Czech NEXIA Club - pro vsechny majitele Daewoo Nexia

založil:
milos
dne:
01.08.2002 10:12:18
odkaz:
www stránky
kategorie:
Auto a Moto
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Ivan (xxx.xxx.112.179)reagovat 29.01.2003 22:50:43
vzduchový filtr
V prvé řadě jsem rád, že jsem jako majitel Nexie narazil na tyto stránky. Můžu se podělit o jednu určitě užitečnou úpravu: vyměnil jsem originální airbox za sportovní vzduchový filtr GREEN. Výsledkem je to, že auto již nemá snahu se při studeném startu "dusit". (Nevím, jak ostatní, ale moje Nexie se při studeném startu "dusila".) Motor navíc získá sportovnější zvuk (spolu se sportovně laděným výfukem). Co se týká výkonu motoru, tak nárůst výkonu je spekulativní. Možná, že se výkon zvýšil tak o 2-3 koně, ale nejsem schopen to objektivně posoudit. Mějte se. Ivan
 Pavel (xxx.xxx.124.41)reagovat 29.01.2003 19:07:46
oprava
Předchozý příspěvek jsem odklepl bez čtení takže samozřejme aditivované za neaditivované. Ale ještě mám dotaz na běžnou spotřebu 16v Nexie a radu jak nejlépe uvolnit Lamda sondu. (Asi to bude návštěva servisu , ale když už ji mám tak to chci zkusit sám). Dále kde se dají sehnat levnější 14palc ráfky na kola. Předem děkuji.
 Pavel (xxx.xxx.224.162)reagovat 29.01.2003 18:56:20
olej
Když se před lety měnily oje aditivované za aditivované tak bylo nutné provést výplach motoru atd protože nové oleje uvolnily usazeniny. Ale nerozumím tomu proč se bát měnit syntetický olej za minerální. Obadva velmi dobře rozpouštějí usazeniny. Myslím si že je to pouze lidová tvořivost na staré téma. Ale je pravda že opravdu odborný názor na toto téma sem ještě nikde nenašel. Osobně sem před 14tis. kilom. když jsem koupil Nexii dal plně synt. olej 15w40 a nic se nedělo. Je možné že tam původně taky byl. Ale podle vnějšího pohledu bych spíš řek že tam byl minerální.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 28.01.2003 13:08:29
oprava
... chcem vymenit mineralny shell 15w-40 za castrol 5w-40 prirodzene syntetický ...
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 28.01.2003 13:05:35
To: Maroš
v bode 1 píšeš, že nadávať syntetiku ak sa používal minerálny olej. Na 1,5 16V Nexii mám 64000 km (reálnych) a chcem vymeniť minerálny olej (shell 15w-40), ktorý je v aute za minerálny castrol magnatec 5w-40. V znackovej predajni castrol mi povedali, ze pri tomto pocte kilometrov by to nemal byt problem, lebo minimalne prve dva 10-tisicove cykli tam asi bola syntetika (z vyroby a prva garancna) a za tych 44000 km by motor nemal mat nejake usadeniny. (Som az druhym majitelom, preto neviem ake oleje sa tam davali). Aku druhu alternativu videli v predajni dat tam polosyntetiku castrol 10w-40 a pozorovat, ci neklepu ventily a ak nie ostat potom pri nej. Som z toho jelen, lebo kazdy odporuca nieco ine. Nie je tu niekto skutocny fachman, co by sa vedel k tomu vyjadrit? Nema niekto skusenosti ci uz pozitivne alebo negativne pri menení minerálu za syntetiku? Moze mi redsi olej zacat eventualne unikat? Chcel by som to nejako uz doriesit, aby som neodpisal motor blbym olejom. Vdaka za kazdu dobru radu.
 mcl (xxx.xxx.45.172)reagovat 28.01.2003 8:10:28
TO: najcastejsie problemy
s tymi svieckami NGK to je pravda, su super, (neviem ci motor nebol designovany prave aj s tymito svieckami).
