Reagovat na příspěvek

RE:RE:RE:voda
[Autor: Kotloš] [Datum: 12.07.2010 22:08:54]
Klima je skoro stejně dělaná jako lednice, takže nádržku s chladivem doplňuje servis. Posílám vám výpis ze servisního manuálu co píšou o klimatizaci a její opravách. ( Jinak je tam popsáno vše co se dáopravit). Citace : Dodatečně může být vozidlo FIAT PUNTO vybaveno i klimatizací. Klimatizace se skládá z kompresoru, kondenzátoru, klapky, výparníku, zachycovací nádržky a tlakových vedení. Jako chladící náplň se používá kapalina R134a. Kompresor klimatizace je poháněn klínovým řemenem nebo drážkovaným klínovým řemenem od klikového hřídele. Kompresor zvyšuje tlak v chladícím okruhu na maximálně 3 MPa (30 bar). Stlačením se chladivo zahřeje. V kondenzátoru odebírá proudící vzduch z chladiva teplo (studený vzduch, zůstává ve vnější oblasti). Ochlazuje tím horké chladivo, které kondenzuje, tedy zkapalní. Chladivo je pod vysokým tlakem a protéká klapkou, která redukuje jeho tlak. Chladivo expanduje a vypařuje se, a tím se znovu silně ochlazuje. Ve výparníku odebírá chladivo teplo od kolem proudícího vzduchu a vzduch se tak ochlazuje. Chladnější vzduch je veden do vnitřku vozidla. Chladivo přijímá ve výparníku teplo a vypařuje se. Páry chladiva, které mají malý tlak, jsou nasávány kompresorem, kde znovu začíná chladící okruh. Zachycovací nádržka slouží jako expanzní nádržka a zásobní nádržka na chladivo. Pozor: v následujícím textu nepopisujeme opravy klimatizace. S výjimkou údržby (napnutí klínového řemene kompresoru chlazení) necháme všechny práce na klimatizačním zařízení provádět v odborném servisu. V žádném případě nesmíme otevírat chladící okruh, protože chladivo způsobuje omrzliny.
 
Jméno:
Email
Titulek
Opište kód: [?]