24 hodin na koloběžce - pravidla

založil:
lapacek
dne:
10.02.2002 15:51:30
odkaz:
www stránky
kategorie:
Zábava
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Vojta (xxx.xxx.120.247)reagovat 21.05.2009 12:18:16
Re: Koloběžky 2009
Zdravím, povinné osvětlení by bylo určitě dobře, hlavně v cílové rovince, kde se přechází přes trasu a koloběžka musí být vidět zepředu.
Fotky jsou povedené ...
 Petr-Rumýci (xxx.xxx.246.89)reagovat 21.05.2009 10:08:40
OK II
Ahoj všichni. Dovolím si za stáj Rumýků jako demokraticky zvolený velitel přidat OK II k OK stáje Potkol. Světla vypouštíme z hlavy, ale tak jako letošní premiérový rok, tak i příští rok budeme pro jistotu svítit jako elektrický jezdec ze stejnomeného filmu :-)) Respektujeme pravidla i naprosto srozumitelné vyjádření Štěpána. Ještě jednou díky za nádherný závod s neopakovatelnou atmosférou, bezva lidma a jedinečnou atmosférou. Díky a klobouk dolů. Paráda. Za Rumýky Petr /trhej Miládko, trhej... :-.))
 Honza (xxx.xxx.29.169)reagovat 21.05.2009 7:38:00
OK
Pouštím problematiku světel z hlavy, Štěpán vypadá nenalomitelně. Naše koloběžky jsou vidět špičkově a my z ní vidíme také perfektně, takže jsme pro bezpečnost nás i okolí (vedle opatrné jízdy) udělali co se dělo. 24 hodin na koloběžce je primárně závod, až potom recesistický. Většina závodníků se v něm snaží do jisté míry překonat (jede výkonnostně na hraně) a to je důvod, proč dochází k nechtěným střetům s chodci, zvířaty nebo jezdci (viz letošní srážka holčičky, co jsem popsal dole). Nemyslíme si, že by se současná pravidla plná žertíků příliš zkomplikovala, kdyby se pár fórků vyřadilo a nahradilo požadavkem na viditelnost koloběžky, případně na zvonek. Jako pořadatelé bychom pak měli pocit, že jsme se pokusili udělat závod bezpečnějším. Mějte se prima a přejeme, ať se naše "katastrofické" vize nenaplní Honza @ Potkol
 Tomba (xxx.xxx.49.230)reagovat 20.05.2009 23:40:33
svetla
Souhlasim s Židem a myslim si,ze zadni svetlo jezdce prede mnou mne spise oslnuje a pote nevnimam okoli kolem mne-pripadneho nocniho chodce...Kazdy by mel prizpusobit rychlost podminkam na trati,pripadni chodci za zatackou ve tme take nebudou osvetleni.
 Lukas (xxx.xxx.80.13)reagovat 20.05.2009 15:57:19
Re: Koloběžky 2009
Kazdy zavod at uz amatersky nebo profesionalni by mel byt bezpecny. Nebo snad amaterizmus zavodu spociva v tom, ze se nebudeme dbat na elementarni bezpecnost ucastniku? Jinac porizeni svetylek neni zas tak nakladna zalezitost, a urcite to neni investice na jednu noc. Bude se vam to hodit pri taboreni, na kole pri pozdnim navratu z vyjizdky, nebo z hospody... Ja vim, ze to zni jak od Horsta Fuchse, ale zkuste o tom zapremyslet...
 Žid (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 15:07:00
Vyjádření k návrhům na změnu pravidel
Pro vyřešení otázky povinného osvětlení koloběžky je nejlepší vrátit se do minulosti závodu a k jeho podstatě: jedná se o amatérský závod a o recesi, ne o sportovní výkonnostní akci. Primární „cílovou skupinou“ jsou náctiletí a jejich vedoucí. Není to profi závod s placenými organizátory, sponzory a vyhrazenou závodní dráhou. Není to přebor pro ty, kdo se skoro denně trápí v posilovně a místo oběda chroupají „doplněk stravy“, aby jim držely bicepsy. Kdo tohle chápe, neměl by mít problém s tím jezdit tak, aby neohrožoval ostatní jezdce ani chodce a jiné okolí. Když bude potřeba, klidně zpomalí, od toho ty brzdy na koloběžce jsou. Když nevidí do tmy, nepožene se tam plnou rychlostí skoro 30 km/hod... (Problém s tmou mívají právě ti, kteří mají různá světla, která jim osvětlují kus cesty před nimi, ale vše ostatní utápí v naprosté tmě. Já sám jezdím tenhle závod potmě zhruba patnáct let a nikdy jsem kvůli tomu neměl žádnou kolizi - a nejsem sám.)
