Reagovat na příspěvek
TO TO FOTBAL DOPRACOVAL ... [Autor: Čech] [Datum: 28.04.2005 10:32:25] |
Lidové noviny
"Hokej láká stamiliony
PRAHA 28. dubna 2005 | 07:21 Už za pár dní vtrhne na televizní obrazovky národní sport Čechů číslo jedna. V Rakousku začíná mistrovství světa v ledním hokeji a kromě sportovních fanoušků se na něj těší obchodníci i mobilní operátoři. Se zápasy budou diváci hokejových přenosů hltat i porce reklamy, za niž zadavatelé opět utratí miliony korun.
• Růžička nepostaví proti Kanadě Jágra
• Hokejisté budou mít ve Vídni stejné dresy jako loni
• ČT chystá rekordní počet přenosů
Počet velkých hokejových inzerentů se podle Štěpána Woldeho, marketingového ředitele firmy ARBOmedia, jež prodává reklamní čas ve veřejnoprávních médiích, ve srovnání s rokem 2003 ztrojnásobil. Při minulém pražském šampionátu však bylo zadavatelů o třetinu více. "Po loňském extrémním roce reklamní investice spojené s hokejem poklesnou, ale jejich nárůst nastartovaný v úspěšných letech českého hokeje bude pokračovat," soudí Wolde. Experti velmi předběžně odhadují, že letos by mohly celkové komunikační výdaje spojené s hokejem klesnout asi o polovinu z loňské jedné miliardy korun.
"U každého z přenášených zápasů jsou připraveny tři klasické reklamní bloky. K dispozici je i čas během takzvaných komerčních přestávek," říká Wolde. Prodána je nadpoloviční část bloků, téměř plné jsou bloky u zápasů českého týmu a finálových utkání.
Ceníková taxa za zápasy, u kterých se čeká největší sledovanost, se pohybuje na úrovni 625 tisíc korun za třicet vteřin. Podle ceníku internetových stránek ARBOmedia bylo sponzorování přenosů a studií k mání za 3,12 milionu korun, po slevě zhruba za 2,3 milionu. "Kompletní sponzorský balík - sponzorské vzkazy u přenosů, sponzoring studií, upoutávek, SMS hlasování, teletext, internet - je již prodán," dodává Wolde. Hlavními sponzory šampionátu jsou Eurotel, HVB Bank či Mediatel.
Na hokejovém šílenství chtějí vydělat i mobilní operátoři a další obchodníci. Útok na peněženku Čechů přichystaly v souvislosti s šampionátem například i elektroprodejny Datart. Nabízejí plazmový televizor, u kterého se má fandit českým hokejistům, a v případě jejich vítězství dostane kupec část z ceny zpět. Kromě toho přišli s "Mistrovskou splátkovou nabídkou" pod heslem "Umíme v tom bruslit!" Také operátoři spustili mobilní služby spojené s hokejem. "Díky Eurotelu budou mít hokejoví nadšenci na displeji svého mobilu aktuální výsledky, fotografie, tabulky, přehledy a zajímavosti přímo z dějiště šampionátu," uvedl generální ředitel Eurotelu Michal Heřman. Pozadu se zpravodajstvím do mobilu či hokejovými java hrami nechce zůstat ani Oskar a T-Mobile.
Obsazené jsou na nejžádanější zápasy už téměř všechny sportovní restaurace, i když v některých barech se ještě pro zájemce volná místa najdou.
Hana Mášová"
|