Reagovat na příspěvek

Strašná to doba
[Autor: cecil] [Datum: 11.04.2018 10:13:07]
Kolegyně, kolegové, návštěvníci. Kam se to řítí společnost Kaufland, před rokem téměř na špici řetězců, nyní někde v pádu a zašlé slávě.... Nepořádek a špína na prodejnách, nedoplněné zboží, rozhrabané regály, fronty snad u všeho, naštvaní zákazníci a unavení zaměstnanci – to je obraz poslední doby. Podívejme se na to blíže a začněme shora, pořekadlo, že ryba smrdí od hlavy, platí i zde. Přišlo hodně změn a požadavků z DE, bodejď by ne, dceřiná společnost Lidl dělá větší výnos za menší náklady, tak proč to neaplikovat i na Kf. Bývalý generální ředitel Karnath toto vše moudře posoudil a řekl si, že nechce být katem toho, co vytvořil a včas odešel. Těžký úkol připadl tedy na nového člena, představeného nám jako velmi úspěšného člověka, Poláka Urbanczika. Proč zrovna on, to nikdo netuší, poláci byli vždy ve všem až za námi, ale asi slíbil, co se po něm chtělo... Nastalo období povídání, kdy se především velkoryse mluvilo o všem, co může přinést efektivitu, zjednodušení práce a lepší výnos, ale v podstatě se do dnešního dne realizovala pouze razantní redukce personálu, protože ten na nákladech stojí nejvíc peněz. Vše ostatní, od zlepšení systémů, zjednodušení práce, techniky, skladby palet atd., co vše mělo uspořit práci na filiálkách, se dosud neuskutečnilo. Snažíme se aplikovat diskontní systém malých prodejen u nás, kde celá léta máme vybalený sortiment, obslužné pulty, někde ryby, někde Imbiss, suprové odbavení pokladen.... a zákazník se diví a nechápe. Co je špatně ? Líní zaměstnanci ? Nepružní VO ? Ignorující VOD ? Rychle zasáhnout ! A tak vkl, vl, gl nasednou do svých vozů a vyráží na zmatené a zoufalé filiálky sršet oheň a síru, to umí dobře. Někteří se leknou, a byť melou z posledního, tak se pokusí o zázrak a postavit filiálku jak za starých časů. Paradoxně se však dozví, že to není chtěné a plýtvají hodinami. Těm, kterým se to naopak nepovede, je dána na najevo nespokojenost a budou muset být změny...jaké asi. Zcela chybí jednotný koncept a něco hmatatelného, čeho by se dalo chytnout, ale kde to vzít, když vše vede takzv.Orga, což jsou lidi od mekáče, kteří i na močení mají daný čas a tabulky. Počty jimi vytvořených a na prodejny zaslaných sdělení jsou úžasná a požadavky v nich by zaměstnaly celou armádu, co má však stíhat ta hrstka lidí na prodejně ? No ono od stolu světlé kanceláře nad Prahou se vše plánuje jinak…v realitě by tito umělci nevydrželi ani týden. Přichází další zlom, odchází dlouholetý ředitel provozu, Jirka Mironidis. Taky pochopil, že tudy cesta nevede a dnes má podle mě zlatý klid. Pro filiálky však nastává skutečná doba temna. K moci se dostává Rumun Borcea. Promiňte, nejsem rasista, ale co Rumun, to cikán. A nejhorší variace co může nastat, je dát ambicióznímu cikánovi funkci. Co tento člověk už dokázal zničit a podělat, to se smrtelníkům na filiálce nikdy ani nedonese. Tento pán je čisté zlo v lidské podobě a má na svých rukou již odchody desítek dobrých a šikovných lidí od firmy a nikdo mu nedokáže oponovat. O to by se měli starat a problémy řešit naši další oblíbenci, "Šárka a Honzík", ale ti to nikdy neudělají, protože se prostě BOJÍ. Žádné tajemství o co… Ta první to potřebuje doklepat do důchodu a ten druhý, no jak to nazvat, jednoduše byl ve správný čas na správném místě když vyšoupli Eiselta....kariéra nade vše a dobré mravy stranou. Dostáváme se k sortě vkl, to je taky smetánka. Jak jsou tito lidé vlastně produktivní a pro firmu efektivní?? Nijak. Měli by zastřešovat koncepty firmy, pomáhat, radit, upozorňovat na problémy...opak je pravdou, jsou to jen loutky, které za tučný plat a auto udělají cokoliv a to doslova, včetně slova „zavrtat se“. Pozor, nepatří sem všichni, to by nebylo fér, ale v zájmu jejich bezpečnosti nebudeme jmenovat. Poslední v linii jsou vod, to jsou ti, co si myslí že řídí obchod. Lépe řečeno, zodpovědnost za vše, i holuba na parkovišti, ale možnosti a pravomoci v dnešní době mizivé. Podpora ze shora žádná a nikdy nebude, dole troska zbylého