Za jednu z předností tohohle závodu považuju jednoduchost pravidel, která řeší jen ty nejnutnější věci, a to ještě většinou s nadsázkou. Neomezují se velikosti koloběžek, věk jezdců, výbava atd. Vždyť jde o ten zážitek, o atmosféru, o setkání s lidmi, se kterými se vídáme jednou za rok a navíc za těchto zvláštních okolností :-) Proto se po setmění objevují v některých stájích kytary, proto si některé stáje po půlnoci v Klídku schrupnou... Takové věci fungují i bez pravidel. A boj o umístění, o příčku na výsledkové listině, to je v podstatě jen takový doplněk, který tomu všemu dodává napětí a zvedá adrenalin. A je jen na jednotlivých stájích a jezdcích, jestli jim takhle pojatý závod vyhovuje, nebo ne...
Můj současný názor na svícení je vyjádřený v pravidlech: „v noci dle vlastního uvážení osvětlenou“. Zastánci svícení musí počítat s tím, že můžou ve tmě narazit na „temného jezdce“, odpůrci svícení musí počítat s nevolí jeho zastánců.
 Honza (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:58:08
Re: Koloběžky 2009
Jeste se mi to rozlezelo a je pravda, ze prechazet v noci trasu zavodu je skutecne "lahudka". Vsichni to zname z cilove rovinky. At uz pro ucastniky zavodu nebo zatoulane chodce, kteri o zavodeni nemusi nic tusit. Z kolize s jezdcem ve 30km/h muze byt paradni zlomenina. Pokud k tomu zatim nedoslo, je to pouze otazka casu.
Letos jsem z peti metru videl srazku zhruba petilete holciky prave v cilove rovince. Bylo to ve dne (holcicka zazmatkovala a skocila pod kolobezku, jezdec ji nastesti rychym manevrem uhnul a poslal ji na zem ramenem). Maminka se pak omlouvala, coz me zarazilo, protoze chyba je na strane jezdcu. Musime pocitat s tim, ze male deti, zvirata nebo dospelaci v uleku nebudou reagovat 2x predvidatelne. Pokud ditak vyskoci zpoza stromu nebo kocarku, je to normalni. Jsme v parku na navsteve a musime tomu prizpusobit jizdu.
Takze souhlas, kolobezka by proste mela bejt videt a to pokud mozno ze vsech smeru. Pouze zadni blikacka v noci sice resi problem s predjizdenim takoveho stroje, ale prechazejicim chodcum moc nepomuze. Neosvetlena kolobezka do zavodu podle me nepatri, jezdete si s ni v jeskyni...
Honza
 Martin (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:51:30
Re: Koloběžky 2009
1) jestli někdo dobře vidí bez světla, tak může mít jezdce neoslňující blikačku libovolné barvy, kterou uvidí i zmožené mátohy ve 4h ráno.
2) trať je dobře osvětlena odrazem světel města pouze když je pod mrakem. V minulých dvou ročnících bylo v noci jasno (a zima) a světla se neměla od čeho odrážet.
3) soudím, že hlavní důvod osvětlení je nesejmout někoho před koloběžkou, ne za ní. Při předjíždění na trati ručí rychlejší jezdec za bezpečnost manévru.
Blikačky elektrických jezdců z Aše byly vrchol dokonalosti :-) ale pro základní bezpečnost by úplně stačily takový ty mrňavý knoflíkový, co se připnou na řidítka gumičkou. Případně chce-li někdo jezdit fakt ve tmě, nechť jezdí v tmavých brýlích :)
Martin
 Karlos (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:48:48
Re: Koloběžky 2009
souhlas.
Karlos
 Honza (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:45:01
Re: Koloběžky 2009
Asi je jedno, jestli kolobezku pred sebou pozname podle bileho predniho svetla nebo cerveneho zadniho. Takze by pravidlo mohlo znit tak, ze kolobezka bude osvicena tak, aby byla ve tme viditelna? Komu z ruznych duvodu nevyhovuje predni svetlo, mel by zadni cervene?
