Reagovat na příspěvek

Problem s olejom
[Autor: miki] [Datum: 03.01.2003 15:09:55]
Zdar nexiaci, mam velky problem so spotrebou oleja cca 1l/1000km a prosim o rad alebo tip co s tym. Pred pol rokom som kupil Nexiu 1,5 GTX 16V, 5-dv.,1996,naj. 100 000 km. Isla fajn, ale pretoze sa stracala chladiaca kvapalina, vymenili mi tesnenie pod hlavou a pri tej prilezitosti i rozvodovy remen+kladky, cele za 8000 SK. Teraz je chladiaca kvapalina OK, ale spotreba oleja, ktora predtym tiez nebola nizka, stupla postupne na viac nez 1l/1000 km! Pouzivam syntetiku Mobil 5W-40, co nie je lacny spas... V znackovom servise zistili male uniky z vane a okolo tesnenia klukoveho hriadela, ale tvrdili ze to moze robit max. 0,2 l/1000km. Takze ich zaver bol ze motor je opotrebeny a dycha, t.j. ze tlak unika cez opotrebovane piestne kruzky pod piesty a odtial cez rurku do priestoru pod veko hlavy valcov a odtial zase ovzdusnenim do sania a tak sa olejove vypary spaluju v motore. Poradili mi bud opravu za cca 35 000 SK /"generalka"/ alebo jednoducho skusit pouzivat hustejsi olej 15W-40. To sa mi nepozdavalo tak som siel za chlapikom co testuje a nastavuje motory. Ten mi nameral kompresiu vo valcoch 10,5 az 11 a tvrdil ze motor olej urcite nespaluje, kedze ani sviecky neboli zaolejovane ani zakarbonovane. Tvrdil ze v Daewoo sevise hovoria blbosti o opotrebenom motore.Tiez nevidel ziadne velke uniky pod autom a radil prejst na hustejsi olej. Tak teraz mi niekto povedzte kde ten olej mizne??? Mam vypustit novu syntetiku a prejst na olej 15W-40? Napr. na www.valvoline.sk ponukaju specialny olej Valvoline 15W-40 proti spalovaniu a unikom oleja a na regeneraciu zatvrdnutych tesneni...
 
Jméno:
Email
Titulek
Opište kód: [?]