Napište zde svůj názor

založil:
samotaar
dne:
19.05.2002 13:05:54
odkaz:
www stránky
kategorie:
Kultura a Umění
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 bakovsky (xxx.xxx.45.186)reagovat 28.04.2003 16:41:25
poněkud nepřesné
Na úvod trochu medu - souhlasím, že v posledních letech se pozapomíná na úlohu Sovětů v porážce Německa. V tvé stručné historii II. světové ale leccos chybí a leccos je nepřesné. Jen namátkou - pozapoměl jsi na pakt Molotov - Ribentrop, díky kterému Němci a SSSR rukou společnou zlikvidovali Polsko, na obsazení Litvy, Lotyšska, Estonska, části, Rumunska části Finnska - a to ještě před oficiálním vstupem SSSR do války. Připočti poválečné zisky (na úkor poražených Německa a Japonska i spojeneckého Polska a Československa) a ejhle - SSSR na tom územně velmi vydělal. Je také jasné, že Stalin se na válku proti Německu chystal, Hitler ho předešel. Jinými slovy - jeden za 18, druhý bez dvou za 20. (Tím nechci snižovat zásluhy obyčejných nejen ruských vojáků). Ostatně jejich ztráty jsi podcenil - už dávno je jasné, že SSSR přišel minimálně o 27 milionů za války. Co se týče američanů - i při jejich dnešní glorifikaci - uvědom si, že je nic nenutilo, bojovat v Evropě za Evropany - pro ně Němci neznamenali žádné bezprostřední nebezpečí. Dodávky zbraní proudily do Ruska od začátku - ještě v době, kdy ani Amerika ani Británie samy neměly dostatek pro vyzbrojení vlastních vojáků. Stalingrad nebyla první porážka Němců na zemi, i když to byla jedna z nejdůležitějších bitev války - ani jeho pád by asi válku neukončil . I na druhé frontě se bojovalo - v Itálii, ve Francii, Holandsku, v Německu - odpor Němců se zhroutil až úplně na závěr. A přínos Číny na porážce Japonska? - úsměvné - Japončíky porazili Američané to je neoddiskutovatelné. I když se přitom dopustili řady chyb a nebyli vždy neomylní.
 Hynek (xxx.xxx.4.6)reagovat 14.05.2003 9:49:06
Nas mnogo - soveti na mnozstvi nehledeli
Cau samotari, ja moc do historie nedelam, ale je dobre, ze se na Rusy nezapomina. Taky je ale, rek bych, potreba nezapominat na jejich mnohdy zbytecne ztraty, za coz nemohli chudaci pesaci, ale jejich velitele. Jak se humorne rika "nas mnogo" , podle toho, co mi rekli pametnici, to u Rusu platilo velice casto. Bohuzel pro tech trinact milionu mrtvich... To snad jen na okraj. Doufam, ze sem casem pridas i dalsi zajimave clanecky. Cau Hynek
 rudyj (xxx.xxx.147.49)reagovat 14.05.2003 22:22:34
pravda je někde mezi
Myslim ze Amiky do valky vedla pouze ekonomicka vychcanost,usa totiz na valce ohrome vydelaly,jelikoz nepostihla jejich vlastni uzemi.Narozdil od toho,Rusko,ktere se diky teto valce zadluzilo prakticky dodnes si privlastnilo,at pravem ci nepravem nejake to uzemi.Shrnul bych to tak,ze nejvetsi chybou fasismu bylo,ze pomohl americanum.
 rudyj (xxx.xxx.147.49)reagovat 14.05.2003 22:26:09
napadení
Ještě mimochodem,kdyby jsme se v roce 1938 bránili,dopadlo by to hodně špatně,ale pro nás.Naše armáda byla výborná,ale nemohla se měřit s kvalitou wehrmachtu a už vůbec ne naše letectvo s luftwaffe.Víte jak skončilo Polsko,Francie a málem i SSSR.
 paulie (xxx.xxx.54.50)reagovat 21.05.2005 14:28:14
RE:napadení
V roce 1940 měla luftwaffe moderní stíhačky Bf-109, ale v roce 1938 měla jen několik málo těchto letounů.
 Voják (xxx.xxx.218.20)reagovat 25.06.2003 14:17:08
Obrana?
Patřím mezi romantiky, kteří si myslí, že jsme se měli bránit, ale na druhou stranu - musíme být realisté. Naše pevnosti (nedostavěné, celkem řídké a s nevyzkoušenou odolností) by nám proti kobercovým náletům Luftwaffe v pásmu za linií nepomohly. Naše tanková a letecká armáda se nedá s německou v té době vůbec srovnávat... Myslím, že Československo by bylo opravdu srovnáno se zemí a škody a oběti by byly mnohonásobně větší.
