Napište zde svůj názor

založil:
samotaar
dne:
19.05.2002 13:05:54
odkaz:
www stránky
kategorie:
Kultura a Umění
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 f (xxx.xxx.159.79)reagovat 19.05.2002 13:07:33
ggg
 samotaar (xxx.xxx.159.79)reagovat 19.05.2002 13:11:33
Tady můžete psát vaše názory
Nebojte se napsat svůj názor ! (ten první příspěvek je pouze tastovací)
 Jehůdith (xxx.xxx.159.79)reagovat 19.05.2002 13:43:56
Souhlas
Ahoj, odpovídám na tvůj názor na to, kdo pomohl nejvíce k porážce fašismu. Je pravda, že když se teď točí film o konci války, tak jsou v něm jen západní vojáci osvobozující ČR. Nevím, jak dnes probíhá výuka dějepisu na školách, ale já jsem chodila do školy, když se ještě učilo, že celé území Čech, Moravy a Slovenska s vyjímkou části západu Čech, osvobodila ruská armáda. Takže neuvažuju o západních spojencích, jako o našich hlavních osvoboditelích. Na druhou stranu nejsem zase tak stará, abych byla ovlivněná komunistickou propagandou. (Je mi 24 let.) Jde spíš o to, že Rusko dnes není v módě. Proto musí být vždy hlavní hrdina Američan. Nevěděla jsem, že jsme na tom byli před válkou tak vojensky dobře. I kdybychom nebyli, tak si myslím, že jsme se měli bránit. Nevím, kde se vytratila naše národní hrdost. Pořád jenom někomu ustupujeme, omlouváme se, podrobujeme se a to trvá dodnes. Možná by druhá světová válka nenabrala takových rozměrů, kdybychom se bránili. Někdo by se k nám určitě přidal, přece by nemohli nechat nedobrovolně napadený stát bez pomoci. Vždyť takhle to vypadalo, že s tím souhlasíme a že je nám vlastně pod Němci dobře. A co se týká amerického přístupu k válce oni vydělávají na všem a vždy. Někdy mám dojem, že si uměle pěstují různé světové konflikty, aby tam pak mohli vojensky zasáhnout, vyzkoušet nové zbraně, posílit svůj vojenský průmysl, ukázat, jakou mají moc. Atomové bomby jsou toho jasným důkazem. Takže jak vidíš, v podstatě s tebou souhlasím. Jehúdith
 Milan (xxx.xxx.72.61)reagovat 23.05.2002 7:29:13
Jo pravda
máš recht
 Laďa (xxx.xxx.151.138)reagovat 18.06.2002 16:54:30
Ahoj, take s Tebou souhlasim, ze hlavni podil na porazce Nemecka mela Ruda armada, ale jen s Tebou nesouhlasim v nekterych detailech. Nemecka armada neutrpela prvni porazku na zemi az u Stalingradu, ale jiz v roce 1941 a nebylo to jenom dusledkem extremni zimy a nedostatecne zimni vystroje v nemecke armade. Nemci byli nuceni nekolikrat ustoupit z Rostaova na Donu, Leningrad a Krym tez nedobili a fiasko pred Moskvou bylo zpusobene hlavne posilou cerstvych sibirskych jednotek, ktere Nemce, ac za cenu tezkych a mnohdy nesmyslnych ztrat, zahnaly o mnoho kilometru zpet. Jinak s Tebou souhlasim, ze Stalingrad se stal Hitlerovou osudovou chybou, ale nebudu se zapletat do reci, co by se stalo, kdyby .... . Dale plaz Omaha, kde Spojenci utrpeli sve nejvetsi ztraty pri dni D, nehajilo jen jedno kulometne hnizdo, ale cela divize, zkusena v boji, ktera sem byla stazena na odpocinek. A temer do pulky cervence nemohli Spojenci postoupit dal nez o par kilometru do vnitrozemi. V postupu jim branil tvrdy odpor nemeckych jednotek, ktere ovsem byly nakonec prevalcovany pozemni i vzdusnou prevahou. Jinak s Tebou souhlasim, ze dneska se znovu zapomina na vykony ruskych vojaku na vychodni fronte a dava se prednost fronte zapadni. Jeste bych Te chtel upozornit na udaje o ztratach. Zda se mi, ze mas chyby v udajich o ztratach nemeckych a japonskych civilistu. Jinak se zatim mej fajn a nemej mi za zle, ze Te trochu kritizuji. Cau Lada.