 maroš (xxx.xxx.133.13)reagovat 27.01.2003 23:56:01
najcastejsie problemy
Tak uz aj ja mam NEXIU.Preslo mi ich rukami par,a tak by som zhrnul najcastejsie problemy:1.hlavne u 8V vackovka(niektore boli v dezolatnom stave)- preto radim nesetrit na kvalitnom syntetickom oleji(ak bol pouzivaný mineral,tak syntetiku uz nie) 2.zapalovacie kable(motor trha)-vymenit za nové-silikonové,stoja asi 130 Sk/kus na kazdej pumpe 3.predné brzdy(slabé,pri vyssích rychloastiach volant trase)-vacsinou sa vplyvom zaseknuteho prasiatka brzdy vyhreju a kotuc sa zdeformuje.Nepomaha osustruzenie.Treba brzdy rozobrat,vycistit,rozhybat,namazat(iba tam kde treba) a samozrejme vymenit kotuce a ked zuholnateli dosticky,vymenit aj tie.(pozor,tie najlacnejsie pískajú a rýchlo sa derú) 4. stierace (sekaju)- ramienko stieraca treba nastavit=skrúcat tak aby guma bola po skle vzdy tahana( tam aj spat)a nikdy nie tlacena 5.praskajuce struny pruzenia(vacsinou odpadne prvy zavit)-odlomenu cast zahodit a netrapit sa tím 6.antena sa zasekava,presedené sedacky,zvlnený tapacir dveri,vrzga kufor,mrznu zamky a dvere,hnije vyfuk popr.katalyzator(vacsinou iba zvnútra) .Na zaver este vrele odporucam sviecky NGK BPR 6ES (cca 110 Sk/ks)- vyskusajte a iné uz nebudete pouzivat . Cakam na vase reakcie.Maroš
 MiLoSH (xxx.xxx.187.155)reagovat 21.01.2003 14:15:06
PROSBA !!!
Pro vsechny, co vedi o Nexii vic nez ja, bych rad poprosil, jestli by klidne psali pro tento web zajimave clanky, co se tykaji toho vozitka anebo pokud se vam tyto stranky libi, muzete byt jejich spolutvurci a tento web bychom mohli spolecne "tvorit" :) pokud by se vam nekomu do toho nelehkeho ukolu :)) chtelo, muj mail je hned vedle a ja cekam...
 MiLoSH (xxx.xxx.187.155)reagovat 21.01.2003 14:10:40
To ALL
Zdravim vsechny, co mi poslali fotky svych nexii a uz jsou v teto kategorii. rad bych vas vsechny ale poprosil, jestli mi muzete napsat i mesto, odkud pochazite a rok narozeni, aby ty info o majitelich bylo temer kompletni. Ja jsem z Litomeric, coz je na Severu Cech a rad bych nasel v okoli sveho bydliste nejakou spriznenou osobu, co ma taky nexii :o)
 webmaster (xxx.xxx.187.155)reagovat 21.01.2003 7:54:46
to IGOR
Diky za pochvalu na cetral, fotit postup me napadlo az po polovine prace, ale i tak je to myslim celkem OK. poku byste chtel nekdo poradit, staci napsat na muj mail a ja poradim. Alarm by tam taky urcite mel jit namontovat, taky ho k tomu centralu planuju. ale asi v naky odborny firme, to si sam nerisknu :-)
 Igor (xxx.xxx.166.78)reagovat 20.01.2003 15:09:07
Alarm
Zdar, postup centralni zamykani je velice dobrej.Mozna to chtelo vice detailu.Nemontoval jste nekdo nahodou alarm do nexie??
 Igor (xxx.xxx.166.78)reagovat 15.01.2003 11:57:38
To:plyn
Chyba nebude nejspise v motoru, ale ve stylu jizdy. Kdyz mate strikacku ovladanou pocitacem tak to bude asi normalni jev.Toto uz jsem zazival u formanu se strikackou.Pocitac vyhodnocuje vas styl jizdy a vysledne micha podle toho palivo.Tim padem, kdyz jedete delsi dobu po dalnici konstantni rychlosti a potom dojde k prudce seslpnuti plynu, tak zrychleni nebude tak markantni,jak kdybych jezdil porad ve vysokych otackach.Ale to taky zalezi, jestli nejedete 180 a doslapnete pedal na zem, tak asi zrychleni nebude tak velke.Pricemz taky u aut na plyn dochazi ke ztratam vykonu na motoru.
 mcl (xxx.xxx.45.162)reagovat 15.01.2003 9:33:09
Pneu a vykon
Moj nazor: Co sa tyka kol, nemozete menit priemer ci uz z mensieho na vacsi alebo opacne bez uprav podvozku - tlmice, pruziny, brzdy. Co sa tyka zlenivenia motora, hlavne 16V treba vytacat, nemam rad nazor, ze motory NEXIA nemaju radi vysoke otacky. Ved max. krutiaci moment je pri 3400 ot/min. Inak vam motor samozrejme zlenivie, ale co sa tyka vyssej straty vykonu, treba si dat skontrolovat auto, takto sa vsak neda povedat, kde moze byt problem. Ja mam 16V Nexiu, a kazdy den jej dam sem tam zabrat a funguje jak hodinky (pozor nie za studena) :)
 svatmen (xxx.xxx.96.98)reagovat 14.01.2003 14:39:38
to: igor
s plynem zkušenosti nemám, ale můžu říct, že moje nexia (a už jsem slyšel podobné názory) je obzvlášť náchylná na styl jízdy...přesně jak říkáš. Např. po jedné 50 km jízdě mé drahé polovičky je auto tak zlenivělý, že je fakt úkol pro závodníka dostat ho zpátky "do formy" - musím ho pořádně protočit než zase jede jak si představuju..........
