Czech NEXIA Club - pro vsechny majitele Daewoo Nexia

založil:
milos
dne:
1.8.2002 10:12:18
odkaz:
www stránky
kategorie:
Auto a Moto
Zaregistrujte se a získáte:
- vlastní unikátní přezdívku
- vlastní ikonku
- soukromé zprávy
- oblíbené diskuze
- a spoustu nových funkcí
* registrace je zdarma
 vladimir (xxx.xxx.78.194)reagovat 7.1.2003 16:20:47
Olej + podsviceni palubovky
O oleji uz toho bylo na techto strankach napsano hodne. Plati to, ze dovozce vozu Daewoo doporucuje do vsech verzi synteticky olej 5W-40 a vymenu kazdych 10 000 km (jedna z mala nevyhod tohoto vozu, nebot konkurence meni olej az kazdych 15tkm). Do 16V syntetiku naprosto jednoznacne, protoze jinak se brzy opotrebuji zdvihatka ventilu a to je docela drahy spas. Pri prechodu z mineralniho oleje na synteticky je treba dat pozor na jednu vec. pri pouzivani mineralniho oleje se motor zanasi usazeninami, ktere synteticky olej naopak postupne rozpousti. Problem je v tom, ze pri tom zozpousteni se muze nejaka vetsi usazenina uvolnit a neco ucpat a zpusobit tak urcite trable. Nechal bych motor prohlidnout nekde v servisu abyste mel jistotu zda vas motor neni prilis zaneseny. V tom pripade jsou doporucovany cistici oleje, ktere se meni po cca 3 000km a po teto ocistovaci kure by snad nemel byt problem prejit na syntetiku. Vse ale zalezi na konkretnim stavu motoru vaseho vozu. Nekdy se nestane nic a jindy se to ucpe tezko radit. Nejsem odbornik na oleje. Ovladace topeni a vsechny ostatni tlacitka jsou v nexiich podsviceny (krom pacek ovladani steracu a blinkru). Pokud Vam to nesviti, tak mate prasklou zarovicku a je vhodne ji vymenit. Drzim palce. V.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 7.1.2003 10:45:12
este som zabudol ....
mam 16V. A v predajni Castrol mi povedali, ze 15 W-40 sa da pouzivat iba pri 8V daewach, pri 16V vyrobca odporuca 5W-40 alebo aspon 10W-40.
 cyril (xxx.xxx.45.194)reagovat 7.1.2003 10:42:20
olej 15 W -40
nexiaci zdravim v novom roku, a idem hned k veci. Olej 15W-40 by som nedoporucoval, lebo mam taky vo svojom aute a ked bolo okolo minus 12 nechcelo mi auto nastartovat, lebo olej bol pri tejto teplote taky husty, ze starter ho ledva pretacal. Auto som dal do garaze a za chvilku naskocil. Okrem toho kym takyto husty olej v zime preolejuje vahatka chvilu to trva a asi mu to nerobi prilis dobre. Mam na nom uz pomaly 10 000 km a preto ho uz coskoro budem menit. Auto ma najazdenych 60 000 km a neviem ci tam dat po mineraly shell 15 W - 40 najprv polosyntetiku 10W-40 a potom az prejst na syntetiku 5W-40, alebo ju dat rovno? Ake problemy mozu nastat pri prechode z hustejsieho mineralu na redsiu syntetiku? Nema niekto skusenosti? Vdaka.
 mcl (xxx.xxx.45.162)reagovat 7.1.2003 9:23:20
Unik oleja
Caute. Mne tak isto unika olej, ale nie az tak. mozno pol litra / 10000 km. Zatial som nebol v servise, ale chcem dat vymenit vsetky tesnenia odvrchu az dole - na bloku motora. olej mi len presakuje cez vsetky mozne tesnenia dovrchu dole. najprv to zacalo na olejovej vani. takze uvidime co to spravi. olej pouzivam polosyntetic. TEXACO 10W40 a myslim ze je v pohode.
 Radovan (xxx.xxx.228.2)reagovat 6.1.2003 23:50:45
Topeni
Ahoj Jirka, podsvietenie to ma, len sa dostan k tomu. Vies korejci maju male rucicky a im sa lahko robi v takych podmienkach. Skus sa dostat za stredovy panel, na ovladani kurenia vzadu je mala plastova podlhovasta vsuvka stvorcoveho otvoru, je zaistena. Po nahmatani stlac a vyber. Je tam klasicka mala ziarovka co sa bezne pouziva v autach. Staci len vymenit.