personálu, který doufá v návrat časů minulých. Ti lepší, a snad jich je většina, jdou s týmem a přiloží ruku k dílu (ono to asi už jinak ani nejde), ti zbylí to "řídí" z kanceláře a mají maximální oblibu u svých zástupců.... A toto je prosím v pouhé stručnosti naše vedení, rozepsat by se dalo o každém stupni na spousty řádků, ale vždyť víte svoje, snad. Jen si ale představte, pokuste se, jak s tímto se máme ubírat k solidním prodejnám, týmové práci, spokojenému zákazníkovi a i zaměstnanci ? Jde vám to ? Mě ne a to nejsem skeptik. Vadí mi, že si vedení neumí a nebo nechce přiznat pravdu a to především to, že bez šikovných a pracovitých lidí to prostě nejde a nikdy nepůjde. Ono šetření nákladů je sice plus, ale celkový, mizivý výsledek běžného dne na zmíněné prodejně je hluboké mínus. A to mínus se velmi špatně napravuje. Vede to pak přesně k tomu, že když má přijet vedení z DE, tak jsou vod a vkl nahnaní jak stádo na ohrožené filiálky, které musí přes noc postavit na nohy. Škarohlídi řeknou, patří jim to, ok, může být, ale takto to skutečně nikam nedotáhnem. Mimopražské a vzdálené prodejny jsou z obliga, ale ten cirkus co nastává v Praze při avizované návštěvě připomíná manévry,ale bohužel se smutným úsměvem. Možná je to tak žádoucí, možná ne, kdo ví. I pánům z DE musí být jasné, že za stávajících podmínek je vlastně nemožné udržet dřívější standard a ani nastolit nějaký jiný. Kdyby chtěli vidět pravdu, tak se nečekaně objeví úplně někde jinde....jenže co vlastně chtějí vidět oni?? Bude líp, ironicky. Na konci května odejdou další schopní lidé, VSZ. Je totálně smutné, že se změnou struktury nedokážeme tyto lidi zaplatit a necháme je odejít. Většinou tito uměli něco navíc a měli zkušenosti, to vše se nyní chce po řadovém zaměstnanci se standardním platem ? Tak trochu oslí hlava ? Argument, že mohli jít na koordinátora, neobstojí, ne všichni na to mají a dělali dobře právě na své pozici. Poslední přijdou na řadu právě ti řadoví, s velkým očekáváním se těší na červen, kdy se mají měnit platové podmínky. No schválně, kolik tisíc navíc to hodí??? Buďme realističtí, pokud chce firma utáhnut náklady, tak to moc slavné nebude. Také se jedná o rozpuštění 13tého platu, to bude určitě zaměstnancům pořádně prodáno jak je to výhodné a ono na oko to pak bude vypadat zajímavěji. Plat ve výši xx000 (raději nepíšu, ať se na tom nikdo nevozí) je na oko hezký při plném úvazku, ale už vám navíc nikdo nic nedá a při zkráceném úvazku to už žádné terno není a v čistém už vůbec ne. Omluvte mou prostořekost ti, co jste v oblastech, kde jsou toto jediné a slušné peníze, zde ve velkoměstě je to almužna a i řidič socky má podstatně víc (příklad), nehledě na množství odvedené práce. Také náklady na žití jsou zde podstatně vyšší, takže to není myšleno zle, ale je to jen realita. To jsem se rozepsal, sakra, ono to svádí se realizovat, už chápu některé vedoucí… A to jsem spoustu věcí nezmínil, na centrálu a sklad ani nesáhnul…. Vše není tak zlé, jak vypadá, prodejny v republice se skutečně dělí dle oblasti, průmyslu, nezaměstnanosti. Určitě to někde funguje díky týmu a loajálnosti zaměstnanců, ale i ti by se mohli vlastně mít lépe. Pak jsou místa, hlavně ta městská, kde už to opravdu kolabuje a není to v žádném případě neschopností zaměstnanců. Jenže jak ven z bludného kruhu? Přicházíme o obrat, o zákazníka. Vedení vymýšlí (stupidně) akce na podporu obratu, reklama v tv přemlouvá každou chvíli a my přitom máme problém úplně někde jinde. Jsou ti tam nahoře skutečně tak krátkozrací nebo je to zase nějaký úmysl?? Kdo ví, každopádně se dál budeme utápět ve vlastní nemohoucnosti, přijdeme o dobré zaměstnance a zákazníka naženeme ke konkurenci, vlastně sestře, Lidlu. Říká se, že rozhodne doba dovolených, tak v létě uvidíme. Pokud se situace s personálem nezlepší, tak to bude skutečně očistec. Ale určitě bude pomoc a podpora shora  Díky za váš čas při čtení tohoto slohu, vstoupil jsem sem poprvé a naposled, jen mi to nedalo. Přeji všem přeživším pevné nervy, výdrž a světlý zítřek.
 
Jméno:
Email
Titulek
Opište kód: [?]