 Charlie10 (xxx.xxx.224.4)reagovat 27.06.2002 14:23:18
K dějinám II. světové války
Vážený pane. Nevím kolik je Vám let, ale nemáte krapet zase klapky na očích a nevidíte trochu rudě? To nevíte, že Evropa hlavně čekala na otevření západní fronty? To nevíte, že díky Rusům padlo u nás víc lidí než by padlo? Co Vám říká demarkační čára? Kdyby jí nebylo tak Prazha byla dávno osvobozena. A myslíte si, že Rusové by vyčistili Tichomoří a porazili Japonce a přinejmenším Musolliniho? A že mezi padlé Rusy, se počítá i že je dal zabít Stalin. Ještě těm vaším blábolům věříte? Myslíte, že Rusové by měli sílu osvobodit celou Evropu? Ty byli rádi, že dosšli do Berlína a hlavně, kdyby je nezásobovala Amerika tak by nebyli tam, kam se dostali. Ch10
 Laďa (xxx.xxx.151.138)reagovat 04.07.2002 15:11:47
RE:K dějinám II. světové války
Proč hned tak ostrý tón. Rudě opravdu nevidím a na Tvou otázku odpovídám, že je mi 23 let. Já nejsem žádný rusofil. Já se jen snažil podtrhnout určité nedostatky k úvodnímu článku. Je mi dobře znám styl ruského válčení a znám význam druhé fronty i demarkační linie. Já nejsem stoupenec žádné ideologie, ale snažím se proniknout hlouběji do historie této války. Vím, že díky osvobození států střední a východní Evropy zde zavládl na 40 let komunistický režim, ale to neznamená, že lví podíl na porážce Německa měla Rudá armáda. To mi snad nechceš vyvracet, nebo snad ano ?
 Vladik (xxx.xxx.92.86)reagovat 05.04.2003 15:54:38
RE:RE:K dějinám II. světové války
Laďo, souhlasím s tím, že v Evropě zvítězila nad fašismem Rudá armáda. To, co bylo po válce u nás a jinde, s tímto faktem nemá nic společného.
 brdik (xxx.xxx.129.73)reagovat 06.07.2002 20:04:50
RE:K dějinám II. světové války
charlie10, to co rikas neni uplne pravda, nejvetsi podil na vitezstvi v Evrope maji rozhodne Rusove, nebyt nich tak se tu ted prohani Nemci a ponemceny deti blondatejch Cechu a zbytek by shebnul nekde za polarnim kruhem nebo by vylitl kominem nekde v koncentraku, vlastne to bylo o fous, protoze kdyby neudelali skopcaci par chyb tak to mohli vyhrat. Nepopiram, ze velky vliv melo i bombardovani Nemecka Americany a anglicany, ale nejvic vykrvaceli Rusove. Otazka je jestli by museli osvobodit celou Evropu nebo jestli by stacilo dobyt Nemecku a bylo by po vsem. Amerika ma zase nejvetsi zasluhu na porazce Japonska, ale i tam jim Rusko hodne pomohli tim ze vazalo v Cine kwangugskou armadu, ktera nebyla rozhodne mala a ktera, kdyby ji mohli Japonci nasadit jinde, by mohla valku v Tichomori poradne protahonut. Takze bych to videl tak, ze Americani a Anglicani pomohli Rusum v Evrope a Rusove zase jim na oplatku s Japoncema. Kdyby to fasouni neposrali a Japonci by pomohli vyridit Nemcum Rusaky a pak se oba vyporadali s Amikama, tak tu ted sprechtime nemecky a sedime u pocitacu Siemens ;] jestli teda mate germansky predky nebo modry oci a blond vlasy ;]
 Misha (xxx.xxx.8.147)reagovat 09.08.2002 15:37:21
RE:K dějinám II. světové války
Neni treba videt ani rude, ani jinak. Je treba zbavit se predsudku. Faktem je, ze osvobozeni Evropy od nacismu nesl na svych bedrech obycejny rusky vojak (nechci zapominat ani na ostatni narodnosti SSSR). Velky podil mela i Amerika, ani ne tak otevrenim druhe fronty (akorat se tim urychlil konec valky, ale ne vysledek), jako tim, ze SSSR zasobovala a dodavala jim zbrane. To jednostranne videni valky , ktere se nyni prezentuje je opravdu nechutne. Meli bychom se k historii postavit bez predsudku i kdyz je to nekdy diky nasim nazorum neprijemne.
