Husité - Ktož jsú boží bojovníci

založil:
Votan
dne:
02.03.2001 19:53:03
odkaz:
www stránky
kategorie:
Věda a Technologie
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 Votan (xxx.xxx.76.123)reagovat 24.11.2002 15:07:22
RE:
Nejkrvavější? To by mě tedy zajímalo v jakém ohledu. Opakuji, že jsem ateista a to mi právě dává možnost se dívat na věc z obou stran. Na husitství se mi mnoho věcí nelíbí, avšak s hlavními myšlenkami souhlasím. Já se ti jen snažím vysvětlit, že náboženství je zlo a ze všech náboženství je právě to katolické nejhorší. Naštěstí to dokládají historická fakta. Nechápu jak můžeš říci, že podle tehdejšího práva byl Jan Hus legitimně upálen. Za co? Za to, že mluvil pravdu? Že chtěl aby se církev řídila tím co stojí v písmu svatém (bibli)? Tedy žít v chudobě, sloužit lidu, neokrádat poddané, nekurvit se s děvkama, nekupčit s odpustkama! Pokud tvrdíš, že byl Hus oprávněně upálen, tak potom absolutně nevíš nic o Husovi a jeho učení. Možná ani nevíš o čem je bible! Fanatická je především církev (jedno jestli jde o katolíky nebo muslimy), která manipuluje s lidmi jako jsi ty! Ona z vás dělá fanatiky - ne já.
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 26.11.2002 16:57:02
RE:RE:
Náboženství je takové, jací lidé ho vyznávají. Když v něm budou troubové, nemůžeš od nich čekat, že vymyslí něco parádního. Katolictví se v mnoha věcech poučilo a zjistilo, že nejde do nekonečna oblbovat lidi svými vymyšlenými dogmaty. Začíná si zametat před svým prahem, otevírat se světu, myšlení a vracet se k prvotní církvi, viz. omluva papeže za upálení Mistra Jana, povolení přijímání podobojí způsobou, internet, a tak. Mimochodem, ač papežství neuznávám, tak Jan Pavel II, je správný chlap! Katolická církev, ale má za sebou velice mnoho špatností, které dělali našemu národu nebo konkrétnímu jedinci, to je zase neoddiskutovatelný fakt. Rád bych na to nemyslel, protože kdo žije přespříliš minulostí, nemá čas žít pro budoucnost. Když ale slyším, jak se veřejně překrucuje pravda, pošlapávaji se hodnoty a znásilňují se naše vydobyté ideály, tak nemůžu strčit hlavu do talíře s knedlíkama a dělat, že za dveřmi mojí králíkarny mě nic nezajímá. Musel bych se stydět sám před sebou. Pokud jde o prolitou krev během husitské revoluce, tak je to smutné, ale tragické ne. V té době nebyli žádné jednotky OSN, kdo byl silnější ten měl pravdu a bohužel i lidský život měl jinou cenu než teď. Husitství zabránilo germanizaci našeho národa a hlavně ukázalo možný směr k očištění církve. Sama musíš uznat, že pirát, který se stal papežem a stál proti Mistru Janovi nebo trojpapežství nebo kupčení s odpustky, nejsou zrovna prvky pravého křesťanství. Husitství bylo také základem nevídané toleranční doby do Bílé hory. Nikde jinde se to už potom nepovedlo. Nejkrvavější období pro mě nebyla doba průběhu husitské revoluce, ale rozhodně 30-ti letá válka. To byl skutečný armagedon! Bůh nás chraň, aby se něco podobného opakovalo.
 killer (xxx.xxx.155.117)reagovat 27.11.2002 16:36:53
RE:RE:RE:
amen! :))
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 10.01.2003 10:06:14
RE:RE:RE:RE:
Díky!