 Jirka (xxx.xxx.232.6)reagovat 6.1.2003 8:44:57
Topení
Čau lidi, chci se zeptat, zda máte podsvícené ovládání topení (ne klima, obyčejné topení). Když jedu v noci, tak pořád hledám kde ta zatracená kolečka jsou. Už jsem se zkoušel podívat po nějaké žárovce, ale nedostal jsem se dál, než za středovou lištu. Rádio vytáhnout jde, ale u topení si fakt nevím rady. Díky.
 Radovan (xxx.xxx.228.2)reagovat 3.1.2003 18:17:26
Dvere
Nazdar borci, neviem co sa na tie dvere stazujete. Ja zijem pod Tatrami a poviem to asi takto. Pred vcerom bola teplota rano o 6.00 iba -26 stupnov. A nastupovanie cez jedny dvere alebo kufor moze byt eroticke. Tak napriklad moja priatelka nastupovala cez dvere vodica na miesto spolujazdca. Viete si predstavit krasnu mladu zenu rozkrocenu v sukni a medzi nohami ma riadiacu paku? To je pohlad.... Takze prajem tychto pohladov co najviac. Zamrznute dvere maju aj svoje dobre stranky.
 miki (xxx.xxx.202.166)reagovat 3.1.2003 15:09:55
Problem s olejom
Zdar nexiaci, mam velky problem so spotrebou oleja cca 1l/1000km a prosim o rad alebo tip co s tym. Pred pol rokom som kupil Nexiu 1,5 GTX 16V, 5-dv.,1996,naj. 100 000 km. Isla fajn, ale pretoze sa stracala chladiaca kvapalina, vymenili mi tesnenie pod hlavou a pri tej prilezitosti i rozvodovy remen+kladky, cele za 8000 SK. Teraz je chladiaca kvapalina OK, ale spotreba oleja, ktora predtym tiez nebola nizka, stupla postupne na viac nez 1l/1000 km! Pouzivam syntetiku Mobil 5W-40, co nie je lacny spas... V znackovom servise zistili male uniky z vane a okolo tesnenia klukoveho hriadela, ale tvrdili ze to moze robit max. 0,2 l/1000km. Takze ich zaver bol ze motor je opotrebeny a dycha, t.j. ze tlak unika cez opotrebovane piestne kruzky pod piesty a odtial cez rurku do priestoru pod veko hlavy valcov a odtial zase ovzdusnenim do sania a tak sa olejove vypary spaluju v motore. Poradili mi bud opravu za cca 35 000 SK /"generalka"/ alebo jednoducho skusit pouzivat hustejsi olej 15W-40. To sa mi nepozdavalo tak som siel za chlapikom co testuje a nastavuje motory. Ten mi nameral kompresiu vo valcoch 10,5 az 11 a tvrdil ze motor olej urcite nespaluje, kedze ani sviecky neboli zaolejovane ani zakarbonovane. Tvrdil ze v Daewoo sevise hovoria blbosti o opotrebenom motore.Tiez nevidel ziadne velke uniky pod autom a radil prejst na hustejsi olej. Tak teraz mi niekto povedzte kde ten olej mizne??? Mam vypustit novu syntetiku a prejst na olej 15W-40? Napr. na www.valvoline.sk ponukaju specialny olej Valvoline 15W-40 proti spalovaniu a unikom oleja a na regeneraciu zatvrdnutych tesneni...
 sgt.Mike (xxx.xxx.75.61)reagovat 2.1.2003 22:08:41
Zima a zamky
Rekl bych, ze u nas se zimou nepocitali taktez, nebot kolegyne do Favorita leze taky zadem. Po par kilometrech ji zastavila hlidka Policie, jenze ji nesly otevrit ani okna, tak zase zadem vylezla a predlozila doklady. No nic. Proto rikam: Glycerin (v kazde lekarne) nebo rozmrazovac zamku Not-Ice (obsahuje glycerin, olej,lih) a pak SUPINKOVE mazivo. Vazelina nepomaha, penetracni oleje take ne!Mlety grafit nebo molybden-sulfid.
 webmaster (xxx.xxx.76.251)reagovat 2.1.2003 14:05:01
zima je svine - dil 3 :-)
Vladimire, ty zmrzly zamky jsou neprijemny, ale nastesti kufrem jsem jeste do auta nelezl :)) Holt asi v Koreji nemaj takovy zimy a netestovali nase autícko v takovych mrazech jako jsou ted. snad to brzy polevi a polezeme do auta dvermi a ne kufrem :))
 vladimir (xxx.xxx.77.16)reagovat 2.1.2003 0:37:54
zima je svine...