 Mara (xxx.xxx.170.5)reagovat 21.01.2004 2:56:38
RE:Obrana?
To mas pravdu.Nase tanky boli lepsie.Iba ich bolo menej ale pri obrane sa to vyrovnava.(skoro).To ze Cesi nevedia bojovat bi tak nevadilo.Nazabudni ze bi tam bojovaly Slovaci a to bi rozhodlo v jasnu vyhru CSR.
 Martin (xxx.xxx.198.122)reagovat 07.07.2003 13:29:15
...........pravda někdy bolí............
Proti Německé armádě bychom neměli sebemenší šanci.A můžeme děkovat osudu,že to dopadlo takhle s minimalníma stráty na životech.Český národ nikdy nebojoval i na Bílé hoře to byli Moravské stavy.A Pražská povstání bylo zbytečné vraždění civilistů.Jak je taky označováno "tři dny bez piva a maminky"
 Martin (xxx.xxx.198.122)reagovat 07.07.2003 13:30:09
...........pravda někdy bolí............
Proti Německé armádě bychom neměli sebemenší šanci.A můžeme děkovat osudu,že to dopadlo takhle s minimalníma stráty na životech.Český národ nikdy nebojoval i na Bílé hoře to byli Moravské stavy.A Pražská povstání bylo zbytečné vraždění civilistů.Jak je taky označováno "tři dny bez piva a maminky"
 Perjee (xxx.xxx.112.7)reagovat 05.01.2014 18:50:56
RE:...........pravda někdy bolí............
Bože, ty jsi ale omezenec. A co např. husitské války, obrana Brna proti Švédům v roce 1648, legionáři za první světové války a naši vojáci na všech frontách druhé světové války, o domácím odboji nemluvě. To nebyla česká válečná a bojová vystoupení...?
 Lenka (xxx.xxx.160.10)reagovat 18.07.2003 15:21:18
ruský voják neměl na výběr
buď byl statečný, nebo ho vlastní důstojník (komisař?) zastřelil. Když padl do zajetí a přežil, skončil po válce jako zrádce v gulagu nebo hůř. Těch obyčejných vojáků mi je líto, ale důstojníci ze strachu před všemocnou stranou byli schopni lecjakých špinavostí. Strašně mu vadí, že RA nepomohla Varšavskému povstání - to považuju za neskutečnou podlost. Bylo by toho více, ale až příště, spěchám.
 Karel (xxx.xxx.132.42)reagovat 24.09.2003 10:13:40
Reakce
Nevim z jakých vycházite pramenů. Ale údaje o tom že vojenské síly Neěmecka a nás byly před válkou stejné se mi zdají přehnané.
 Karel (xxx.xxx.132.42)reagovat 24.09.2003 10:13:50
Reakce
Nevim z jakých vycházite pramenů. Ale údaje o tom že vojenské síly Neěmecka a nás byly před válkou stejné se mi zdají přehnané.
 Čečna (xxx.xxx.189.254)reagovat 18.11.2003 13:01:41
Pravda?
