Reagovat na příspěvek

odpoved Vladcovi
[Autor: Vladimir] [Datum: 09.09.2002 17:09:17]
Rozvodovej mechanizmus, jak znamo, slouzi k pohonu a ovladani sacich a vyfukovych ventilu ukrytych pod hlavou motoru - cili velmi pdstatna soucast motoru. U nexii a vetsiny dalsich aut ruznych znacek se o pohon stara ozubenej remen a jeho vuli vymezuje napinaci kladka - z duvodu udrzeni potrebneho napnuti remene, aby to fungovalo spravne a remen neproklouznul.(receno velmi laicky, ale doufam spravne). Remen se nesmi pretrhnout, jinak se saci a vyfukove ventily "potkaji" a dojde k vaznymu a dost drahymu poskozeni motoru. Zivotnost remene a napinaci kladky je zhruba prave tech 60 000km, po kterych by se mely remen i napinaci kladka z preventivnich duvodu vymenit (kazdych 60000km samozrejme). Remeny totiz praskaji jenom jednou a bez varovani ! Oprava je fakt dost drsna a draha a auto je zcela nepojizdny. Vymena rozvodu (rozumej remene + kladky) stoji cca. 800 Kc remen + 1.500 kc kladka + prace. Tahle investice se ale rozhodne vyplati. U skody Favorit se o pohon rozvodu stara ocelovej retez, kterej se malo kdy pretrhne, ale zato se vytaha a motor pak na volnobeh chrasti. Muj popis je dost laickej, ale snad je z toho patrny, ze kdyz na to clovek nedba, tak si muze dost nasrat do bot. Preju hodne stesti ! Vladimir
 
Jméno:
Email
Titulek
Opište kód: [?]