Ahoj vsichni. Prave jsem se se svoji Nexii vratil z Jizerek a musim rict, ze zamky dveri mne docela dost potrapily. Kazdy rano jsem do auta musel lezt kufrem. Motor chytal bezvadne, ale zamky zamrzavaji a to jsem je pred odjezdem na hory doslova prolil olejem WD40 a stejne to nepomohlo. Do dveri zateka voda (rozmrzly snih) a nasledne zamrzaji tahla venkovnich i vnitrnich klik a zamykacich kolicku, kterey po zamrznuti dveri nejdou vytahnout ani nasilim zevnitr. Na predni sedacky jsme se museli dostat ze zadnich sedadel (hruza! Des!) a pak se modlit, aby auto nezacalo za jizdy treba horet do doby, nez dvere rozmrznou :-). Nevim si s tim rady. Premejslim o odstrojeni dveri a kompletnim promazani tahel nejakou vazelinou. Nikomu to fakt nepreju. Tak zdar a mnoho kilometru v novem roce !!!
 Radovan (xxx.xxx.228.2)reagovat 31.12.2002 0:00:08
To Racer
Nazdarek, ja som mal taky isty problem ako ty, vsetky sondy v poriadku, hadicky. Menil som cely karburator, nybrz ponevadz v karburatore ja tzv. akceleracna tryska. Ak poznas karburator zo Skody sto ma tam nieco podobne je to tycka na ktorej je pruzina prekryta kozou. Nova stoji cca 1200,- najlepsie v Servise Opel, daj pozor na typ karburatoru. Dufam ze to mas len v hadicke a nie v karbiku. Vela stastia
 Igor (xxx.xxx.166.78)reagovat 30.12.2002 9:18:42
To:racer
Zdarec,mel jsem podobny problem.Kdyz se ochladilo a ja nastartoval, tak mi vzdy na poprve zdechl motor. Po nastartovani mi vyskocily otacky a tyto otacky klesali a meli se zastavit na nejakych 1000-1500 otacek, akorat klesi pod 1000 a motor zdechl.Pri zimni udrzbe u znameho automechanika mi nasel zavadu.Byla to praskla hadicka od vzduchu pred smesovacem.Ted je vse v poradku.Nastartoval jsem na poprve i v tech nejvetsich mrazech.Zkusit zkontrolovat vsechny sondy,jednotka muze dostavat spatne informace a potom spatne namychava smes.Viz ma praskla hadicka.
 sgt.Mike (xxx.xxx.121.124)reagovat 29.12.2002 17:36:15
zamek a kontakty
Doprcic, ten predchozi prispevek jsem odklepnul a jeste neodeslal. Takze to dopisu: Desticky Lockheed a nyni ATP piskaji a hrozne rychle "mizi", proste stoji za prd. Zamek mi taky zamrznul, ale to je klasika, protoze jsem byl v mycce a ono to proste nevyschne. Koupit rozmrazovac, nebo glycerin, vykapat nebo vstriknout penetracni olejicek a dal striknout dovnitr neco co ma supinky molybdenu nebo grafitu - treba MD sprej. Na kontakty zkousecku a cesky Kontaktol. To fakt nezavidim, to je hrozna zavada.
 sgt.Mike (xxx.xxx.121.124)reagovat 29.12.2002 17:29:38
desticky,zamek a kontakty
Desticky jsem kupoval u Stangla, ta cena je normalni. Jestli muzu doporucit, nekupovat ATP, ale pokud mozno LUCASe. To bude asi ta varianta o tech par korun drazsi.