Co se týče 38.-nevím. Upřímně si netroufám ani odhadnout, která ze 2 špatných možností byla tou lepší. Nicméně neoddiskutovatelným faktem zůstává, že nás samotné by Němci prostě přejeli. K Americe. Je jistě pravdou že na válce velmi vidělali, ale s tím záměrem do ní určitě nešli. To tak nějak vyplynulo z jejich schopnosti vydělat kdykoliv na čemkoliv(ne že by mě tím nesrali). Atomová bomba-její použití plně chápu a vzhledem k následujícímu vývoji i schvaluji. Celý svět si mohl názorně uvědomit jaká síla atomu je. Myslím, že hlavně díky tomu ji od té doby nikdo nepoužil.Zásluhy Západu a SSSR na porážce fašismu vidím tak 1:1. Proč ? Dá to hodně práce, ale zkuste si zjistit výsledky války v Severní a Východní Africe. Jen za rok 1941 tam ztratila Osa skoro 400000 vojáků. A to je zásluha čistě Britské armády(tzn. ne jen Britů). Stejně zapomenutá je další fronta v Pacifiku-v Barmě. Asi jste už pochopili že nijak extra nefandím ani jedné ze dvou hlavních sil Spojenců za WW2. Britský přístup i přínos obdivuji-oni na válce JEN prodělali(rozpadem impéria,ztrátou posice supervelmoci,asi tak 250000životy-a v ekonomickém součtu víc než Německo, Francie...). Přínos té které strany ke konečnému výsledku války určitě nezískáme součtem obětí-pak by se před USA dostala nejen Čína, ale i Indie-a o té málokdo ví,že se války vůbec účastnila. Mimochodem-operaci Overlord provedli skutečně Spojenci. Chci tím říct, že účast Americké a Britské armády byla rovnocenná-v kolika filmech o vylodění jste viděli Brita neřkuli Kanaďana? V kolika ruských filmech jste viděli rudoarmějce se šikmýma očima? Těch byla taky polovina...Obávám se, že objektivní pohled na tuhle válku nebudeme mít nikdy(viz. názory na Stoletou). Osobně si taky neusurpuji patent na rozum a doufám, že aspoň po smrti mi někdo sdělí skutečnou pravdu. P.S.Miluju Rusy,ale nenávidím Rusko jako organisaci.Buďte zdrávi. ČEČNA
 Mirek (xxx.xxx.227.18)reagovat 05.12.2003 12:39:06
Ruské vlastenectví
Plně souhlasím stím co bylo na této stránce napsáno. Sice nejsem odborník ale ještě bych dodal jednu takovou věc: co jsem slyšel a četl tak to že sovětský svaz přežil kritickou dobu roku 1941 a letní ofenzívu v r. 1942 je i díky patriotizmu rusů. Kdo se ve správách podívá na výročí bitev u Stalingradu, Leningradu aj. a uvidí tam ty slzející staříky ověšený metálama možná pochopí. A když jsme u vlastenectví: pro ty kteří tvrdí že fašizmus bylo menší zlo než komunizmus- pokud by němci vyhráli válku měli prý v plánu půl českého národa vyvraždit a zbytek použit na nucené práce na východě při budování té jejich zas...né Velké Germánie, nebo jak se ten nesmysl co plánovali jmenoval.
 jéňus (xxx.xxx.253.179)reagovat 17.12.2003 17:04:41
Jde to - ale s největší pravděpodobností by SSSR nekapituloval po ztrátě Stalingradu.Maximálně by se stáhli za Ural(čímž Stalin vyhrožoval při liknavých dodávkách západních spojenců).Převaha lidských zdrojů byla na straně SSSR opravdu drtivá ( 175 000 000 proti 79 000 000 ). Dále lze polemizovat s tím, že Stalingrad byl rozhodující bitvou. Němci i přes ztrátu 6.armády mohli na jaře 43 úspěšně zastavit sovětskou ofenzivu a ještě najít síly na Citadelu, kde vše vsadili na jednu kartu, a neuspěli. Za 2.- USA by vstoupily do války proti Německu i přes vyřazení SSSR z války. Existoval plán Vítězství, který počítal s tím, že bude nutno postavit do pole 215 plně mechanizovaných divizí + 50 tankových, v nejhorším případě obsadit Brazílii, vylodit se v západní Africe a odtud postupovat do Evropy.To samozřejmě v případě,že by byla ze hry i VB.
 Šalina (xxx.xxx.138.125)reagovat 05.01.2004 19:46:07
Nepřeháněj
Neříkám, že nemáš pravdu, ale upřímně bych to s těme zásluhama Rusů nepřeháněla, Němci si za porážku mohli z největší části sami.
 lukas (xxx.xxx.74.1)reagovat 07.01.2004 19:21:43
mohli jsme to vyhrát
 Barbiegirl (xxx.xxx.93.28)reagovat 20.01.2004 10:45:10
Hustey článek.Nechtěla bych v tý době žít!
Smutný....
 Zdeněk Kříž (xxx.xxx.114.133)reagovat 05.02.2004 16:03:27
Trošku pomýlené
Hodnotit zásluhy jednotlivých států podle toho, kolik jejich vojáků padlo, je mírně řečeno hloupost. Když už chce autor vést tuto debatu, spíš by se měl zabývat tím, kolik vojáků a techniky Osy (tedy nejenom Německa) bylo jednotlivými státy vyřazeno z boje. A taky třeba tím, jaké byly transfery materiálu, ale nejen zbraní (což je snad obecně známo), ale i surovin a technologií mezi Spojenci. Bojovat s velkými ztrátami umí každý blb. Kdyby vedli Američané válku jako Rudá armáda, mohli se proti Japonsku vybít do jednoho a žádný den D by nikdy nebyl... .


stránky: 1 2 3 4 5