV.Domažlice. Jako zdroj těchto informací jsem použil knihy Husitská revoluce díl.3 str.180-181 a Husitské vojenství str.152-156. Pokud jsi ale Votane (nebo někdo jiný) narazil na jiné informace, sdělte mi je a já si je rád přečtu. Zdar Sabin!
 Andrew (xxx.xxx.73.248)reagovat 29.05.2003 15:35:24
Nejslavnější období našich dějin
Nechci, aby to vyznělo tak, že bych chtěl husity nějak pošpiňit nebo tak - bojovali totiž za správnou věc, ale zajímalo by mě, jak může být toto období označováno za nejslavnější v našich dějinách, když zavinilo hospodářskou devastaci naší země, a žádné české město pak už nebylo tak důležitým a významným obchodním střediskem, jako např. Norimberk, Lipsko, Vídeň nebo Linec.
 RUS (xxx.xxx.214.42)reagovat 13.06.2003 12:52:06
RE:Nejslavnější období našich dějin
Vy pakosti a drabanti, na duše pomnìte, pro lakomstvie a lúpeže životóv netracte a na koristech se nezastavujte!
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 17.06.2003 13:02:33
RE:Nejslavnější období našich dějin
Myslím, že se na tuto dobu nemůžeš koukat několika pohledy najednou. Tak například, proč to bylo nejslavnější odbodí? Protože se tady očistila víra od pozlátek a kupčení. Bylo zabráněno rozrustající germanizaci. Jednuškám se to dokonale povedlo až po Bílé Hoře. Vím o čem mluvím, protože jsem z jižních Čech. Zvedla se inteligence národa, protože děti (i holky) museli chodit do školy. Tuhle myšlenku potom zdokonalila Jednota bratrská pod vedením Jana Ámose. No a ta "hospodářská devastace" to bylo díky tomu, že boje trvaly tak dlouho. Kdyby nás jednušky nechali na pokoji, tak by to bylo úplně něco jiného. Když se vedli boje na našem území, tak to byla voda na jejich mlýn, protože idejema chudého člověka nenakrmíš, ale když vyhořeli jejich slavné kruciáty a boje se přenesly do Bavor, Saska nebo Lužnice, to už najednou byli ochotný vyjednávat. Myslím si, že je tu ještě jedna věc, proč je husitství naše nejslavnější období. Byla to doba kdy se většina národa zvedla a šla jej bránit. Pak už to byly jenom malé skupinky, které si dál nechtěli nechat lámat páteř (Selské rebélie, Legionáři, letci, a podobně). Nevím kde se to zlomilo, ale náš národ se najednou vyžívá v tom, že může někde brečet, že je na něho někdo škaredý (Němci, Rusáci), místo toho aby se zvednul a třeba padnul, ale padnul jako svobodný a nezlomený. Myslím si, že jsou hodně velkými vyníky taky Rudý, kteří těžce znásilnili naši historii, aby se jim hodila do krámu a tím nemyslím jenom husitství, ale i například Volyňské Čechy, kteří padli na Dukle. Naším hrdinou se stal Švejk, místo aby jím byl Hus, Žižka, Prokop, Komenský, Syrový, Švec atd. Díky Pánu Bohu, že nám aspoň v "módě" zůstal Masaryk a letci.
 Zdeněk (xxx.xxx.197.38)reagovat 07.07.2003 21:55:03
RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
"Byla to doba kdy se většina národa zvedla a šla jej bránit." Technická poznámka Sabine, většina národa se zvedla a začala se mastit hlavně mezi sebou,kvůli takové zásadní věci jestli být jednuškami nebo dvojuškami(přebírám teminologii)
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 11.07.2003 7:50:30
RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Nazdar Zdenku! Překvapil jsi mě tím, že ses ozval, ale ne tím, jak jsi reagoval. Opět sis vypíchnul z mého textu jenom to, z čeho ti naskakuje husí kůže a čemu se možná směješ (což, je bohužel velice smůtné), ale to je tvůj problém a já ho za tebe řešit nebudu. Já jsem odpovídal na dotaz, který tady měl Andrew a myslím, že jsem to napsal zcela polopaticky a kdo chtěl, ten to i pochopil. Pokud jde o "jednušky" a "dvojušky", tak termín dvojušky nikdo nepoužíval. Římští katolíci vymysleli nadávku "husité", které potom husití s hrdostí sami začali používat. Takže mi příště klidně můžeš "nadávat": "Sabine, ty jeden husito!". No, a název "jednušky" bylo mírné husitské označování římských katolíků. Horší bylo "papeženci", ale to nepoužívám, protože mám mezi římskými katolíky pár dobrých přátel. Tak to bylo jen tak na okraj. Měj se fajn! Zdar Sabin