 Igor (xxx.xxx.171.137)reagovat 14.01.2003 13:42:22
plyn
Mám nexiu prerobenú na plyn.Jazdí to dobre, ale keď idem dlhšie po dialnici rovnakou rýchlosťou a naraz chcem rýchle pridať voz akoby zaspal. Má s týmto niekdo nejakú skúsenopť?
 jano z KE (Košice) (xxx.xxx.33.22)reagovat 13.01.2003 13:57:08
Zimne pneu II
Tak som sa pokusil vymenit zimne pneu 175/70 R13 miesto letnych 185/60 R14 a musim povedat, ze na predne kolesa to neslo (asi na zadne by to islo) s tym, ze mi v pneuservise povedali, ze je velky brzdic. Asi to tak vyzera, ze ku 16V motoru sa davali aj vacsie brzdy. Uz asi dojazdim zimu s letnymi.
 Pavel (xxx.xxx.100.232)reagovat 11.01.2003 20:45:09
Dokumentace
Ahoj 10/2002jsem si koupil starší 16v Nexii najeto 75tis za 75tis Kč. Najel jsem 10tis km a jsem stále max spokojen. Jako technik, který nesnese něco mít a nerozumět jak to pracuje sem se scháněl po dokumentaci (a stále sháním). Stáhnul jsem si návod k obsluze v češtině z daewoo-nexia.wz.cz/manual Ale tam sem se toho moc nedozvěděl. Snad jenom o těch tlač. hodin m - nastaví minuty s - po zmačknutí přesně na vteřinu vynuluje na celou hodinu(a pak se nastaví ty min.) d - po zmačknutí při vyplém motoru se rozsvítí displej h - hodiny A pak ještě že ohřev zadního skla se sám po 10ti min vypne. Zbytek je jasný z běžn. ovládání. Dále jsem si stáhnul a vytisknul technickou dokumentaci z Ukrajinského zdroje. Je to orginální korejská elektro dokumentace v angličtině a je tam popsáno vše podstatné. Potvrdilo se mé podezření že Nexia je okopírovaná Opel Astra klasik v kabátě po Raceru a tedy po Kadetu. K této Astře mám knihu Jak na to (Kopp) kde je popsána celá údržba se středně odbornými opravami a též elektro dokumentace , která ve svém zapojení je téměř totožná s Nexií. Kniha popisující Kadet je o dost jiném autě. Tuto dokumentaci jsem stáhnul postupně po jednotlivých (asi 30ti)souborech a potom celkem složitým způsobem vytiskl. Můžu na požádání popsat Jinak tu baterii můžete samozřejmě odpojit - přitom se smažou pouze data v registru závad, ale nikdy ne software. Při některých opravách je to součást postupu. Tato data se též smažou po 15ti nastartováních. Počítač má samozřejmě dneska každé aouto. Nexie jich má několik (řízení motoru, řízení ABS a další podružné moduly s elektronikou). Při sváření musíme být opatrní, jelikož přes kostru můžou téct značné proudy, které můžou vyvolat různé potenciály napětí na zemích, které můžou tyto elktronické obvody poškodit. Toto ovšem neplatí při sváření plamenem. Pavel pmaj@seznam.cz
 Pavel (xxx.xxx.100.198)reagovat 11.01.2003 18:58:37
Stará Boleslav
Ahoj Mám 16vetil Nexii a bere mi kolem 8l ať jezdím rychle či pomalu. Kolega má 8m ventil a tvrdí že má spotřebu kolem 6,5l. Zároveň mám zkušenost s 8ventil Astrou která běžně bere 6,3l. Jakou spotřebu u 16v Nexie běžně máte? Druhý dotaz: má někdo skušenost s výměnou Lamda sondy? Mě se nevede povolit -vyšroubovat. Poraďte jak na to. Pavel
 svatmen (xxx.xxx.96.98)reagovat 10.01.2003 16:01:18
OBJEV
čau chlapi, možná už tuhle stránku všichni znáte, ale kochání je to hezký - WWW.LAMINO.CZ - mají tam on-line dílnu a fotogalerii kde je ve spodních dvou řádcích pod odkazem OSTATNI velice hezky udělanej kadet (skoro tak hezkej jako nexia :-)), i když ono už se skoro nedá poznat co to bylo za auto.......doporučuji se podívat.
 svatmen (xxx.xxx.96.98)reagovat 10.01.2003 15:45:01
re: zimne pneumatiky
standard na nexii, nebo alespon co mam v TP je 175/70 R13, pak tam jsou nejaky alternativní tusim 155........ja v zimě jezdim na protipředpisový "feliciácký" 165/70 a pohoda (popravdě na STK jsem měl fakt štěstí). zdar


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42