Honza
 Mylun (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:43:44
Re: Koloběžky 2009
ahoj, my s osvětlením problémy nemáme, protože většina z nás v noci víc vidí, když si nesvítí. nemluvě o tom, že trať je vždy dobře osvětlena odrazem světel města od oblohy. při používání světla je vidět jen malý prostor před námi, což nám nevyhovuje. osvětlení používáme pouze v jeskyních a štolách, kde je fakt tma. pro případné kolize je zajímavější zadní osvětlení.
jo, a nezapomeňte, že ježíšek už je opět skoro za dveřmi!
mylun
 Petr (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:42:40
Re: Koloběžky 2009
I my z Ústí se přidáváme k požadavku povinného osvětlení koloběžek při nočních jízdách. Měli jsme kolikrát namále.
Fotky jsou super!
Příští rok vám kuželku přivezeme.
Ahoj! Petr
 Karlos (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:40:28
Re: Koloběžky 2009
ahoj!
Honzo díky za fotky, jsou supr.
Za Nudle se připojuji k návrhu osvětlit stroje. Helma je asi věcí každého z nás.
Díky všem za prima závod.
zdraví Karlos
 Honza (xxx.xxx.234.1)reagovat 20.05.2009 12:38:17
Koloběžky
Ahoj lidicky, posilam pozdrav od Potkolske staje. Zavod byl super, nekteri z nas uz zase chodi ;-)
Dali jsme na web kupu fotek: www.potkol.net/akce/kolobezky09/text.html
Rumyci prisli s navrhem, ktery se nam velice zamlouva: co byste rekli na povinne osvetleni kolobezek? Ledkova svetla jsou temer zadarmo a neprekazi, takze proc riskovat. Uz kvuli detem, kterych se ucastni cim dal vic.
Osobne (coby fanda horskych kol) bych se hlasil i za prilby, ale chapu, ze to uz by pro mnohe byla financni zatez nebo nepohodli. Navic je to osobni zalezitost -- na rozdil od svetela, bez kterych neviditelni jezdci ohrozuji sve okoli.
Mejte se vsichni prima a za rok ahoj!
Honza
 Zid (xxx.xxx.254.162)reagovat 15.04.2002 15:26:44
pravidla jsou na svete
Vysledna verze pravidel, podle kterych se pojede letosni rocnik "kolobezek", uz je na svete. Omezeni poctu jezdcu neobsahuji, omezen je pouze pocet staji a zprisneny naroky na cleny staje. Snad to prospeje zavodu i vsem ucastnikum. Diskuse samozrejme nekonci, muzeme dale debatovat o pravidlech, prip. i o jinych tematech s kolobezkami a potazmo i zavodem spojenymi.
 Zid (xxx.xxx.254.162)reagovat 13.04.2002 20:14:26
konecna verze pravidel
Dobra zprava pro vsechny - pripravujeme konecnou podobu pravidel pro letosni rocnik. K navrhovane kontroverzni zmene (max. pocet jezdcu) nedojde. Po zverejneni pravidel budeme vsechny staje informovat mailem.
 mylun (xxx.xxx.215.6)reagovat 02.04.2002 23:00:35
POCET CLENU VE STAJI
myslim si, ze je veci kazdeho tymu, kolik lidi si do staje postavi. nikdy jsme nebojovali o prvni misto, protoze jsme vedeli, ze na to nemame. stanovili jsme si metu, kterou jsme chteli zdolat a na ceste k ni jsme urputne bojovali s temi, kteri na tom byli se schopnostmi a vybavenim podobne jako my (ze jo Kulibrci :)). neda se totiz souperit s upravenymi koly a protoze my zasadne jezdime na malych kolobezkach, tak si jedeme to sve. vzpominam si (a ostatni z naseho oddilu taky), ze absolutne nejlepsi byl pro nas prvni rocnik, kdy jsme celou 24h odjezdili ve ctyrech a na seriovych detskych kolobezkach. byli jsme totalne zniceni, ale stastni, ze jsme prezili! Pokud bychom chteli zacit omezovat, skoncime i u rozdeleni na kategorie (male a velke kolobezky, deti a dospeli...) Ja bych to nechal jak to je. Líbí se mi již vloni zavedeny system omezeni poctu tymu. s tim souhlasim. mylun - wemena
 Slimejs (xxx.xxx.45.131)reagovat 05.03.2002 9:13:13
omlouvam se