 Bob.Hanicatt (xxx.xxx.42.214)reagovat 21.10.2003 17:03:05
RE:K dějinám II. světové války
Pozorně jsem si přečetl jak článek tak reakce na něj.Proavdou je,že je nutné o tom diskutovat,protože a to je paradox,po roce 1989 vůbec nedošlo k objektivizaci zejména historický události ale obecně ke všemu. Zpátky k článku.Pisatel má naprostou pravdu v tom,že rozhodující podíl na výsledcích 2.sv,války má SSSR.Je to bez ohledu na ideologické zdůvodňování příčin a způsobu boje.To že Hitler dopadl jak Napoleon v postatě dnes již nikdo nezpochybňuje.Je tu určitá historická paralela.I když Rusi deklasovali Napoleona(opět je nutno zdůraznit,že zima měla svůj podíl a další a další,alo o tom měl Napoleon vědět,rovnako jako Hitler.O tom,že Rusi by v podstatě převálcovali Evropu naprosto nepochybuji,což samozřejmě cítili i spojenci,kteří mimochodem nám naúčtovali(angličané)veškeré náklady spojené s pobytem našich letců v bojích o Anglii,to je jen na okraj,takže se snažili seč mohli,aby 2.frontu stihli dřív než budou Rusi v Berlíne. Zatím jen krátce.Bob
 Mirek (xxx.xxx.227.18)reagovat 05.12.2003 12:50:29
RE:K dějinám II. světové války
rad bych upozornil na jednu maličkost- to že američani vubec došli až do Plzně je hlavně díky tomu, že na východní frontě měli němci někilikanásobně víc techniky a vojáků, navíc se západním spojencům aktivně zdávali. A na tu vaši demarkační linii američani přistoupili dobrovolně a rádi- oblasti které obsadili oni vyměnili po válce např. za východní rakousko obsazené Rudou armádou.
 Jiri (xxx.xxx.233.154)reagovat 09.03.2004 11:15:29
RE:K dějinám II. světové války
Vazeny Charlie, ty americke zasilky tvorili asi tak 5% toho, co do valky vlozil SSSR.Doufam, ze ted nezacnete tvrdit, ze to bylo dulezitych 5%, diky nacasovani atd.,atd.Vetsina tech dodavek byla realizovana az v druhe polovine valky, kdy uz bylo jasne, ze Nemci v Rusku minimalne uvazli.
 Čech (xxx.xxx.14.4)reagovat 23.09.2004 17:44:44
RE:RE:K dějinám II. světové války
Četl jsem že to bylo 6%.
 bluerat2007 (xxx.xxx.171.49)reagovat 21.10.2007 23:24:27
RE:RE:K dějinám II. světové války
5% možná letadel a tanků,ale mohem víc náklaďáku,bez kterých jsou tanky bez paliva a munice:)
 Maros (xxx.xxx.217.75)reagovat 13.12.2004 18:45:21
RE:K dějinám II. světové války
Myslim ze klapky mas ty.Za prve vedeli preco ich zasobuju a za druhe padli by Rusi tak je koniec. Amerika sa do boja zapoji iba pred koncom.Jak 1 tak 2sv.Islo im iba o vliv a peniaze.V 44r. uz Nemci prehrali. Tak sa zobut a otvor oci.A za tych Japanov nieco. Rusi ich nemali cez cele Tiche more.Znic jadro a znicis obal.Zobut sa. A Taliani boly indiani. Tych ked niekdo nazve armadou tak je super.Nazdar.
 Jarda (xxx.xxx.181.109)reagovat 30.06.2002 21:56:51
Jo maš plnou pravdu. Nemužem se z Amiku zblaznit.Jarda
 cet.Hrad (xxx.xxx.96.12)reagovat 25.07.2002 13:34:23
???
