Reagovat na příspěvek

Internet mění svět ... aktivace diskuze
[Autor: podborany.NET] [Datum: 25.03.2001 16:47:37]
Glosa ze setkání v Ústí nad Labem v rámci akce Internet mění svět dne 22. března t.r. za přítomnosti ministra Karla Březiny a Vladimíra Mlynáře. Hovořeno bylo o školách, internetu, úřadech, elektronických informačních kioscích atd. Nejsem odborník v oboru telekomunikací, ale musím si sám zodpovědět pár otázek. Jak je to s podporou připojení škol na internet? Dle slov, která zazněla na setkání od ministra Březiny by díky tomuto programu měly být všechny školy připojeny na internet a to tak, že v jednom okamžiku alespoň X% počítačů by mělo možnost získávat z i-netu informace. Vláda tedy bude podporovat vybudování tohoto připojení atd. atd. atd. V reálném světě je to však poněkud jinak. O programu Internet do škol se již mluví dva roky (možná i více) a časový horizont pro realizaci tohoto programu je, dle slov ministra Březiny, rok 2005. V této souvislosti mne jako člověka, který stál u zrodu dvou počítačových, multimediálních učeben na našich podbořanských školách za téměř 1 000 000,- Kč napadá říkanka: Internet, mění svět. Ne však hned, až za pět let. Řek´ to v pět Březina Domnívám se, že pokud se s realizací tohoto programu vůbec někdy začne, nebude to v žádném případě měnit svět, neboť ten se mění, na rozdíl od realizace vládních programů den co den. A za čtyři roky ten internet bude také úplně „někde jinde“. K této myšlence mne vede to, že před dvěma lety bylo připojení na internet otázkou několika set korun a nyní se provideři předhánějí, kdo že Vám to připojení zdarma nabídne rychleji. Takže pokud se děti mají něčemu učit, tak to musí být teď hned. A to dětem neumožní vládní program, ale pochopení zastupitelů obcí, sponzorů a všech dalších, kteří nečekají ale realizují. I to byl důvod, proč se v rozpočtových prostředcích města Podbořany počítá s doplněním těchto učeben a proč se nečeká na rok 2005. Proč nebylo vypsáno výběrové řízení na dodavatele?