 Zdenek (xxx.xxx.147.190)reagovat 19.07.2003 12:00:53
RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Sabine,možná bys mohl upřesnit, kde jsem Ti v příspěvku na který jsi reagoval nadával.Reaguješ zcela na podružné věci a zbytečně diskuzi tlačíš do osobní roviny. To hlavní na co jsem ve svém příspěvku poukázal je to, že se obyvatelé této země vraždili hlavně mezi sebou, ačkoliv vy Kališníci se stále snažíte vyvolávat dojem, že nás kališnící bránili proti invazi wehrmachtu. Jednou ze záminek proč si vzájemně podřezávali krky a upalovali se ve stodolách, poté co si usekali ručičky a nožičky, byl problém to zda přijímat pod obojí nebo ne. (z toho jsem vycházel, když jsem převzal termín jednušky a doplnil ho dvojuškami) O náboženské svobodě nemůže být ani řeči, protože jeden bigotní názor nahradil druhý ještě bigotnější a mnohem netolerantnější.Takže to není až tak, že by národ hrdinně povstal na svoji obranu, anobrž dvojušky hrdinně začli podřezávat a okrádat jednušky (jak to tak ve válkách bývá, to okrádání byl hlavní cíl a ne nějaký artikuly, ale bohužel Ti co si nakradli,už pak nedokázali zastavit ty co si ještě nenakradli , případně ty co byli opravdu tak zfanatizovani, že veřili tomu, že Bůh jim za každýho podříznutýho připíše jedno +, jo to je furt stejný už pár tisíc let, i takoví pitomci se vždy najdou v hojném množství) , jednušky to kupodivu nenechalo chladnými a dožadovali se u toho cizáka (syna Otce vlasti a dědice trůnu)pomoci a už to frčelo.Škoda, že vladařské schopnosti nepřešly z otce na syny. Vzhledem k tomu,že je mi jedno jakou kdo má národnost (hlavně když žije , pokud možno za svý a nechá žít )a je mi a jestli si připíjí jenom farář nebo celá farnost , nedokážu tedy sdílet Tvé nadšení z onoho slavného masakrování. No i dnes po světě běhaj magoři, co se vyhazujou do luftu i s nevěřícími psi, protože za to maj slíbeno 72 panen.Husiti měli alespoň tu výhodu, že si ty panny odchytávali už na zemi, buď slíbená odměna nebyla tak atraktivní a taky von člověk nikdy neví ,co kdyby nakonec nic nedostal, že jo. Chápu, že jsem odporný hnusný jedinec, ostuda národa a odpad společnosti, ale na druhou stranu, kdyby takových jedinců byla většina, bude mít Al Kajda Air nedostatek pilotů.
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 21.07.2003 10:17:55
RE:RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Nazdar Zdenku! Bohuzel doslo k nedorozumneni z problemu psaneho pisma. Nepouzil jsem slovo nadavat ve smyslu na nekoho rvat, ale ve smyslu srandovne oslovit. Proto jsem ho dal taky do uvozovek. Vis Zdenku, hlavni problem je v tom, ze ja se proste nestacim divit te ceske povaze. Ve Francii slavi dobyti Bastily a jsou hrdy na svoji revoluci, v USA oslavuji vitezstvi Severu, ve Skotsku miluji Viliema Walise (promin, nevim jak se pise) a tak bych mohl mluvit dal a dal. Ale u nas proste ne. Cesi jsou bud ateisty, kteri se zajimaji jenom o sebe a osttanimu se posklebuji a nebo jsou rimskymi katoliky, kterym zase novodobi Koniasove smerujou myslenky kam oni potrebuji. Ja proste nechci patrit mezi tu vetsinu, ktera radsi stahne ocas mezi nohy, necha si lamat pater a breci za humny kdyz jim nekdo ublizuje. Nechci patrit do skupiny, ktera strka hlavu do pisku s vykrikem Me to nezajima, protoze me to nepali. Nechci zabrednout do toho, aby moje nejvetsi povyrazeni byl stredecni sex a patecni veprova. Takze studuji, ctu, poznavam a chci aby me pravda osvobodila. Ja moc dobre vim, ze nase dejiny od prichodu Slovanu byly desive a krvave, ale ktere nebyly! Tak to proste bylo a my ty dejiny musime poznat, pochopit, ale nesoudit je dnesnima ocima. Pokud jde o tve urazky, ze srovnavas husity s teroristama, ze byla husitska myslenka netolerantni a bigotni a ze husiti byli pouze zlodeji a vrazi, tak ti odpoustim, ptotoze jsem uz zvykly na to, ze me lidi oznacuji za Upalovace jeptisek. Ja vim, ze to neni pravda a tak se preci kvuli lzi nebudu rozcilovat. Na to je dneska moc hezky. Mej se fajn a zdar Sabin.