Fakta, která píšete na své stránce jsou trochu přehnaná! Nevím, kde jste zjistil stavy naší armády v září 1938, ale počet 1645000 vojáků je nadsazen asi o 450000 mužů (přesné počty z hlavy nevím). Počet 469 tanků taky nesedí. LTvz.34- 50ks, LTvz.35- 298ks, Tkvz.33- 70ks (tančíky po vzoru Carden-Loyd, pro boj téměř nepoužitelné), asi 70ks lehkych tanků určených pro export a za mobilizace zabavených pro ČS armádu. A když uvádíte, že Němci měli jen o 2 divize více než ČSR, tak počítejte s tím, že u ČS armády je to po mobilizaci, ale Němci nemobilizovali!!! A Hitler by určitě nezaútočil bez mobilizace (alespoň částečné).
 Misha (xxx.xxx.8.147)reagovat 09.08.2002 15:44:01
Reakce na nazor Charlieho
Neni treba videt ani rude, ani jinak. Je treba zbavit se predsudku. Faktem je, ze osvobozeni Evropy od nacismu nesl na svych bedrech obycejny rusky vojak (nechci zapominat ani na ostatni narodnosti SSSR). Velky podil mela i Amerika, ani ne tak otevrenim druhe fronty (akorat se tim urychlil konec valky, ale ne vysledek), jako tim, ze SSSR zasobovala a dodavala jim zbrane. To jednostranne videni valky , ktere se nyni prezentuje je opravdu nechutne. Meli bychom se k historii postavit bez predsudku i kdyz je to nekdy diky nasim nazorum neprijemne.
 JAN (xxx.xxx.25.130)reagovat 29.08.2002 8:54:55
2. sv.valka
Ahoj, se zajmem jsem si precetl vasi stranku a vase nazory. Osobne se mi take nelibi, jakym zpusobem se u nas nyni pristupuje k hodnoceni 2. svetove valky. Osobne me merzi, ze se zapomina na podil sovetske armady. ALe vas vyklad je misty zcestny. Napsal jste to tak, jako by v podstate zapadni spojenci meli pramaly vyznam na ukonceni valky. V klidu si cekali jak to dopadne v rusku a pak az kdyz se rozjel stalinsky kolos smerem na zapad, tak se teprve snazili neco delat. To je naprosta blbost. Rusove valcili sice na nekolik tisicu kilometru dlouhe fronte. To je pravda. Ale spojenci valcili na nejen v zapadni Evrope, i kdyz ze zacatku jen letecky, ale take v Severni Africe a predevsim v Tichomori. Spojenci museli bojovat na rozlehlych pristorach Tichomori, proti tak fanatickemu nepriteli, ze se jim ani nezdalo. Dale jste take skutecne zapomnel na ty tisice a tisice strategicky dulezitych surovin, ktere zapadni spojenci dodavali do ruska, stovkytanku, tisice letadel miliony rucnich zbrani atd. Podivejte se poradne po nejakych serioznich materialech o dodavkach do Ruska, uvidite sam. A jeste k vasi poznamce o atomove bombe. Ja vim, ze je to ozehave tema a diskuzi bylokolem hodne. Rozhodne si vsak nemyslim, ze by jedinym duvodem bylo "vyzkouseni bomby" na lidech, to je hovadina, s prominutim. Propocty ztrat pri vylodeni na japonske ostrovy byly tusim kolem trictvrte milionu az milionu a pul padlych. Takze pokud by melo padnout tolik mojich vojaku a mel bych takovou zbran jakou americane meli, tak bych ji take pouzil. Oni uz totiz dobre vedeli co znamena japonsky fanatizmus. Co se tyce ruske "pomoci" proti Japonsku... je pravda, ze pomohli, ale v podstate az po ukonceni boju v Evrope, v dobe, kdy uz stejne Japonsko bylo porazeno, slo jen o to kdy. Znova opakuji, take se mi nelibi precenovani zasluh zapadnich spojencu a zapominani na sovety, ale vas vyklad je take zatizen par "predsudky" a tech je treba se zbavit. Na obo stranach :-)


stránky: 1 2 3 4 5