 vladimir (xxx.xxx.77.222)reagovat 26.12.2002 12:49:02
Ahoj lidicky, v moji Nexii 1,5 GL (r.v.´96)mi posledni dobou nejak zacina zlobit originalni Daewoo imobiliser, ktery se odblokovava dalkovym ovladacem. Dalkovy ovladac je v poradku, dokonce k vanocum dostal novou baterii. Presto se mi ted dvakrat stalo, ze se mi imobilizer nepodarilo normalni cestou odblokovat. Pomohl az prudky uder pesti do palubni desky, coz je ponekud neprofesionalni... :))). Premyslim o tom, ze kdyz to takhle zazlobilo, tak to necham natrvalo odpojit. Vidina hluboke noci, mrazu a auta, ktere nejde nastartovat mne moc nelaka... .Mate nekdo podobnou zkusenost ??? Nevim, zda se se mnou imobiliser louci, nebo ho jen treba zaskocila vlhkost, mraz, nebo nejaky zoxidovany kontakt. Dotedka to nikdy nezlobilo. Poradte. Dik. V.
 racer (xxx.xxx.64.12)reagovat 26.12.2002 1:48:39
pro miloshe
Miloshi, pred lety jsem take mel problem se zadnim levym reproduktorem, dalo mi dost prace, nez jsem nasel konektor vlevo pod plasty vedle spojkoveho pedalu, ktery jsem rozpojil, prostrikal, spojil a bylo to. ted bych rad vedel, proc ten muj Racer pri nizkych teplotach po par kilometrech nedrzi volnobezne otacky a chcipa. Staci na chvili zastavit, neco se v nem ohreje a nastavi a je to ok. Blbost, ale dost to obtezuje. V servise nemozno predvest, tudiz ani opravit.
 Igor (xxx.xxx.166.78)reagovat 23.12.2002 10:27:41
TO: ALL
Preji Vsem prijemne proziti vanoc a stastny Novy rok. ------------------------------------------------- Mimochodem ze soboty na nedeli mi nekdo vykradl mou nexii a to z garazoveho stani u nas v baraku. Je tam asi 20 aut.Ze bych zapomnel zamknout?Spis se my zdat, ze pouzil silon pro vyzvednuti "cudliku k zamknuti dveri".Vzal si dalkovy ovladac k brane(1500,-) a moje plato, ktere je videt na fotkach(repro cca 3000,-).Kuwa jedna nenazrana.Nejvice mne sere to plato.Dobre to hralo.A ten cas nez jsem to poskladal.KUWAKUWA. Nevite kolik muze stat zadni plato do nexie-hatchbacku? Jinak se mejte
 Radovan (xxx.xxx.228.2)reagovat 23.12.2002 5:29:55
Kabely repro
Nazdar vsetci, dlho som tu nebol, mal som marodku. Miloshi, tato stranka je cim viac tim lepsia. Co sa tyka repro, vsetky repro kabely pri Daewach su vedene okolo tunela popod koberec. Takze prajem vela uspechov pri kontrole. Ja som to uz robil a nie je to ziadna slast.
 Milan (xxx.xxx.162.27)reagovat 20.12.2002 6:52:53
Čau majitelé Daewoo,také jsem se v srpnu rozhodoval,jaké auto koupit,protože můj R19 začal zlobit a nechtěl jsem dávat další peníze do auta z r.89.Daewoo mi připadalo jako velice dobrá volba.R.v.1996,16V,1,5i,airbag,servo,ABS,gumy 185/65r14,76000 km,cena 100 000.Proti Felicii paráda.Sice mi asi za dva týdny odešla řídící jednotka motoru,na vrakovišti Autoland-Daewoo- je v Ostředku,kousek od Prahy,byla za 7000.Posílají díly i na dobírku.Servis v Brně u Balvina na mě zapůsobil velmi dobře-výměna jednotky,nastavení,výměna rozvod.řemenu-1500,-Proti cenám,na které jsem byl zvyklý u R19,paráda.Jízda se s Felicií nedá srovmat.Jen když je zima,studené auto se mírně dusí.Od srpna jsem najel 6000 km bez dalších potíží.Co se týká odpojení baterie,auto nemá počítač,takže se nic nesmaže.Jen u některých verzí mohou být potíže s s klimatizací a se servomotorkem v sacím potrubí.Přeji všem mnoho dalších najetých kilometrů.


stránky: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42