Ahoj. Dekuji za pozdravy, zdravim rovnez. Myslim, ze nema smysl se prit o slovicka. Nedorozumeni jsou zpusobena tim, ze spolu nehovorime primo, nybrz prostrednictvim strohych zprav. Ja jsem nepsal, ze nejake nove druzstvo nam chce menit pravidla, ale ze zmenu, o kterou se jedna, nelze provest (tedy dat ji konecnou podobu) podle nazoru jen jednoho druzstva. Ten navrh zmeny pravidel provedl jeden clovek (Zid) a neni moc dobry. A ted jde o to, aby pripadna zmena vyhovovala co nejvetsimu poctu druzstev. Ja osobne se domnivam, ze zadne omezeni poctu lidi neni nutne a cim mene omezujicich pravidel, tim lepe. Ale jsem ochoten se podridit vetsine a dlouholeta pravidla zmenit. To jsem se snazil svym predchozim prispevkem vysvetlit. Pokud to vyznelo jinak, omlouvam se postizenym. Slimejs
 Čumák (xxx.xxx.97.217)reagovat 25.02.2002 1:09:36
Re: A co dalsi druzstva
Zdravím Slimejše, pořadatele a i ostatní, kterým pořadatel nestál za pár slov k jeho návrhům k pravidlům! Zdravím i ty, kteří přispěli se svou troškou k ujasnění postoje závodníků k návrhům pořadatele. Předpokládám, že Tvůj příspěvek o tom, že vám chce někdo měnit dloholetá pravidla a byl na závodě poprvé, jsi psal ve spěchu. Zkus si, prosím, přečíst naše názory pozorně a zkus v nich nalézt to, co v nich je a ne to, co by v nich mohl nepozorný čtenář vidět. Nápověda: 1) 14.2. Čumák: "...tato shoda nepramení z nějaké naší vnitřrní domluvy, kterou bychom vám, mnohaletým účastníkům, chtěli narušovat poklidný průběh vaší akce ..."!!!; 2) 14.2. Messner: "Možna by to chtělo, aby mohlo kartu použít maximalě 5 lidí."; A následně slova Mišáka 18.2.: "Diskusi zalozil spravce serveru a ne my, my jen rekli svuj nazor. a prvni, kdo prisel s napadem omezit ucast jsme nebyli my, ale poradatel." Opravdu jsem nepochopil, kdo vám chce něco měnit. Rozhodně to není jeden tým a rozhodně ta myšlenka nevyšla z řad závodníků. Možná, že jsem si někde něco špatně přečetl, ale také jsem pochopil, že POŘADATEL MÁ V ÚMYSLU MĚNIT PRAVIDLA A MÁ VNITŘNÍ POTŘEBU TYTO ZMĚNY KONZULTOVAT S VEŘEJNOSTÍ. Už se dál touto myšlenkou nehodlám zabývat, názor jsem pořadateli sdělil, věřím, že s jeho pochopením nemá problémy a nevidí v něm - stejně jako já - žádný postranní úmysl. My strach z omezování počtu asi rozhodně mít nebudeme. Kdyby náhodou byl zvednut minimální počet startujících závodníků, tak určitě také seženeme bez nejmenších problémů závodníky - naše děti (některé už na koloběžce nejezdí, jiné ji prohánějí denně a jiné ještě ani neumí chodit). Organizace tréninkových výprav je u nás také v největším proudu, neboť plánujeme s našimi dětmi začátkem dubna "soustředění" na Šumavě - určitě si tam ty naši prďolové vezmou kola, koloběžky i kočárky. ;-) ... Těším se zase do Stromovky na tu atmosféru a na to, jak mi zbytek týmu bude ladit záklopku, abych se tolik nešetřil a přijel z okruhu taky někdy trošku unavenej; měl jsem z nich nejhorší průměr na okruh a tak zrovna já bych měl mít zájem na tom, aby nás jelo výrazně víc a nemusel jsem se štvát jako kůň a v mém zájmu by bylo nesouhlasit s návrhem pořadatele na snížení počtu. Ale já SOUHLASÍM s omezením - jak jsem dříve popsal. Ještě jednou v úctě zdravím pořadatele a všechny soupeře. Čumák
 misak (xxx.xxx.85.33)reagovat 18.02.2002 17:16:25
Re: A co dalsi druzstva
Zdar Slimejs, uvitame i nazory ostatnich, zatim jsou impotentni a nebo se jich to netyka. Diskusi zalozil spravce serveru a ne my, my jen rekli svuj nazor. a prvni, kdo prisel s napadem omezit ucast jsme nebyli my, ale poradatel.


stránky: 1 2