 Zdenek (xxx.xxx.197.38)reagovat 21.07.2003 21:13:49
RE:RE:RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Nazdar Sabine, ty jsi dneska nějaký tolerantní, začíná s Tebou být nuda. Vzhledem k tomu, že občas jsem donucem vyrazit za humna, došel jsem k názoru, že všude na světě mají obyčejný lidi přibližně stejný starosti. A to je hlavně jak uživit svoji rodinu a zaplatit svoje účty a nemuset přitom pokud hrbit záda až pod lidskou důstojnost.To není až tak snadná věc a to často ani v západní Evropě.No jistě to poznáš až budeš mít rodinu. Pokud se s těmi lidmi budeš bavit, nějak si pak nedokážeš představit, že bys je měl nenávidět, jen proto, že zrovna nějakej křikloun vykřikuje, že pruhovaný nebo puntíkovaný a já nevím kdo jsou naši nepřátelé. Proto by všichni tihle obyčejní lidé nejlépe udělali, kdyby všechny ty bojovníky za národ, Boha, rasu a podobný nadhodnoty poslali do hluboký pr..le.Já jsem v Německu zažil, jak se dva přátelé začli během 4 měsíců nenávidět, protože jeden byl Chorvat a druhej Srb.Teď v létě zrušilo tisíce Němců dovolenou v Itálii jen proto ,že jeden extrovní italskej blb prohlásil, že všichni Němci jsou tlustý vožralý prasata a druhej extrovní německej blb prohlásil, že když takhle ,tak on do Itálie na dovolenou nepojede.A nepomůže, že se 80 % Italů za toho blba stydí,protože už se toho chytly noviny a už to frčí už to jede. Kdyby si TV Nova usmyslela vyvolat válku se Slováky, tak do tří měsíců stojí 200 000 Nováků na náměstí, budou mávat fanglema a křičet hr na ně.(a to jsem optimista, spíš by to bylo do měsíce a 500 000 Nováků)Pokud by si stejný cíl dala i Markíza, tak máme za 50 let co oslavovat.Ať už by vyhrál Sever nebo Jih.V tomto případě tedy Západ nebo Východ.Byly by i pomníky a hrdinů jistě také dost. Takže můj obdiv mají Ti, kterými tak pohrdáš, ti přízemní jedinci,co nikomu nic nedluží, platěj daně,jen se tak plahočí ,aby zaplatili svým dětem školu , nákup v Tescu a hypoteční splátku a na nadhodnoty kálej. Jinak samozřejmě nepokládám konstatování faktů za nějakou urážku.Do tolerance měli husité hodně daleko.A to jak Země upadla od dob Karla IV za pouhou jednu generaci, nepokládám za sebemenší důvod k nějakým oslavám.
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 22.07.2003 16:56:27
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Nazdar Zdenku! Díky za poklonu!!! Máš pravdu v tom, že ideema se nenasytíš a ani neoblečeš a až budu stát na frontě se složenkou vruce, budu vědět, že není kam utéct (omlouvám se Mňáze za použítí části jejich textu). Píšeš o obyčejných, relativně šťastných lidech, kteří ale spadli do konzumní společnosti západní civilizace, takže se z nich stali skoro nemyslící stroje hodné pouze k tomu, aby je chytli reklamními spoty z TV. Proč si kupovat desatery rifle, když stejně můžeš nosit jenom jedny? Já těmi lidmi nepohrdám, jenom je mi jich líto, ale mně taky, protože jim neumím pomoct. Mluvíš o ovlivňování mas Novou a o tom to přesne je! V protestanství (=husitství) nikdo nezakazuje myslet vlastním mozkem, vždyť proto nám ho Bůh dal. Jenomže u jednušek je to trošku jiné. Jenom někdy poslouchej Vlka s Halíkem co mluví v ČT a z toho je mi opravdu na zvracení. Vlk mluví k národu, aby nečetl Jiráskovo Temno, že to zbytečně dělá zlou krev, takže by znás zase chtěli mýt analfabety, jako se snažili po Bílé Hoře, protože člověk který nečte, tomu se dá přeci nakukat všechno možné a dá se krásně manipulovat. No a Halík ti veřejně řekne, že kdyby nebylo protestanských teologů, tak by jeho učení nebylo tak bohaté a za rohem z něho vypadne, že protestanství je jenom jedna ze slepých židovských cest. Z toho co mi píšeš jsem vyrozumněl, že jsi ateista, takže tohle co jsem napsal ti bude připadat nezajímavé a od věci, ale aspoň jako vnimavý člověk musíš poznat, že v tom něco skřípe. Nebo