 Slayer (xxx.xxx.85.145)reagovat 17.05.2003 14:23:58
RE:RE:RE:
Papež je zmrd a nic jinyho!!!Muj nazor.Nabozenstvi je jedna nejhorsich veci, ktera mohla existovat.Nejhorsi je, ze veci, ktery sou proti tomu sou spatny! SATANISMUS!Vsichni o nem rikaj ze je spatny, hovno vi!Husiti mozna byli zlodeji, ale co by tady bylo dneska?Ani by si mozna nemluvil cesky.Sem rad, ze existovalo. Dik Landovi za jeho pisnicky, ktery si o husitstvi zpiva dodnes hodne lidi. Nejsem moc vzdelanej v tomhle oboru, ale je to proste muj nazor.
 Mirek & Josef (xxx.xxx.95.70)reagovat 08.07.2005 3:25:49
RE:RE:RE:
.. bať bať ... pochvalné mručení a souhlas ..., ty odpustky prodával sám papež (poloviční, neboť byli v té době hned dva papežové) a to proto, aby sám mohl válčit, vraždi a loupit ve svůj prospěch ... takže Mistr Jan vlastně horlil proti náboženské válce ve jménu svatého stolce ... a to ještě, chudák, netušil, co jeho mučednická smrt bude znamenat pro Čechy
 Mirek & Josef (xxx.xxx.95.70)reagovat 08.07.2005 3:35:50
RE:RE:
Nejsem katolík a jsem křesťan, nejsem členem žádné církve, protože nevím co to církev vlastně vůbec je ... a mám obavu, že to nikdo nevěděl ani před 600 lety v době Husově, a taky si myslím, že tak jako mohou být fundametalisté mezi moslimy, tal mohou být i mezi křesťany, komunisty či ateista, Vy se mi zdáte být dobrým příkladem ateistického fundamentalismu. Všechna náboženství jsou pro fundamentalistu špatná, protože v jeho očích prý oblbují lidi ... já se pak ale ptám takového fundamentalisty, proč se tak stará o názory, pocity a víru jiných lidí ? Co je mu ksakru vůbec po tom, že někdo jiný upřímně věří či nevěří v Boha, není ta chyba uvnitř fundametalisty, který je to své má za jediné dobré a ve jménu tohoto svého osobního dobra je schopen či ochoten páchat i zlo ! Vždyž komunismus se také domníval, že společenské dobro lze prosadit pouze násilím, vraždami, vězněním a válkami. Dobdro prosazované zlem ?? Nějak tomu nerozumím .
 Mirek & Josef (xxx.xxx.95.70)reagovat 08.07.2005 3:21:04
RE:
Mýlíte se, nebyl ! Byla to politická vražda plně srovnatelná s jinými politickými procesy známými z dějin, a to nejen z dějin českých ... Ostatně celé Husitství a husitské občanské války byly ve své podstatě politickou záležitostí, která nám nedává spát doposud
 Jirka (xxx.xxx.193.94)reagovat 06.12.2002 22:05:35
Hus
Proč byl větší vliv Husa po smrti než za jeho života?
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 17.12.2002 7:50:09
RE:Hus
Protože jeho život byl tak krátký a jeho myšlenky tak velké.
 Jirka (xxx.xxx.193.94)reagovat 06.12.2002 22:05:40
Hus
Proč byl větší vliv Husa po smrti než za jeho života?
