Reagovat na příspěvek

servisní manuál, kabely, elektrika a nudná teorie
[Autor: sgt.Mike] [Datum: 10.12.2002 20:50:56]
Mám na mysli manuál pro autoservis, kde jsou konkrétní údaje o postupu demontáže čehokoliv, utahovacích momentech apod. Něco jako Cedrych a jeho knížky o škodivkách. Známý takhle sehnal manuál ke svému CAMARO, ovšem za 800,- Kč. CO se týká drátů k repro, trosku teorie. Výkon se (zjednodušeně) vypočítá jako násobek voltů a ampérů, tedy napětí a proudu.Pokud tedy požíváte autorádio bez přídavného zesilovače, po drátech k reproduktorům běží nejvýše jmenovitých 12V. Abyste dostali výkon třeba 36W (skutečných) do reproduktoru při tomto napětí, musí vodičem protékat proud o velikosti 3 ampér. Což vyžaduje stejný průřez vodiče, jako když máte doma elektrický sporák na 220V. Proto autorádia bez měniče napětí NIKDY nebudou mít vyšší výkon než cca 25W na kanál. Zesilovač je drahý proto, že 12 voltů z auta mění měničem na vyšší napětí a tímto vyšším napětím teprve živí reproduktory. Počítejte se mnou: Při napětí 240V abych získal 72W výkonu mi stačí proud pouhých 0,3A a na to již stačí drátek tenký jako proutek - třeba klasická dvoulinka. ZÁVĚR: Pokud budeš repro zapojovat na zesilovač (s měničem, jiné se snad ani nedělají), dráty bych neměnil.
 
Jméno:
Email
Titulek
Opište kód: [?]