lepší příklad. Chrám sv.Mikuláše na Malé Straně je ve správe jednušek a oni ho za jakýsi mrský peníz (možná 30 stříbrných) pronajmuli nějakým filmařům. Když se o to začali zajímat média, tak veřejně řekli, že je všechno v pořádku, ale ministra kultury tam nepustili!!!! Kamarád tam dělal nějakýho podržtašku pro osvětlovače a říkal, že byla docela sranda když ty kila namířili na obrazy a z nich začaly téct barvičky. To jsou mi hezký správci našeho kulturního dědictví. Římské vedení bylo, je a bude vždycky prohlilé, protože jim nejde o nás, ale jenom o ně samé. Nebo proč olomoucký arcibiskup posluhuje na Sudeťáckém sjezdu? Vím, že na otázku Sudet máš jiný názor, ale já jsem z Krumlova a vím jak to tu chodilo a jsem upřímně rád, že jsou pryč. Kníratý holomek začal zpoza hranic burcovat a oni se najednou změnili jako by je posednul ďábel a začali vyhánět Čechy a střílet československé vojáky a četníky. Věřmi, opravdu se snažím být upřímně toleratní, ale k věřejně prohlašované lži nebudu nikdy toleratní, ani kdybych měl živit 15 dětí. Pamatuješ si film Bílá pani, jak tam Brodský říká manželce: "Hus se za pravdu nechal i upálit!" a ona mu na to odpoví: "Jo, ale Hus nemusel živit děti!" Tak ti nikdy nevím jestli se u téhle pasáže, mám smát nebo jenom smutně kývat hlavou. Já vím, jsem najivní a plný ideálu, ale s tím nikdo nic nenadělá. Už jsem se dneska rozpovídal až hnaba, takže otázku doby Karlovi nechám na příště. Zdar Sabin
 Zdeněk (xxx.xxx.197.38)reagovat 22.07.2003 19:49:38
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
Zdar Sabine, přeci by sis jako kališník, nedělal starosti o nějaké kulturní statky:-), ty přece patřej do ohně, aby zbytečně neodváděly člověka na zcestí.To co jmenuješ jsou ve srovnání s onou slavnou dobou drobné prkotiny. Co se týče povídaček o konzumním životě, většinou pocházejí od nabobů kasírujících nejlépe ze státního statisíce za každý plk. Naprostá většina lidí má co dělat, aby zaplatila svoje základní potřeby, protože např. bydlení znamená i na západě zadlužení na celý život. Ale ti co se neživí vzletnejma pohádkama musej chodit do práce a aby mohli chodit do práce, tak si někdo musí koupit to co on v tý práci vyrobí.Až přestane ten konzumní život a všichni budou chroustat suchý kobylky, aby neuráželi intelektuály svým přízemním životem, tak se všichni sejdeme na úřadě práce. Toho pak jistě využije nějakej křikloun a přeorientuje se z hlásání nekonzumního způsobu života (nebude už zač a co konzumovat) a začne vykřikovat, že za to, že máme všichni kulový, můžou XY (XY = Němci, Rusáci, Židi, Slováci, Cikáni, vono už se něco najde) a je třeba s nima zatočit. Takže pro Tebe je možná např.jachta (co se držet při zemi) hnusný znak konzumního života, ale ten kdo ji zaplatil, dal velmi slušnou kvalifikovanou práci desítkám lidí.Takže on nevyhodil milion USD za jachtu, anobrž on dal práci a peníze lidem, který by se jinak flákali na podpoře a byli frustrovaný z toho že jsou zbytečný.Pokaždý, když si něco koupíš, tak dáš někomu práci. A kdo má slušnou práci nemusí mávat fanglema a hledat nějakýho nepřítele . Kdo konzumuje nezlobí a nějak chybí fungující varianty k té kritizované konzumní společnosti.Alternativou je chudoba a náboženský nebo národní fanatismus.Podotýkám, že při funkčně nastavených pravidlech nemusí konzum znamenat drancování zdrojů. Ostatně k největšímu drancování dochází v těch nejchudších zemích.
 DALI (xxx.xxx.255.205)reagovat 23.07.2005 1:21:29
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Nejslavnější období našich dějin
TI ZANICENI JSOU NEJHORSI,S TEMA SE NEDOMLUVIS.PAMATUJES NA ZANICENE KOMUNISTY? TI BY NEJRADEJI TY NENAVIDENE TRIDNI A JINE NEPRATELE JEN POPRAVOVALI. ONI TOTIZ SE SNAZI ABY VSICHNI BYLI S NIMA VE STEJNEM HNIZDE.


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19