 zak (xxx.xxx.195.4)reagovat 08.12.2002 19:05:14
moc pekna stranka autorovi/ce de moc vydarila
 Pavla (xxx.xxx.79.139)reagovat 11.12.2002 12:35:32
Reakce
Promiň, já na tvůj ateismus zapomněla. Já jsem nikdy neřekla, že bylo dobré, když v minulosti katoličtí kněží obcovali s prostitutkama, když nežili dle řehole atd. Já to odsuzuji,ale v té době bylo trestné, když se proti tomu kdokoli a jakkoli vyjádřil.A to je případ Husa. Kolik mírových konferencí ztroskotalo na ukvapenosti a přílišné horlivosti předních politiků? Mysleli to dobře, chtěli pomoci, ale předběhli svou dobu. Bohužel to nevyšlo. Stejně v naší zemi za komunismu.Ti, co řekli svůj názor příliš narovinu a nahlas, byli umlčeni a zavřeni. Ale ti, kteří bojovali tiše a poté vyrazili se správnou podporou spousty lidí a ve správný okamžik, uspěli. Bohu díky za ně, že padla komunistická vláda. Hus měl SPRÁVNÉ názory, ale nedovedl je vyjádřit, proto byl potrestán.Mně se také nelíbí jeho upálení a DNES by to katolická církev neudělala. Ale středověk je středověk - dřív se pouštělo žilou, upalovaly se čarodejnice atd. To se dnes nedělá. A myslím, že by bylo zbytečné teď řešit upalování. Protože ty se příliš zaobíráš minulostí, nevidíš současnost a spousta důležitých faktů ti uniká. A na závěr - Písmo svaté znám určitě lépe než ty-jako ateista. Měj se krásně a sleduj víc současné dění, pak možná budeš více laskavější. Tvé reakce mi připadají až příliš osočující. Ahoj Pavla
 Votan (xxx.xxx.155.11)reagovat 16.12.2002 12:21:38
RE:Reakce
Musím tě poopravit. Hus měl správné názory a právě proto, že je vyjadřoval zcela otevřeně a jasně tak skončil na hranici.
A co se týká komunismu a této kapitoly naší historie tak: ti co mluvili nahlas, na ty si dnes nikdo ani nevzpomene, ale ti kteří mlčeli, se pak úspěšně svezli na vlně „revoluce“ a kradli dalších deset let!
Omyl! Historie a minulost (tedy rozbor historické zkušenosti) je klíčem k chápání současnosti a odhadu budoucnosti. Pokud sleduješ pouze současná fakta tak pak nemůžeš chápat souvislosti! Ponechej si svůj růžový svět a víru v „novou“ církev… třeba jednou prohlédneš. Protože: COGITO, ERGO SUM.
 Pavla (xxx.xxx.79.139)reagovat 16.12.2002 15:09:43
REE:
Já mám alespoň svůj růžový svět, ale ty nemáš ani to.Nech si svůj názor-bláznům se nemá odporovat. Přesto díky za pokec, měj se fajn, Pavla
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 17.12.2002 7:48:13
RE:REE:
Se mnou už taky nemluvíš?
 Pavla (xxx.xxx.79.139)reagovat 10.01.2003 14:51:40
RE:RE:REE:
Ahojky, jasně že s tebou mluvím, jen jsem měla problém dostat se na net. Tak teď bysme mohli podiskutovat chvíli nad něčím jiným. Něco navrhni.Už se moc těším. Ta minulá diskuze se mi moc líbila a díky ní jsem dost o sobě i o své víře přemýšlela - a to je asi účel - zamyslet se, pochopit a uznat. Doufám, že jsi prožil krásné svátky a přeji požehnaný nový rok prozářený paprsky Boží milosti. V pondělí se ozvu, zatím pa, Pavla
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 14.01.2003 13:53:00
RE:RE:RE:REE:
Nazdárek Pavlo! Máš pravdu. Člověk má přeci řeč na to, aby si mohl pokecal a mozek na to, aby nad tím mohl přemýšlel. Možná, že bych měl zase další téma. Po husitství, které si myslím, že už jsem docela nastudoval (to ale neznamená, že se k němu zase nevrátím, protože čím víc čtu, tím víc vím, že nic nevím), teď vyplňuji další bílé místo v mojí hlavě a to je doba předbělohorská a pobělohorská. Když jsem o tom slyšel ve škole, tak jsem pořád nemohl pochopit proč se tak namáhali, aby pálili nějaké knížky a pochopil jsem to až teď. Kdybych nečetl, tak přeci o tom nic nevím, nezajímá mě to a jsem jenom prázdná schránka oblečená do značek. Náhodou jsem narazil na knížky od spisovatele Fialy, které jsou velice objektivní a to mám rád. Hlavně tam chybí spisovatelovo přídavná jména. Tím myslím, že nepíše třeba "udělal to zlotřilý Koniáš" nebo "udělal to svatý Koniáš", prostě napíše jenom "udělal to Koniáš" a ty si ho už ohodnoť sama. Taky jsem dost přemýšlel nad vírama ve světě. Já si myslím, že Bůh je jenom jeden a jenom lidi k němu vymysleli 100 cest a teď se řežou, který jejich výmysl je ten nejlepší. Když člověk uvěří a udělá to z něho lepšího člověka, tak je mi jedno, jestli to je husita, katolík, žid nebo mohamedán. Musím se ale přiznat, že pokud slyším jak někdo svévolně nebo neúmyslně (to ho ale neomlouvá) překrucuje pravdu a historická fakta, tak přestávám být tolerantní. Já si ale zrovna nemyslím, že by to bylo něco špatná povaha. Pokud ho tedy nechci přejet autem nebo tak něco. Bohužel takových veřejných linčování pravdy je čím dál víc a zrovna od takových lidí, kteří by jí měli mít za svatou. Škoda. Pokud jde ještě o náš "rozkol" ve víře, tak mám pro tebe výrok od profesora Pelcla z Pražské univerzity: "Každý kdo čte české knížky a zná historii svého národa, je tak trochu husitou". Neurazila ses? Já vím, že ne. Páni, nějak jsem se rozepsal a při tom téma nikde. Tak já se příště napravím. Zdar Sabin
 Pavla (xxx.xxx.79.139)reagovat 27.01.2003 15:07:05
RE:RE:RE:RE:REE:
Ahojky!!!Tedy, klobouk dolů před panem profesorem! Výrok je to pěkný a nutí k zamyšlení. Návrh na téma je dobrý. S tou historii jsem na tom asi jako ty-slyšela jsem o té době ve škole a jinak nic. Tak si prostuduji přes víkend několik knih a pustíme se do diskuze, už se moc těším. Spisovatele Fialu neznám, ale dle to ho, co píšeš to musí být opravdu formát. Půjčím si něco od něho a určitě se brzy ozvu. Zatím pa, Pavla
 Sabin (xxx.xxx.18.44)reagovat 06.02.2003 9:17:13
RE:RE:RE:RE:RE:REE:
Nazdárek Pavlo! Dlouho jsem se neozval. Byl jsem nemocen. Nějak jsem se zamotal a nevím jaké téma jsem vymyslel. Myslíš doba pobělohorská? Jestli jo, tak to je opravdu složité téma a ještě ho nemám moc proštudováno. Zatím jsem zpracoval pouze 2 knížky od Fialy a Temno od Jiráska. Mimochodem, Temno doporučuji všema dvaceti. Na téma rekatolizace po Bílé Hoře jsem si zase v neděli u televize pobrečel. Sledoval jsem dokument o Karlově mostě a nějaký starý kmet tam vyprávěl, že sv.Jan Nepomucký byla skutečná osoba a kde žil a jak vypadal a kyd a jak umřel. Naštěstí se pak už vrhnul na způsob sochařství, tak to už bylo fajn. Pavlo, ty jako katolík, můžeš mi prosím vysvětlit jak je to s těma svatýma? Já když sleduji ty oslavy v Itálii, ve Španělsku nebo Jižní Americe, jak tam nosí na nosítkách sochy různých svatých a doma maji v oblečkách Panenky Márie, tak se nestačím divit a nerozumím tomu. Místo k Marii a všem možným svatým by se přeci lidé měli obracet k Bohu, ne? Taky nerozumím tomu přepychu a pozlátku v katolických kostelech. Já když do nějakého přijdu, tak tam spíš jdu jako do muzea a nenapadne mě abych se obracel k Bohu, protože se nedokážu soustředit a všechny ty obrázky mě rozptylují. Proto mám rád strohost husitských kostelů. Doufám, že mi to vysvětlíš, protože nesnáším když něčemu nerozumím. Jo, pokud narazíš na nějakou knížku o době pobělohorské tak mi prosím tě dej vědět a já si jí s chutí přečtu. Zatím zdar. Sabin


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19